alu koffers

koffers, tassen e.d.
Dgr

Re: alu koffers

Bericht door Dgr »

Dos Nijntjes schreef:Misschien is DIT iets voor de liefhebbers van Hepco & Becker, die de look van TRAX willen.

Ik heb nog niet gekeken naar de prijs, verkrijgbaarheid en recenties.
Setje L+R 30liter = 600e
Setje L+R 40liter 630e

komt nog een kofferrekje bij à 230e... Heel mooi spul van H&B, maar wel een "premium" setje dus :lol:

Ik heb een paar Pelican koffers onderweg om te gaan gebruiken als zijkoffers, misschien ook een optie om te overwegen.
Lang niet zo mooi, maar wel stukken voordeliger, smaller èn onverwoestbaar :wink:

voorbeeldje: (heb zelf voor een maatje kleiner gekozen)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: alu koffers

Bericht door Aad900 »

Die Pelican koffers lijken me een stuk smaller dan de meeste Alu-koffers. Weet jij wat de breedte wordt?
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Dos Nijntjes

Re: alu koffers

Bericht door Dos Nijntjes »

Aad900 schreef:Die Pelican koffers lijken me een stuk smaller dan de meeste Alu-koffers. Weet jij wat de breedte wordt?
Even zoeken op TwistedThrottle.com en je komt op deze pagina terecht.

Voor de getoonde set koffers geldt:
Breedte van deze koffer: 19,3 cm binnen en 20,6 cm buiten
Hoogte van deze koffer: 35,5 cm binnen en 42,8 cm buiten
Lengte van deze koffer: 46,8 cm binnen en 52,4 cm buiten

Inhoud is 32 liter.
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: alu koffers

Bericht door Aad900 »

Bedankt voor de info Dos Nijntjes, dat ziet er goed uit :D
Dat scheelt nogal wat tov de Alu koffers en levenslange garantie :worship:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
HD bye-bye

Re: alu koffers

Bericht door HD bye-bye »

hoi hoi mannen bij mdi kun je ze ook vinden ben er pas geweest leuke tent veel mooi spul :P
Dgr

Re: alu koffers

Bericht door Dgr »

Op onderstaande link is wat referentiemateriaal te vinden voor wat de breedte betreft:
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,843.0.html
Bart.Smets

Re: alu koffers

Bericht door Bart.Smets »

Al deze koffers zien er wel leuk uit, maar vanochtend bij het bochten pakken met m'n standaard Suzuki koffers stelde ik me de vraag: "hoe zit het met de grondspeling?"
De standaard koffers zijn namelijk niet zo bijzonder groot (lees: hoog/laag) dus dat zit wel ok, maar die alu koffers komen toch een stuk lager? Ondervindt men hier hinder van of is het verschil minimaal?
Iemand enige ervaring met alu's en sportief bochten nemen?
Gebruikersavatar
Marske
Berichten: 25
Lid geworden op: za 16-05-2009, 07:58
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 K8
Woonplaats: Eindhoven

Re: alu koffers

Bericht door Marske »

Bart.Smets schreef:Al deze koffers zien er wel leuk uit, maar vanochtend bij het bochten pakken met m'n standaard Suzuki koffers stelde ik me de vraag: "hoe zit het met de grondspeling?"
De standaard koffers zijn namelijk niet zo bijzonder groot (lees: hoog/laag) dus dat zit wel ok, maar die alu koffers komen toch een stuk lager? Ondervindt men hier hinder van of is het verschil minimaal?
Iemand enige ervaring met alu's en sportief bochten nemen?
Ben net terug van vakantie met m'n H&B alu's en kan zeggen dat ze goed bevallen.
Bochten genoeg gehad, en het eerste dat het asfalt raakt is de arm van de middenbok kwam ik achter.
Die moet er mischien nog een keer weer onder vandaan, als ik hier vaker hinder van ondervindt.
Stromtrooper

Re: alu koffers

Bericht door Stromtrooper »

Ziet er allemaal mooi uit hoor..!!

Nu maar hopen dat je niet in de file komt met die krattenbierhouders.. :wink:
Gebruikersavatar
Marske
Berichten: 25
Lid geworden op: za 16-05-2009, 07:58
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 K8
Woonplaats: Eindhoven

Re: alu koffers

Bericht door Marske »

Stromtrooper schreef:Ziet er allemaal mooi uit hoor..!!

Nu maar hopen dat je niet in de file komt met die krattenbierhouders.. :wink:

O maar die alu's zijn heel sterk, tik er links en rechts zo een paar spiegels mee af...... :schater:
Maar inderdaad, 2 minpuntenjes aan koffers, namelijk breedte en gewicht.
Dit setje is overigens niet breder dan de orginele hoor :!:
Strombo

Re: alu koffers

Bericht door Strombo »

Mag ik nog iets vragen?

Ik rijd op een DL1000 2009 en heb een originele Suzuki topkoffer en bevestiging. Op de Suzuki site is een set zijkoffer bevestigingen te zien voor een adviesprijs van 149 Euro. Is deze ook geschikt om de Trax-zijkoffers aan op te hangen? Kan dit zo maar of is hier nog een adapterplaat voor nodig? Het is me niet helemaal duidelijk geworden.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
:D
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: alu koffers

Bericht door Sparkle Black Peter »

Strombo schreef:Mag ik nog iets vragen?

Ik rijd op een DL1000 2009 en heb een originele Suzuki topkoffer en bevestiging. Op de Suzuki site is een set zijkoffer bevestigingen te zien voor een adviesprijs van 149 Euro. Is deze ook geschikt om de Trax-zijkoffers aan op te hangen? Kan dit zo maar of is hier nog een adapterplaat voor nodig? Het is me niet helemaal duidelijk geworden.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
:D
Hoi Strombo,

Volgens mij heb je voor de TRAX koffers het Quick-Lock systeem nodig (is ook erg makkelijk) en passen ze niet op de orginele Suzukirekken. Het complete quick-locksysteem kost € 199,=.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Strombo

Re: alu koffers

Bericht door Strombo »

Klopt het dat voor het EVO Quick Lock rek nodig is om de richtingaanwijzers naar achteren te verplaatsen? Vindt ik op de foto's in dit draadje niet mooi voor de motor.
:D
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: alu koffers

Bericht door Sparkle Black Peter »

Strombo schreef:Klopt het dat voor het EVO Quick Lock rek nodig is om de richtingaanwijzers naar achteren te verplaatsen? Vindt ik op de foto's in dit draadje niet mooi voor de motor.
:D
Het is voor het Evo Quick Lock systeem niet nodig om de richtingaanwijzers te verplaatsen. DE foto hierboven is géén E.Q.L.S.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Strombo

Re: alu koffers

Bericht door Strombo »

Dag Peter,

Ik dacht het naar aanleiding van deze link -> http://www.twistedthrottle.com/trade/pr ... w/272/203/" onclick="window.open(this.href);return false; eerder in dit draadje. Vind de Trax koffers wel erg mooi, maar wil geen richtingaanwijzers verplaatsen.

Zie nu trouwens op de site van SW dat de aanwijzers inderdaad op hun plaats blijven -> http://www.mo-tech.de/produkt/?produkt_ ... a3c9e672d6" onclick="window.open(this.href);return false;

Thanx!
:D
DL'er

Re: alu koffers

Bericht door DL'er »

Ik ben vorige maand naar de Nordkapp geweest. En mijn koffers heb ik bij Polo Motorrad gekocht in Duitsland. Het zijn Sarges koffers die te monteren zijn met een drager van SW-motech. De koffers kun je vinden op de website van polo. Het zijn de goedkoopste aluminium koffers die ik kon vinden, wat mij erg goed uitkwam. Ik heb ook wel zitten denken aan een Traxx setje maar dat is toch aardig duur.

Groeten Erwin.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: alu koffers

Bericht door Tulipan »

Ben een nieuwe aluminium kofferfabrikant tegengekomen, een italiaanse-met stijl dus- met mooie prijzen...
Setje zijkoffers voor 341.00 en topkoffer 180.00
http://konvoi.ro/8-produse-konvoi-pentr ... icleta-dvs

Weet alleen niet of de beugels ook voor een strom zijn
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Vsure

Re: alu koffers

Bericht door Vsure »

Of kijk een bij AROkoffers
hebben ook leuke alu koffers en uiterst stevige adventure koffers . lees op het bmw forum+
Ze verkopen nu ook het ortleib programma tassen ectr
Daveeggen

Re: alu koffers

Bericht door Daveeggen »

Heren,

Hoe kan het zijn dat bij de aangeboden SW motech Trax set altijd t/m bouwjaar 2007 wordt vermeld........kan ik deze set dus niet plaatsen op mijn DL1000 uit 2009 ?

Gr

Dave
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: alu koffers

Bericht door Cplegt »

Met een klein beetje zoeken kom je er achter dat de DL1000 K serie maar tot 2007 in NL geleverd is ivm emissie eisen.
Daarom staat er waarschijnlijk leverbaar tot 2007.
Je K9 is gewoon het zelfde als de K6, en daarom zullen de koffers ook gewoon passen, mits ze voor de 1000 zijn en niet de 650. Dan kom je ruimte tekort ivm de extra uitlaat.
Gr. Chiel
Daveeggen

Re: alu koffers

Bericht door Daveeggen »

Ze zitten er al op....super mooie koffertjes en een makkelijk systeem om te monteren en demonteren.
Gr

Dave
Plaats reactie