Nelson Rigg CL850 zachte zadeltassen

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
TooTall

Nelson Rigg CL850 zachte zadeltassen

Bericht door TooTall »

Ik was al ffe op zoek naar zachte zadeltassen. Ten eerste omdat ik harde koffers te duur vind, en ook wel een beetje omdat ik de zachte tassen liever zie :wink:

Na wat rondzoekwerk op internet uitgekomen bij de Nelson Rigg CL-850 serie. Op Ebay (motostuffinc) de set gevonden, met verzending 124€.

De set komt met 2 zakken, de verbindingsstukken, de stroken voor aan de binnenkant, regenhoezen en draagriemen voor elke tas.
Afbeelding

De tassen hebben een neoprene achterkant, en een hitteschild.
Afbeelding

Na wat bijstellen van de verbindingsriemen, paste de set perfect; sommige mensen raden aan de riemen onder het zadel te doen, dat leek mij net iets te moeilijk om te doen, zadel ging héél moeilijk toe.
Afbeelding

Aan elke tas zitten onderaan 2 riempjes. De achterste gebruik je om te zorgen dat de tassen niet naar voor schuiven, dus deze verbind je met mekaar. Door ze onder de nummerplaat door te laten lopen, zit het riempje ook niet tegen de uitlaat. Aan de voorzijde zoek je een stevig punt voor de voorste riempjes (vb dat beugeltje bij de passagiervoetsteun) zodat de tassen niet naar achteren glijden. Ik heb aan de rechterkant een zachte bagagedrager gemonteerd zodat de tassen mooi gelijk hangen. Aan de drager hangen 2 tool tubes voor gereedschap/klein materiaal. Zie ook DEZE thread.
Afbeelding

Bij het openritsen van de tassen blijven ze eerst nog een stukje openstaan, pas als je ze helemaal openritst dan vallen ze helemaal open. Dit om te voorkomen dat er dingen uitvallen als je iets wilt nemen. De tassen lijken erg stevig, stevige ritsen en stof, met veel reflecterend materiaal. Binnenin is een apart vakje met een rits, aan de buitenkant een klein zakje aan de voorkant van de tassen (handig voor een blikje cola? ;) )
Afbeelding

Vooraanzicht
Afbeelding

regenhoezen, zo zijn er 2 bij de set
Afbeelding

Lijkt me een goed alternatief voor harde koffers, die misschien in de toekomst toch nog komen. Maar ik denk wel dat ik hier ver mee zal komen!
Diversion

Re: Nelson Rigg CL850 zachte zadeltassen

Bericht door Diversion »

Ziet er netjes uit! Lijkt wel alsof je een zijkofferrek hebt :worship: .

Die regenhoezen lijken mij echter nix. Of ze waaien eraf of ze waaien naar verloop van tijd stuk :cry: . In beide gevallen heb je er weinig plezier van, het is meer een oplossing voor fietstassen. Hopelijk tref je geen regen op je vakantie! Ik ben zelf ook op zoek naar koffers waar je geen rek voor nodig hebt. Ik denk aan Ortlieb motortassen, die van zichzelf goed waterdicht schijnen te zijn. Ze zijn in Nederland alleen wat lastig te verkrijgen.
TooTall

Re: Nelson Rigg CL850 zachte zadeltassen

Bericht door TooTall »

Goed punt. Ik heb wel een minuut of 5 liggen klooien voor de zak errond te krijgen, die zit echt wel vast. Maar zowieso zou ik eerder opteren voor waterdichte vacuum gezogen zakken aan de binnenkant voor spullen :wink:
Dgr

Re: Nelson Rigg CL850 zachte zadeltassen

Bericht door Dgr »

Ziet er netjes uit!

Hoe maak je zulke tassen eigenlijk schoon als ze na een lange rit onder het vuil zitten... kunnen ze gewoon in de wasmachine?
TooTall

Re: Nelson Rigg CL850 zachte zadeltassen

Bericht door TooTall »

Eeehm...

Geen idee? Water + borstel?
Remko

Re: Nelson Rigg CL850 zachte zadeltassen

Bericht door Remko »

Schoon????


Waarom??


8)
Dgr

Re: Nelson Rigg CL850 zachte zadeltassen

Bericht door Dgr »

Och, dat kwam zo in me op. Als ik af en toe zie wat voor troep er zich op m'n motor verzamelt... dat komt natuurlijk ook op de koffers.
Heb eigenlijk m'n zinnen al gezet op een setje Pelican's, maar zachte bagage heeft ook zeker z'n voordelen. (lage aanschafprijs, lichtgewicht, compacter)
Plaats reactie