Zijtas?

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
V-man

Zijtas?

Bericht door V-man »

Ik zoek naar een goed alternatief voor zijkoffers om bagage mee te nemen.
Ik heb een tanktas en topkoffer.
Omdat de uitlaat van de V-strom hoog zit, is een zijtas aan die kant (ik heb een 650) niet echt handig.
De tas gaat volgens mij dan altijd de uitlaat raken.

Mijn gedachte is om aan de andere kant van de motor een rekje te plaatsen met 1 zijtas.
Zou de balans van de motor dan negatief beïnvloed worden?

Heeft iemand hier ervaring mee?

V-man
TenCats

Re: Zijtas?

Bericht door TenCats »

Waarom niet gewoon een bagagerol op de plek van de duo? (Tenzij je natuurlijk een duo meeneemt.....)

Ik denk dat 1 enkele zijtas qua balans niet veel zal uitmaken zolang je de 140 km/h niet overschrijdt. Die uitlaat weegt tenslotte heel wat kilo's en daar is ook geen compensatie voor..

:mrgreen: Erik
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Zijtas?

Bericht door Peterzeeland »

TenCats schreef:Die uitlaat weegt tenslotte heel wat kilo's en daar is ook geen compensatie voor..

:mrgreen: Erik
heb jij de ketting aan de andere kant dan??? :wink:
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
TenCats

Re: Zijtas?

Bericht door TenCats »

Peterzeeland schreef:
TenCats schreef:Die uitlaat weegt tenslotte heel wat kilo's en daar is ook geen compensatie voor..

:mrgreen: Erik
heb jij de ketting aan de andere kant dan??? :wink:
Merk jij dat dan weer wel met je dubbele uitlaat èn ketting? :wink:
V-instructeur

Re: Zijtas?

Bericht door V-instructeur »

Hallo V-man,

Das weer ff geleden...
Aangezien ik sinds april mijn touring heb verkocht en nu rond rij op een BR heb ik
voor jou een prima alternatief voor de dure zijkoffers: Zijtassen met bevestigingsmateriaal.
Ook nog te vergroten met een rits. Geen rekje nodig. De uitlaat is geen probleem.
Heb ze een paar keer gebruikt. De duo kan natuurlijk gewoon mee. :-)}
Kom ze maar bezichtigen, proberen, testen,....

Groeten, :bye:
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Zijtas?

Bericht door Peterzeeland »

TenCats schreef:Merk jij dat dan weer wel met je dubbele uitlaat èn ketting? :wink:
tja, lastig te zeggen.
heb wel eens geprobeerd het gas vast te zetten met een elastiekje, dan midden op de (bolle) weg te rijden, op een windstille dag, waarbij ik mijn portemonnee niet meenam (altijd linksdragend) en dan eens kijken of hij wel mooi rechtuit bleef rijden.
Kreeg de indruk dat hij een klein beetje naar links trok, maar of dat door de ketting kwam???

Links heb ik ook een vulling meer in mijn kiezen, wie weet lag het daar aan :mrgreen:
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Diversion

Re: Zijtas?

Bericht door Diversion »

V-man schreef:Ik zoek naar een goed alternatief voor zijkoffers om bagage mee te nemen.
Ik heb een tanktas en topkoffer.
Omdat de uitlaat van de V-strom hoog zit, is een zijtas aan die kant (ik heb een 650) niet echt handig.
De tas gaat volgens mij dan altijd de uitlaat raken.
V-man
De rechterzijkoffer (of tas) raakt nooit de uitlaat, de koffer raakt de beschermplaat op de uitlaat. Omdat deze bescherming nooit warmer wordt dan ongeveer 40 graden Celcius is dat (technisch) geen enkel probleem. Van fatsoenlijke koffers is de achterzijde van een materiaal gemaakt dat niet krast, zodat ook je uitlaatbeschermplaat beschermd is.
Nero

Re: Zijtas?

Bericht door Nero »

Koop in een legerstock een grote waterdichte kitzak. Daar kan je massa's in kwijt. Gewoon met een stevige net-rekker achteraan op de passagierszetel. Goed te doen, maar wel denken aan de extra kilo's die je meezeult EN zorgen dat het stabiel en stevig is verankerd. Op de foto ligt de kitzak bovenop zijkoffers. ZO kan je NOG meer meenemen :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Zijtas?

Bericht door Peterzeeland »

@Nero: die extra kilo's neem jij ook echt mee zo te zien!!!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Nero

Re: Zijtas?

Bericht door Nero »

Je had de naald van de weegschaal moeten zien toen ik na twee weken "schweineneckfleisch, kartoffelen en ander vettige sausjes" terugkeerde naar Belgenland ;-)

Jep, onze motoren lijken qua bepakkingspotentiëel op mekaar :-)}

We hadden alles mee (met drie motoren) om gedurende een week in the middle of nowhere te overleven.
Aangezien we in "Pilzner"-land (Tsjech/Slova/Hongarije) op vakantie gingen zijn we echter regelmatig gestopt,... om dan niet meer te vertrekken voor het nuchtere ochtendgloren.

Zwaar om dragen hoor :mrgreen:
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Zijtas?

Bericht door Peterzeeland »

jaja, die jongens kunnen echt pils maken, dus hoezo afzien in de bush???? Kroegentocht!!!

Belgen staan bij ons toch niet zo bekend als ascetische geheelonthouders, maar gelukkig hebben julle je bourgondische reputatie weer eer aan gedaan. Anders moesten wij toch ons beeld bijstellen :o)
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Nero

Re: Zijtas?

Bericht door Nero »

Peterzeeland schreef:jaja, die jongens kunnen echt pils maken, dus hoezo afzien in de bush???? Kroegentocht!!!

Belgen staan bij ons toch niet zo bekend als ascetische geheelonthouders, maar gelukkig hebben julle je bourgondische reputatie weer eer aan gedaan. Anders moesten wij toch ons beeld bijstellen :o)
Asceten en atleten. Mijn buikspieren als eens goed bekeken! :o)
14 dagen op water+ en brood+ doorheen het woeste gebergte alle gevaren trotserend die een motorrijder kan meemaken.
Het schuim moet je er zelf afblazen voor je er de neus in steekt.
Schol. Maarre,... glaasje op = niet meer rijden.

PS : Ze hebben daar ook pruimensap dat in de fik vliegt,... lekker dat dat is. Maar niet officieel te koop, pas na verbroedering.
Was wat blij dat ik een echte koffer had om dat tusen de sokken te steken op weg naar huis.
Dus,.. om binnen deze draad te blijven. Beter een echte koffer dan een kitzak.
Plaats reactie