nieuw topkofferrek

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Rene

nieuw topkofferrek

Bericht door Rene »

vanmiddag nieuw topkofferrek op mijn strom gezet(een zwarte) van model 2006,
mijn strom is van 2005,rek past perfect,alleen mijn topkoffer komt heel moeilijk los.
wat zou de oorzaak kunnen zijn, rene ,spijkecity
M.A.D

Re: nieuw topkofferrek

Bericht door M.A.D »

Rene ,

Kijk voor de lol eens na , of je topkoffer nog op de originele plaats bevestigd zit .
Om het zadel te kunnen openen met het koffer er nog op , moet dit ong. 3 cm verplaatst worden.
Mss is dit een beetje knullig gedaan , waardoor hij kan klemmen.
Diversion

Re: nieuw topkofferrek

Bericht door Diversion »

M.A.D schreef:Rene ,
Kijk voor de lol eens na , of je topkoffer nog op de originele plaats bevestigd zit .
Om het zadel te kunnen openen met het koffer er nog op , moet dit ong. 3 cm verplaatst worden.
Mss is dit een beetje knullig gedaan , waardoor hij kan klemmen.
Rene heeft het niet over zijn/haar zadel, maar over de topkoffer en een nieuw rek :frusty:

De topkoffer zit vast op 3 punten. Aan de zadelzijde van de koffer schuiven 2 bouten in 2 sleuven in de bodem van de koffer. Aan de handvatzijde valt een aluminiumblokje in een uitsparing in de kofferbodem. Het slot werkt op dit aluminiumblokje. Wat is precies je probleem, uit je beschrijving valt geen oorzaak te achterhalen?
De bedoeling is in elk geval dat je de sleutel van de koffer een kwartslag linksom draait. Je kunt dan de handvatzijde een stukje optillen, zodat de koffer vrijkomt van het blokje. Dan moet je de koffer naar je toe trekken om de 2 bouten uit de sleuven te laten schuiven. Hier kan niet veel mee mis gaan.
Dgr

Re: nieuw topkofferrek

Bericht door Dgr »

MAD bedoelt dat de vorige eigenaar van het rek misschien een poging heeft gedaan om de koffer iets naar achter te schuiven, maar dat hij niet nauwkeurig heeft gewerkt waardoor de montagepunten voor de koffer iets verschoven zijn ten opzichte van elkaar.

Aangezien het over een rek van 2006 gaat, neem ik aan dat Rene "nieuw voor hem" bedoelt en niet nieuw uit de verpakking?

Het kan in ieder geval nooit kwaad om de onderlinge afstand tussen de montagepunten even na te meten. Dit lijkt me het meest aannemelijke omdat er aan de koffer niets gewijzigd is.
Rene

Re: nieuw topkofferrek

Bericht door Rene »

dank je dgr voor de tip,hier had ik zelf nog niet aan gedacht.
rene ,spijkecity
M.A.D

Re: nieuw topkofferrek

Bericht door M.A.D »

Dat bedoel ik inderdaad ja ,

Als je nu je zadel kan verwijderen , terwijl je koffer nog erop zit , dan hebben ze dit aangepast.
Controleer de tussenafstand van de 2 pinnetjes waar je overheenschuift en het plaatje waar je slot invalt.
ik denk dat dit te krap op elkaar zit , waardoor het wat klemt.

Succes met uitpluizen !
Plaats reactie