Korte review Touratech panniers.

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
S-stam
DL650 berijder
Berichten: 39
Lid geworden op: do 09-07-2009, 09:32
Mijn motor is een: Witte Suzuki V-strom DL 650A Adventure.
Woonplaats: Baarlo (Lb.)

Korte review Touratech panniers.

Bericht door S-stam »

Na lang wikken en wegen, heb ik besloten aluminium koffers te kopen. Ik heb me in verschillende fabrikanten verdiept, maar toen ik bij Touratech (http://www.touratech.nl) de zwart geëloxeerde ZEGA-Pro koffers zag, was dat het helemaal voor m'n witte V-Strom! Ik heb de koffers tussen kerst en nieuwjaar besteld bij Simako-BDM. De enige officiële TT-dealer in Nederland. Je betaald 3% meer BTW, maar voor het verschil hiervan kan ik niet naar Zuid-Duitsland rijden! Helaas waren deze nieuwe zwarte kisten nog niet direct leverbaar, en zouden ze me op de hoogte houden. De verwachting was februari, en dat zijn ze keurig nagekomen. Er wordt bij de dealer geacht dat je vooruit betaald, en na ontvangst van het rekening bedrag worden de onderdelen per (pakket) post verzonden. Ik heb echter even met ze gebeld, en afgesproken dat ik het zelf in Apeldoorn zou komen halen.

Een flinke doos en een kop koffie stonden daar op me te wachten, (Als je 'm ook zelf zelf zou willen halen: 800x600x520mm, 20kg.) De frame onderdelen zijn goed verpakt, aan bubble-folie geen gebrek! Ook de kisten zelf zijn apart in dozen met voldoende bescherming eromheen goed ingepakt.

De montage van het frame is vrij eenvoudig. Er zit een montage-handleiding bij het pakket. (dezelfde als je kan downloaden vanaf de TT-site.) Als je weet hoe je een steeksleutel vast moet houden, mag dit eigenlijk geen probleem zijn. De onderdelen passen prima, en zijn vrij van de originele kuipdelen, uitlaat en knipperlichten. Ik heb gekozen voor het “vormontiert” set. De ophangpunten zijn dan al op de kisten gemonteerd. Geen geklooi met meten, boren en kitten van de ophangpunten. De kisten zitten al af fabriek mooi evenwijdig aan de bovenzijde van de drager en de buddy-seat. (kost wat, maar dan heb je ook wat.)

De twee verschillende kisten zelf (31 liter, 4,4kg. 443x203x393mm. & 38 liter, 4,6kg. 443X243x393mm.) maken het geheel op de V-Strom symmetrisch. De kist links steekt net zoveel uit als de rechter kist. Volgens de Duitse sticker in het deksel mag je ze met 15kg. gewicht vullen. De aanbevolen veilige maximum snelheid is dan 130km/h. De sluitingen van de kisten maken het mogelijk de kist aan één kant open te scharnieren. Makkelijk om onderweg even wat uit te halen zonder dat je direct met een deksel in je handen staat te kijken. Bij het dichtmaken wel even beide sloten los trekken, zodat het deksel zich op de kist kan centreren, en zodoende de silicone afdichting niet beschadigd. Beetje jammer dat je 4 gelijksluitende sloten apart moet aanschaffen, maar dat kan je natuurlijk ook aan je eigen onderhandelingstactiek overlaten. :D De kisten zijn alleen van de motor te halen via de binnenkant van de kist. Flenzen losdraaien, terug duwen en de kist van het frame omhoogtillen. In de 2010 TT-catalogus staat ook een “Rapid Trap” waardoor de kisten vanaf de buitenzijde via een sleutel van de motor te halen zijn, maar dit is net als de sloten als optie los te koop.

Misschien kan deze eenvoudige review je helpen bij het maken van een keuze, of vragen/twijfels wegnemen over dit reiskisten-set. De foto's spreken voorzich.

Groeten, Sander.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door Stroompje »

Wauwwwwwww mooie combi zo'n zwart/wit plaatje in de sneeuw!! :worship:
In het zwart kan ik ze eindelijk iets van mooi vinden........ (mooier dan de allu-uitvoeringen)...... :roll:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door Peterzeeland »

Mooie hutkoffers hoor!

Ik heb gemerkt dat mijn Givi Keyless koffers zo lekker van boven zich laten volproppen, vind dat nog steeds een goed idee.

met deze kisten zijn binnentassen wel handig als je een hotel neemt, schat ik.
De kwaliteit straalt je wel tegemoet
Prachtig mooi duits spul.
en zuur daarachteraan...... dat mag ook wel voor die prijs.....
nee hoor, alle waar is naar zijn geld.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door TT-Strom »

Gaaaf!!!!!

complimenten man! echt mooie combi.....:-)

Hier kun je prima mee rondrijden!

Veel plezier ermee
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door ABo »

wauw :!: :!:
Volg mij niet, ik rijd ook verloren
Dgr

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door Dgr »

Heel sjiek, dat zwart combineert inderdaad lekker!

Zou je eens willen opmeten hoe breed het rek is en hoe breed de totale combinatie is?
Gebruikersavatar
S-stam
DL650 berijder
Berichten: 39
Lid geworden op: do 09-07-2009, 09:32
Mijn motor is een: Witte Suzuki V-strom DL 650A Adventure.
Woonplaats: Baarlo (Lb.)

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door S-stam »

Dgr schreef:Zou je eens willen opmeten hoe breed het rek is en hoe breed de totale combinatie is?

Hoi "Dgr"...

De totale breedte van het rek is 57cm. Met kisten meet ik 104cm.

Groeten, Sander.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door RvGS »

Mooi set S-stam, complimenten Afbeelding
S-stam schreef: . . . besteld bij Simako-BDM. De enige officiële TT-dealer in Nederland. Je betaald 3% meer BTW, maar voor het verschil hiervan kan ik niet naar Zuid-Duitsland rijden . .

De BTW is toch voor beide EU-lidstaten gelijk sinds 1 jan 2010; GER 19% - NED 19%,
neem aan dat je refereert aan de situatie voor 2010 . . misschien denken sommige dat er een verschil zou zijn in percentage van GER t.o.v NED, is dus niet het geval . . . helaas.
:wink:
Groet, Robert |
Dgr

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door Dgr »

Sander, bedankt voor de moeite en je snelle reactie! :)

Joost
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door Hunter6 »

Errug mooi, en zeer degelijk. :worship:
Gebruikersavatar
JeePeetje
DL650 berijder
Berichten: 295
Lid geworden op: vr 23-02-2007, 15:43
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Een mooie blauwe
Woonplaats: Biervliet (Zeeuwsch-Vlaanderen)

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door JeePeetje »

wow dat ziet er zeer goed uit, hierbij heb ik wel iets van hebbe, hebbe, hebbe................... :worship:
Diversion

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door Diversion »

Errug mooi, zeer duidelijk verhaal, mooie foto's!
Many thanx! Je hebt een setje om jaloers op te zijn :-)}
E-strommer

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door E-strommer »

Hoi,

Mooie koffers :!: netjes uitgezocht en geregeld.
Wat ik ook mooi vind is het stangetje tussen je stuur. Kan je mij een tip geven waar ik het kan halen of waar jij het gehaald/gekocht hebt.

Elwin :-)}
Gebruikersavatar
S-stam
DL650 berijder
Berichten: 39
Lid geworden op: do 09-07-2009, 09:32
Mijn motor is een: Witte Suzuki V-strom DL 650A Adventure.
Woonplaats: Baarlo (Lb.)

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door S-stam »

E-strommer schreef:Wat ik ook mooi vindt is het stangetje tussen je stuur. Kan je mij een tip geven waar ik het kan halen of waar jij het gehaald/gekocht hebt.
Hoi Elwin,

De "Lenkermittelstrebe" of "Crossbar"...
Ook dit komt bij Touratech vandaan. Artikelnummer 01-040-0604-0
http://www.touratech.com/shops/011/prod ... edc8a09304

Groeten, Sander.
E-strommer

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door E-strommer »

S-stam schreef: Hoi Elwin,

De "Lenkermittelstrebe" of "Crossbar"...
Ook dit komt bij Touratech vandaan. Artikelnummer 01-040-0604-0
http://www.touratech.com/shops/011/prod ... edc8a09304

Groeten, Sander.
Oke mooi bedankt voor de info,
De Crossbar precies dat lijkt me wel wat en de "lenkermittelstrebe" wat is dat voor een kan ik niks van vinden.
Heb jij hem besteld via de site's of ken je een dealer of adres die hem ook heeft in nederland?
Via de site kost 9 euro verzendtkosten.

Elwin :-)}
Erik Hofstee

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door Erik Hofstee »

Elwin, tot voor kort was Bert Duursma in apeldoorn de nederlandse importeur van touratech. (BMW Dealer)
Omdat Bert ermee gestopt is, is de zaak overgenomen door Simako (ook beemerdealer).
Die doet nu ook de zaken voor touratech in NL

http://www.simako.nl/bmw/index_narrowband.html

:bye:
Bonelli

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door Bonelli »

Ik vind ze erruggg mooi maar vreselijk duur !!!!

925 euro ??

Ik denk dat ze ook mooi zouden staan op mijn zwarte DL-1000 maar zoveel geld ga ik er niet voor betalen.

Grtz Bonelli
Diversion

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door Diversion »

Bonelli schreef:Ik vind ze erruggg mooi maar vreselijk duur !!!!

925 euro ??

Ik denk dat ze ook mooi zouden staan op mijn zwarte DL-1000 maar zoveel geld ga ik er niet voor betalen.

Grtz Bonelli
Met dit bedrag ben je er nog niet. Bovenop dit bedrag komt natuurlijk nog de prijs van het kofferrek!
Het is wel een extreem fraaie set, zeker bij de kleur van de fiets.

@Sander, kom jij nog naar de motorbeurs? Dan kunnen we jaloerse blikken werpen naar jouw brommer :bye:
Erik Hofstee

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door Erik Hofstee »

Diversion schreef:
Bonelli schreef:Ik vind ze erruggg mooi maar vreselijk duur !!!!

925 euro ??

Ik denk dat ze ook mooi zouden staan op mijn zwarte DL-1000 maar zoveel geld ga ik er niet voor betalen.

Grtz Bonelli
Met dit bedrag ben je er nog niet. Bovenop dit bedrag komt natuurlijk nog de prijs van het kofferrek!
http://www.touratech.com/shops/011/prod ... 85e73705d4

Voor dat bedrag heb je het rek en de koffers!
touratech is vaak prijzig, maar zo gek maken ze het daar ook niet hoor.
maar voor het geld heb je wel hele mooie en vooral stevige spulletjes.

:bye:
Vsure

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door Vsure »

Mooie koffers hoor
maar wel errug prijzig!

kijk eens bij Arokoffers

deze worden in nederland gemaakt en zijn erg stevig in elkaar gezet
ben je klaar voor 600 euro en zeker niet minder mooi
:D
V-Wolf

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door V-Wolf »

@Sander: heel erg mooie set! :duim: Ik ben erg benieuwd hoe de koffers je de afgelopen 2 jaar bevallen zijn. Na een bezoekje aan de Motorbeurs loop ik nu met dezelfde overweging om deze koffers aan te schaffen. Hoe "kwetsbaar" is de zwarte "finishing" in normaal gebruik?

Groeten :bye:
Frank
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door Eikie »

Als ik klaar ben met het sparen voor Peter's spaakwielen dan zijn deze koffers mijn volgende project !
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door Hunter6 »

De opvolger van deze koffer wordt een dezer dagen in productie genomen. Deze heeft het bevestigings systeem volledig aan de buitenkant zitten. Je hoeft dus niet meer aan de binnenkant van de koffer te zijn om de koffer te plaatsen of te verwijderen.
Hij gaat de Zegapro2 heten.
V-Wolf

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door V-Wolf »

Dank voor de tip, goed dit te weten! :duim:

Even wat Googelen levert deze blog in het Tsjechisch: http://touratech-cz.blogspot.nl/ met fraaie en duidelijke foto's. Zoek de 10 verschillen en 20 overeenkomsten :lol:

Volgens deze blog (lang leve Google Translate) worden ze dit voorjaar voor deze merken & modellen uitgebracht: BMW GS 650-1200 Model 2013, 1190 en KTM LC8 Adventure, Triumph Tiger Explorer, Super Tenere, Multistrada. En pas later voor bijvoorbeeld de V-Strom :|

Maar 's even contact opnemen met Touratech in NL, misschien weten zij meer hierover en de te verwachten prijzen...
V-Wolf

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door V-Wolf »

Duh, niet goed in de catalogus gekeken, want daar staan ze ook in :o)

http://ch.touratech.com/fileadmin/user_ ... e1090.html
Gebruikersavatar
S-stam
DL650 berijder
Berichten: 39
Lid geworden op: do 09-07-2009, 09:32
Mijn motor is een: Witte Suzuki V-strom DL 650A Adventure.
Woonplaats: Baarlo (Lb.)

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door S-stam »

V-Wolf schreef:@Sander: heel erg mooie set! :duim: Ik ben erg benieuwd hoe de koffers je de afgelopen 2 jaar bevallen zijn. Na een bezoekje aan de Motorbeurs loop ik nu met dezelfde overweging om deze koffers aan te schaffen. Hoe "kwetsbaar" is de zwarte "finishing" in normaal gebruik?

Groeten :bye:
Frank
Hoi Frank,
Sorry dat ik zo laat reageer. Al even mijn eigen berichten niet meer in de gaten gehouden. :oops:

Ik ben nog altijd HEEL tevreden met de koffers. Eigenlijk gaan ze altijd met me mee. Zelfs als ze (zo goed als) leeg zijn. Ik kom gelukkig maar zelden in een file terecht. :-)} De zwart geanodiseerde laag ziet er nog prima uit. Ik gebruik de koffers natuurlijk niet als snijplank, maar ik heb echt wel eens een struikje o.i.d. in een lekker vlot bochtje geraakt. Er zitten echt wel wat gebruikssporen op, maar ik kijk nergens door de zwarte laag heen. Van "voelbare" krassen/steenslag is absoluut geen sprake. De finish is echt heel hard. Ik heb er een setje handvatten bij gehad van de kerstman. Dat is toch wel makkelijk als je een hotelletje wil intrekken. :duim: Ook heb ik een setje "eigen creatie" reflecterende stickers op de achterkant geplakt, voor die donkere woon-werk-verkeer ochtenden en omdat ik dat wel mooi vind. :)

Als er nog specifieke vragen zijn, laat het weten! :!:

Groeten, Sander.
V-Wolf

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door V-Wolf »

S-stam schreef:Sorry dat ik zo laat reageer. Al even mijn eigen berichten niet meer in de gaten gehouden. :oops:
Beter laat dan nooit :lol: Goed te horen dat de finish bij normaal gebruik duurzaam is.

Ik heb bij Tourateh in Apeldoorn de verschillende mogelijkheden nog 's op een rijtje gezet. En inmiddels rijd ik ook rond met de zwarte Zega Pro's - staat erg mooi op m'n witte L2 8) Afwisselend met zijkoffers en topkoffer. Wat een fijn spul :worship: Moest wel m'n richtingaanwijzers achter verplaatsen (L2 en jonger hebben daar last van), maar dat was op zich een leuke en leerzame ervaring. Het relaas ervan staat hier: http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f=7&t=9374 Ik heb er de standaard gele reflectiestickers op gezet, zowel aan de voorzijde als achterzijde. Zag dat ze inmiddels ook zwarte reflectiestickers hebben die in het donker wit oplichten. Helemaal stoer, maar zichtbaarheid overdag heeft ook wel wat.

Deze zomer ga ik ze echt op de proef stellen, maar ben er nu al heel erg blij mee. Filerijden is inderdaad een uitdaging, want smal is anders - maar gelukkig kom ik niet zo vaak in de file terecht :-)} Met de topkoffer erop is het geheel wel wat windgevoeliger. Zeker met een lading erin wordt het voorwiel bij 130 km/uur wat zwabberig. Dan maar iets verder naar voren zitten :o)

Groeten,
Frank
Laatst gewijzigd door Gast op di 30-04-2013, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door Iron Horse »

V-Wolf schreef: Zeker met een lading erin wordt het voorwiel 'ie bij 130 km/uur wat zwabberig. Dan maar iets verder naar voren zitten :o)
Je kunt natuurlijk ook een flinke tanktas monteren en daar wat zware dingen in doen, dan hef je al een deel van het probleem op.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
V-Wolf

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door V-Wolf »

Die goed gevulde tanktas gaat deze zomer inderdaad mee :duim:

Groeten,
Frank
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door Tulipan »

En je achterveer wat strakker zetten, je hebt toch gewicht en windvangers extra op het achterwiel drukken.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
V-Wolf

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door V-Wolf »

Die had ik inderdaad al bijgesteld en dat scheelde al iets. Voor de rest is het ook een kwestie van ervaren en aanpassen. Oefening baart kunst :-)}
Aldorean

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door Aldorean »

Even langs Hyperpro :mrgreen:
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Korte review Touratech panniers.

Bericht door PDvD »

Erg stoere dingen!!!!
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Plaats reactie