Krauser K4 koffers

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Daring Red Frank

Krauser K4 koffers

Bericht door Daring Red Frank »

Hoi.
Heb gisteren mijn Soes GSX750F ingeruild voor een Vstrom 650. Op mijn vorige motor had ik twee zijkoffers van het merk Krauser K4 (Wing systeem).
Ik wil graag deze ook graag weer plaatsen op de Vstrom. Ik heb echter twee vragen.
1) Bij de GSX kwamen de koffers boven de uitlaat te hangen. Bij de V-strom ernaast. Zal de combinatie dan niet te breed worden??
2) Ik heb de normale uitvoering zonder middenbok. Zal de zijstandaard sterk genoeg zijn om gewicht te dragen? Met name wanneer koffers gevuld zijn?

Ik weet dat Krauser het rek voor de Vstrom levert. Het zou dus eigenlijk moeten kunnen.
Graag reactie :D
Moose

Bericht door Moose »

Hoi Frank !

Allereerst welkom op het forum en natuurlijk héél veel veilige kilometers gewenst ! :D

Zou je toch niet overwegen om er een middenbok onder te zetten :!: :idea: Ik raad het je met klem aan :!: :idea:
Zo'n middenbok kost € 195,- ( origineel Suzuki ) en daar kun je geen gelazer voor hebben, lijkt mij ?! :wink:

Groet,
Vic
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Hoi Frank,

Je eerste vraag kan ik stellig met JA beantwoorden. Je moto wordt echt BREED. Je kofferreksysteem komt namelijk idd naast de uitlaat met nog een redelijke speling ertussen. Ik heb er het SW-Motech afneembare systeem opzitten. Dat is zelfs nog asymmetrisch en dan met gemonteerde koffers nog steeds erg breed. Systeem kostte mij € 159. Zie ook onder dit bagage topic. De breedte hieronder is 1,20 meter. :!: Deze configuratie is trouwens niet meer zo, maar wat eenvoudiger geworden en dat scheelt ook weer bijna 5 cm. in breedte.

Afbeelding

Het antwoord op je tweede vraag is eigenlijk hetzelfde als dat van Moose, met dit verschil dat ik er een SW-Motech zelf onder heb gezet voor € 119. Het is niet zo dat de zijstandaard het niet zou houden, die is stevig genoeg, maar het werkt toch allemaal net even iets lekkerder en stabieler.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Daring Red Frank

Koffers

Bericht door Daring Red Frank »

Bedankt voor de info. Wordt inderdaad wel erg breed!!! Wanneer ik de foto zie vind ik het niet misstaan moet ik zeggen. :D Wel stoer! Zal kijken hoe breed mijn motor wordt met de koffers en dan kijken of ze er wel of niet op gaan. Ze hoeven er namelijk alleen op bij een reis oid. Bij een gewone tocht kan ik het dan wel doen met mij tanktas.

Is het erg moeilijk om er zelf een middenbok onder te zetten??
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Koffers

Bericht door Stroompje »

Frank schreef: Is het erg moeilijk om er zelf een middenbok onder te zetten??
Nee hoor................ mijn 'v'echtgenoot kon het ook van de ene Strom op de andere, alleen de veer, dat was ff lastig............ maar hij zit erop!!
Succes!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Die veer is idd het lastigste als je geen goede verenhaak hebt. (Kost ook maar iets van 5 Euro.) Ik heb die nu wel maar bij de Strom heb ik een kruiskopschroevendraaier gebruikt en hij zat er ook zo op.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Strommie

Bericht door Strommie »

.... of een stevig stuk touw?
Plaats reactie