Tanktas perrikelen

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
FastLoe

Tanktas perrikelen

Bericht door FastLoe »

Ik had een hele goeie grote tanktas, vorig jaar aangeschaft voor m'n Schotland trip. Magnetisch, te gebruiken als rugzak uitbreidbaar met 2 extra losse opritstassen. Kon genoeg in dus. Normaal gesproken m'n fototas, wegenkaarten, rantsoen voor onderweg en ruimte over om m'n jack er bij te proppen, mocht ik te voet iets willen verkennen. Paste perfect op m'n GSX en Sabre

Helaas, magnetische tanktassen en Vstrom kuipjes houden niet van elkaar. Kreeg het niet goed voor elkaar, de tanktas goed en degelijk vast te magneten.
Alternatieven gezocht, of veel te klein of te klein of peperduur en te klein of erg onhandig, met riemen en touwen vast te knopen en dan maar hopen dat het allemaal weer makkelijk los en weer vast wil, bij een tankbeurt.

Uiteindelijk, een kartonnen malletje gemaakt, deze op 3mm plaatstaal gelegd, uitgeslepen, malletje omgedraaid, weer uitgeslepen en ziedaar, twee metelan plaatjes. Met dubbelzijdig tape onder het kuipje geplakt en de magneetjes van de tanktas hebben het weer naar hun zin.
Verschuift niet, blijft met 150 per uur allemaal nog keurig op z'n plaats en is ozoo lekker makkelijk met tanken :)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Tanktas perrikelen

Bericht door Iron Horse »

Foto's :D ?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Tanktas perrikelen

Bericht door Silverstorm »

Ja snap er ook niet veel van.Is nogal onduidelijk zonder fotos :D
grtz Silverstorm
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
FastLoe

Re: Tanktas perrikelen

Bericht door FastLoe »

Jongens, zo moeilijk is het toch ook niet

Eerst maak je een kartonnen malletje.........
Afbeelding
Afbeelding

Dan maak je hiermee twee van deze metalen plaatjes (3 mm dik in dit geval)
Afbeelding

Vervolgens met een stukje dubbelzijdig plaktape
Afbeelding

Plak je zo onder op je kuipje, op de plaats waar het malletje zat. Alleen eerst even de schroefjes losdraaien en dan aan de onderzijde van het kuipdeel, tussen tank en kuip plakken.
Schroefjes weer vastdraaien en de tanktas magneetjes magneten zich door het plastic heen vast
Afbeelding
Afbeelding

:D
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Tanktas perrikelen

Bericht door Iron Horse »

Ik zeg ook niet dat het moeilijk te begrijpen is, maar het spreekt menigeen toch meer tot de verbeelding als er wat fotomateriaal is bijgevoegd. en dat heb je dus nu net heel mooi toegevoegd :o) :worship:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Paul

Re: Tanktas perrikelen

Bericht door Paul »

Teri*&*$ wat een toren.

Is een mooie kofferset niet iets voor je??


:mrgreen:
FastLoe

Re: Tanktas perrikelen

Bericht door FastLoe »

Paul schreef:Teri*&*$ wat een toren.

Is een mooie kofferset niet iets voor je??


:mrgreen:
Euh....Zoiets ??

Afbeelding
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Tanktas perrikelen

Bericht door Iron Horse »

Ik zou idd ook niet zo'n toren voor m'n neus willen. Deze is ook wel extreem groot, maar ieder zo z'n meug.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
FastLoe

Re: Tanktas perrikelen

Bericht door FastLoe »

Normaal gesproken heb ik het onderste deel er niet onder zitten, het bovenste deel kan nog ingeritst worden. Ik had 'em alleen zo opgetuigd voor een kort, maar snel rijtestje om te kijken of de magneetjes nu genoeg houvast hadden.
Alstie zo blijft zitten, lukt het volgende week op halve hoogte ook wel.
Remko

Re: Tanktas perrikelen

Bericht door Remko »

Mooi creatief opgelost!!!


8)
FrenkieNL

Re: Tanktas perrikelen

Bericht door FrenkieNL »

Geniaal! Weer een gouden tip. Enne... die toren voor je is wel groot, maar ik rij ook wel eens achter zoiets, kun je je kin opleggen als je hoofd te zwaar wordt :P
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Tanktas perrikelen

Bericht door RvGS »

FastLoe schreef:. . . magnetische tanktassen en Vstrom kuipjes houden niet van elkaar. Kreeg het niet goed voor elkaar, de tanktas goed en degelijk vast te magneten . . .
:idea:
Ik zie dat je een "normale tanktas gebruikt die vlak is aan de onderkant. Aangezien de tanktas aan de voorkant langere flappen heeft waar de magneten in zitten is het misschien een idee om de tanktas om te draaien.

Dan hebben de magneten meer grip, ze komen dan op de benzinetank. Aan de voorkant kun je dan de (vaak bijgeleverd bij de tanktas) riem om de bevestiging van de tank leggen, zeg maar door lussen, dit voorkomt het opwaaien bij hoge snelheden en voor eventuele onverlaten om snel je tanktas te "lenen".
Dat opwaaien blijft toch een risico (uit ervaring ondervonden) indien je alleen op de bevestging van de magneten vertrouwt.

Des al niet te min is jou idee Afbeelding Fastloe.
Groet, Robert |
FastLoe

Re: Tanktas perrikelen

Bericht door FastLoe »

Ik heb met dezelfde tanktas, onder soms barre weersomstandigheden zo'n 2500Km in Schotland afgelegd. Gaf totaal geen probleem, is de hele rit keurig blijven plakken, welliswaar op een Honda Sabre uit '87 (vorige eeuw dus :) ) maar die Honda heeft niet zo'n mooi verzonken tankdop en de tanktas ligt daar toch ietsje instabieler op.
De riembevestiging aan de voorkant heb ik bewust niet gebruikt. Bij het tanken moet ik die dan loshalen en na het tanken weer onder het balhoofd doorlussen, vervelend werkje.
Ik had die riem wel meegenomen, voor het geval dat, maar zelfs met windkracht 10, langs de kust geen behoefte gehad om te gebruiken.
Heb er dus wel een beetje vertrouwen in.
Ga het in ieder geval eind van de week uitproberen, dan vertrek ik namelijk voor een weekje of twee naar Frankrijk, Picardie, Normandië, Bretagne en Parijs.
Mocht het fout gaan, dan vermeld ik het wel weer in het topic over angstige motormomenten :bye:
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Tanktas perrikelen

Bericht door Wullebolle »

Kheb hetzelfde probleem met men tanktas.
Paste perfect op men diversion900, maar helaas niet meer op men VStrom, slechts 2 van de 6 magneten pakken.
Omdraaien -lange flappen naar achteren- is er niet bij vanwege assymetrische rits en schuine bovenkant.
Maar de tip van de TS :worship: ... plaatjes onder het kuipplastic lijmen lijkt mij het ei van Columbus. :D
Gaak deze week ook proberen.

ps:
Als de dubbelzijdige tape loslaat, komen de plaatjes dan niet ergens tussen bewegende delen terecht?
Hoekje van staalplaatje omplooien, gaatje in boren, en met snoertje ergens aan kuipframe vasthangen. Lossend plaatje kan dan zeker al niet ergens tussen raken waar het gevaarlijk zit.
Spooky Action At A Distance !
Plaats reactie