Suzuki kofferset combineren met givi topkoffer

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
M-Strom

Suzuki kofferset combineren met givi topkoffer

Bericht door M-Strom »

wie weet dit:

op de accessoireslijst van Suzuki staat de nieuwe kofferset voor de V-Strom 650.
Er staat bij dat het rek niet zonder het topkofferrek gemonteerd kan worden.
Nu is mijn vraag:

kan er op dit Suzuki-rek met twee Suzuki zijkoffers mijn huidige GIVI V46 topkoffer gemonteerd worden, evt. met de plaat waar hij nu op zit??

Want ik vind die nieuwe koffers wel errug mooi . . . . .
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik denk dat je misschien beter een combinatie kunt maken met je huidige GIVI V46 (met bevestigingsplaat) en het Mo-Tech Quick-Lock systeem voor de zijkoffers, zoals ik die ook heb gemonteerd. Dan ben je niet afhankelijk van een verplicht te monteren topkofferdeel van Suzuki. Verder lijkt me dat je met de zijkoffers minder vaak rijdt, want het blijft best breed, ook met de Suzukiset. En de Mo-Tech verwijder je in een paar seconden. Dan moet je wel zeker zijn dat het om het MONO-KEY bevestigingssysteem gaat, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat het anders is. Moet je natuurlijk wel de twee koffers separaat van de (bevestigings)set kunnen bestellen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb er eens wat beter naar gekeken. De situatie is voor zover ik het nu kan achterhalen als volgt:

De K4 modellen (en waarschijnlijk ook die van daarvoor) hebben de originele bagagedrager waarbij een Suzuki (Kappa)dragerset met of zonder koffers kan worden besteld. Daarbij wordt er op de bagagedrager een topkofferrek gemonteerd dat bevestigingspunten heeft voor de zijkofferdragers. Deze kunnen dus niet apart worden gemonteerd. Uiteraard wel alleen het topkofferrek.

De K5 modellen hebben een andere constructie. Hierbij wordt de bagagedrager geheel vervangen door een totaal andere uitvoering die dezelfde is als van de Touringuitvoering. Deze heeft de bevestingspunten voor de topkoffer vast op de drager zitten en de vorm is ook heel anders en veel breder. Aan deze bagagedrager kunnen de zijkofferdragers worden gemonteerd en je hebt dus die topcasedrager nodig. Heb je geen Touringuitvoering en wil je koffers plaatsen dan kun je ook volstaan met een grondplaat op de standaard bagagedrager en bijvoorbeeld voor de zijkoffers de Mo-Tech Quick-Lock monteren. Wat echter niet gaat (zoals ik het nu kan inschatten) is bij de Touring-uitvoering deze te combineren met het Mo-Tech Quick-Lock systeem. Lijkt me ook niet nodig want het Suzukisysteem ziet er goed uit en is (wat arbeidsintensiever) ook te verwijderen.

Dus als je nu een standaard bagagedrager hebt dan kun je met een grondplaat je GIVI gewoon gebruiken en zul je dus bijvoorbeeld het eerder genoemde Quicklock voor de zijkoffers kunnen monteren. Heb je een K5 Touringbagagedrager dan moet je ook de Suzukizijkofferdragers monteren.
De koffers zijn overigens gewoon los te koop.

Ik betwijfel echter of de informatie op internet in de prijslijst van Suzuki up-to-date is en dat men daar met de topkofferdrager waarschijnlijk nog het oude systeem aanduidt, net als de zijkofferdragers. Dat moet je zeker eerst even bij de dealer of bij Nimag controleren. Maar voor hetzelfde geld is het wel correct.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
DL650

Bericht door DL650 »

De informatie is niet up-to-date omdat je bij de koffers van de 650 gesproken wordt dat er verschil zit tussen de linker en de rechter koffer (bij de rechter is er een sparing gemaakt voor de uitlaat).
Dit is niet meer van toepassing de koffers zijn nu even groot . Dit werd mij mede gedeeld op de afgelopen RAI . Omdat ik ook interesse had in dit set.
Plaats reactie