koffers om een nog te kopen DL1000

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Buzzin

koffers om een nog te kopen DL1000

Bericht door Buzzin »

Ik ga dus nog een DL1000 kopen (waarschijnlijk) en vroeg me nog het een en ander af:

Als ik het goed begrijp kan ik net zo goed de suzuki kofferset links laten liggen en gewoon voor givi gaan?
(i.v.m. topkoffer te ver naar voren, onhandige sluiting enzo)

Als ik voor givi ga, wil ik graag de v35 monteren, maar de foto's laten de motor dan wel héél breed lijken.
Hoe breed is de DL1000 met deze koffers? Weet iemand dat?
(Klopt het dat de grotere gewone koffers net zo breed zijn?)
Heeft iemand ervaringen met deze koffers?
Is er bijvoorbeeld uberhaubt nog wel mee door de file te rijden? Lijkt mij niet namelijk, geeft ook niet hoor, maar dat is meestal wel een indicatie...
(heeft er iemand toevallig ergens een plaatje van hoe de DL1000 eruit ziet met het rack maar zonder de koffers erop?)

De v46 topkoffer (zo'n beetje de standaard) lijkt mij vrij breed, maar is deze breder als het stuur? (nee toch?)

Ter vergelijking, en vandaar mijn vragen, ik heb momenteel een NTV 650 Revere, met een 1 helms topkoffertje, en e35 zijkoffers (die oude zwarte standaard dingen) op een wingrack.

Elk commentaar is welkom :)
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: koffers om een nog te kopen DL1000

Bericht door Peterzeeland »

joh, er is geen enkele topkoffer breder dan een vstrom stuur!!!!
heb zelf givi keyless, grote koffers, maar achteraf had ik ook liever de (kleinere) v35 gehad, veel slanker.

met koffers rijd ik zeeeeeeeer voorzichtig tussen de files.

succes met je keuze
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Jeffrey

Re: koffers om een nog te kopen DL1000

Bericht door Jeffrey »

Volgens mij is de V-strom met de Originel top en zij-koffers erop iets meer dan een meter breed. Ik rijd zelf op een Black Rhino met dus alles erop en der aan. Ik kom zonder de koffers makkelijk door de steeg achter me huis en met de koffers erop kan ik dat wel schudden, dus het scheelt veel met de koffers of niet.
Erik Hofstee

Re: koffers om een nog te kopen DL1000

Bericht door Erik Hofstee »

http://11109.rapidforum.com/topic=103778151596" onclick="window.open(this.href);return false;

hier staan bijna koffersets op en de breedte die ze hebben als ze gemonteerd zijn

groeten
Erik
Buzzin

Re: koffers om een nog te kopen DL1000

Bericht door Buzzin »

Mijn dank is groot, daar kan ik wat mee :)
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: koffers om een nog te kopen DL1000

Bericht door RvGS »

De informatie over de kofferbreedte is niet helemaal juist, dit heeft te maken met hoe het kofferrek is bevestigd en dat kan per motor verschillend zijn, al is het maar een paar centimeter aan beide zijde.

@Jeffrey, indien je met de koffers niet door de steeg komt, kun je ze er natuurlijk even afhalen, gaat heel evenvoudig.
Soms is dit ook nodig indien je ergens langs een smal paadje met een paaltje in het midden moet :wink:
Groet, Robert |
Mardan81

Re: koffers om een nog te kopen DL1000

Bericht door Mardan81 »

passen op deze orginele beugels ook nog andere koffers ?
Mardan81

Re: koffers om een nog te kopen DL1000

Bericht door Mardan81 »

de gevraagde fotos zonder koffers .
Mardan81

Re: koffers om een nog te kopen DL1000

Bericht door Mardan81 »

andere kant
Jeffrey

Re: koffers om een nog te kopen DL1000

Bericht door Jeffrey »

Hey Blackstrom, natuurlijk haal ik de koffers er dan vanaf :D daar was ik ook al achter.

Zijn er trouwens nog mensen hier die mij kunnen vertellen of ze op de motorbeurs specefieke tanktassen verkopen voor op de strom?????
Furiousz

Re: koffers om een nog te kopen DL1000

Bericht door Furiousz »

Jeffrey schreef:Hey Blackstrom, natuurlijk haal ik de koffers er dan vanaf :D daar was ik ook al achter.

Zijn er trouwens nog mensen hier die mij kunnen vertellen of ze op de motorbeurs specifieke tanktassen verkopen voor op de strom?????
Geen idee, misschien staat er een stand die die dingen met quick-lock verkoopt :?:

p.s: Zelfde tijd als vorig jaar heen?
Jeffrey

Re: koffers om een nog te kopen DL1000

Bericht door Jeffrey »

ja is goed man, beetje vroeg weg denk. We hebben het er nog wel over.

Mijn verlanglijstje is:

Nieuwe Helm? misschien
Regenpak/overal.
Navigatie? misschien
Tanktas.

En flink in de rondte kijken voor leuke hebbe dingetjes :D
Plaats reactie