koffers

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Erik&Ans

koffers

Bericht door Erik&Ans »

Ik heb sinds 1 maand een DL 1000 en wil zijkoffers aanschaffen. Wie kan mij adviseren over soort en prijs? Erik
Furiousz

Re: koffers

Bericht door Furiousz »

Erik&Ans schreef:Ik heb sinds 1 maand een DL 1000 en wil zijkoffers aanschaffen. Wie kan mij adviseren over soort en prijs? Erik
De keuze is reuze :D ! Het is maar net wat je zelf wil, en uiteraard wat je wil gaan uitgeven. Zo kun je een originele kofferset van Suzuki kopen voor €399,- + €149,- voor de dragers. Wil je dan nog bijpassende kleurdelen dan betaal je nog eens €124,- extra. Uiteraard kun je ook gaan voor andere merken zoals: Givi, Peli, Krauser, Hepco & Becker, Kappa, enz.
Prijzen varieren, kijk eens op ebay, motolife, rad.eu, rob`s accesoires, enz.

Hier is een test te vinden van diverse sets: http://gsri.info/forumold/images/Forum/Sidecases.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik rij nu zelf met een setje Givi E360 koffers op mijn dl650. Bevalt opzich prima, maar ik heb wel een paar nadelen gevonden. De motor word behoorlijk breed door een kofferset, file rijden is wel mogelijk, maar flink oppassen! Als ik nu zou gaan kijken voor wat anders, dan zou ik voor een aluminium setje gaan. Vind ik persoonlijk net even wat mooier op de v-strom, en het grootste voordeel: je kunt ze van boven openen!!

Foto`s van alluminium koffers zijn hier wel te vinden:
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/to ... 3.120.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En uiteraard zijn er in het Bagage gedeelte van het forum genoeg topics te vinden over koffers :).
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: koffers

Bericht door Iron Horse »

Kijk even in de rubriek "Bagage" van dit forum en er staat heel wat geschreven. Gebruik eventueeel de zoekfunktie met "koffer" in het bagageforum.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: koffers

Bericht door RvGS »

Erik&Ans schreef:. . . Ik heb sinds 1 maand een DL 1000 en wil zijkoffers aanschaffen . . .
Mocht je op zoek zijn naar een gebruikte koffer set, dan mag je een goed bod doen op die van mijn. Orginele (kappa) DL1000 K4 set :!:

Reden: ik heb sinds enige tijd een fijn tanktas en een bagagerol. en dus de koffers niet gebruik.
Bod graag via Pb
Groet, Robert |
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: koffers

Bericht door TT-Strom »

Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Bart.Smets

Re: koffers

Bericht door Bart.Smets »

Hallo
Er is idd keuze te over aan koffers.
Eerst ff op een rijtje zetten waarom en wanneer je deze zou gebruiken. Dan kan je mogelijk al enkele modellen uitsluiten.
Zijkoffers geeft een avontuurlijker zicht aan de moto, topkoffer is dan weer smaller en makkelijker in druk stadsverkeer.
Ik moet er eerlijkheidshalve aan toevoegen dat mijn DL1000 niet erg stabiel is bij hoge snelheden (+120) met de topkoffer alleen erop. Met zijkoffers heb ik dat probleem niet.
:idea: :idea: :idea: Ook ik doe mijn kofferset weg, wegens interesse in een alu-set (zie topic : http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=16&t=4508)
Met deze zijkoffers heb je lekker veel grondspeling en kan je dus leuk bochtjes pikken. De alu's komen lager maar ik weet niet of dit echt merkbaar verschil gaat opleveren naar grondspeling toe.
Aangezien ik goede tanktas heb voor woon-werk, gebruik ik de koffers zelden...

Prijs is bespreekbaar via PB, moest je geïnteresseerd zijn.

Alvast veel plezier en succes met je DL1000.
Plaats reactie