Tanktas op DL 1000

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Ed Jonkmans

Tanktas op DL 1000

Bericht door Ed Jonkmans »

Ik ben op zoek naar een tanktas voor een DL 1000. (ik heb al gezocht op het forum, maar niets gevonden)
Wat zoek ik?
-Liefst een tas met zo'n lock-ring waarbij je de tas vast kunt klikken op de tank.
-Mooi aansluitend natuurlijk.
-Vind die van Suzuki (met V-Strom logo) wel mooi, maar 7 liter... ja da's genoeg
om je portefeuille en je zonnebril en een paar kleine prulletjes in te stoppen.
Dat zou meer dan volstaan om gewone ritjes te maken want ik hou er niet van om
met een portefeuille in m'n jas rond te rijden ('k wil eigenlijk zeggen dat ik te dik geworden ben voor m'n pak).
Moest je die tas wat (indien nodig) groter kunnen maken (openritsen of zo) dan zou ik ze zeker kopen
(met de bijbehorende map om een kaart of roadboek in te stoppen)
En dat vergroten is zeker van belang omdat we deze zomer een reis naar Schotland
gaan maken (is trouwens al geboekt), en dan is wat extra ruimte altijd welkom (ook al rij ik met 3 koffers)
Zijn er DL - rijders die me een tas kunnen aanraden?
Dus zo iets als die van Suzuki (niet te groot, fijn, mooi aansluitend) maar dan een die je eventueel groter kan maken, en graag een waar een kaartvak op vastgemaakt kan worden.
Grtz
Ed
TooTall

Re: Tanktas op DL 1000

Bericht door TooTall »

6 post onder de uwe :wink:

http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=3855" onclick="window.open(this.href);return false;

Is zo'n quicklock systeem, ben er erg tevreden van! Je kan grotere tassen kopen van dezelfde maker. iets verder in die link naar beneden staat trouwens een grotere tas van dezelfde maker.

Moest ge hands-on ervaring willen, spring eens binnen, ik woon niet zo ver van Djoppenbeek :lol:
Geiteboer

Re: Tanktas op DL 1000

Bericht door Geiteboer »

Ed Jonkmans schreef:Ik ben op zoek naar een tanktas voor een DL 1000. (ik heb al gezocht op het forum, maar niets gevonden)
Wat zoek ik?
-Liefst een tas met zo'n lock-ring waarbij je de tas vast kunt klikken op de tank.
-Mooi aansluitend natuurlijk.
-Vind die van Suzuki (met V-Strom logo) wel mooi, maar 7 liter... ja da's genoeg
om je portefeuille en je zonnebril en een paar kleine prulletjes in te stoppen.
Dat zou meer dan volstaan om gewone ritjes te maken want ik hou er niet van om
met een portefeuille in m'n jas rond te rijden ('k wil eigenlijk zeggen dat ik te dik geworden ben voor m'n pak).
Moest je die tas wat (indien nodig) groter kunnen maken (openritsen of zo) dan zou ik ze zeker kopen
(met de bijbehorende map om een kaart of roadboek in te stoppen)
En dat vergroten is zeker van belang omdat we deze zomer een reis naar Schotland
gaan maken (is trouwens al geboekt), en dan is wat extra ruimte altijd welkom (ook al rij ik met 3 koffers)
Zijn er DL - rijders die me een tas kunnen aanraden?
Dus zo iets als die van Suzuki (niet te groot, fijn, mooi aansluitend) maar dan een die je eventueel groter kan maken, en graag een waar een kaartvak op vastgemaakt kan worden.
Grtz
Ed
Daar ben ik in 2005 geweest met mijn 2pk. Wil ook wel eens teruggaan met de motor maar mijn vrouw ziet dat voor dit jaar zeker nog niet zitten. :( :( :(

marc
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Tanktas op DL 1000

Bericht door Joskestiller »

Geiteboer schreef:
Daar ben ik in 2005 geweest met mijn 2pk. Wil ook wel eens teruggaan met de motor maar mijn vrouw ziet dat voor dit jaar zeker nog niet zitten. :( :( :(

marc
Dit is je kans om zonder je vrouw te gaan marc :!:
:o) :o)

Groeten
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Ed Jonkmans

Re: Tanktas op DL 1000

Bericht door Ed Jonkmans »

Beste Marc,
Ik zal je achteraf wel laten meegenieten van ons avontuur (ook al is het maar met foto's).
Of een lekkere whisky, ... ook al vind ik die spullen vies, maar smaken verschillen hè.
Op 23 juli vertrekken we richting Ijmuiden en dan toeren we door Schotland van Zuid naar Noord en natuurlijk
ook weer andersom want anders geraken we niet terug in Newcastle. We rijden van hotel naar hotel.
ttz. bvb. dag 1: we rijden naar hotel A; dag 2: we doen een rondrit; dag 3: we rijden naar ons volgende hotel B; dag 4 we doen weer een rondrit; enz.; we willen per dag zo'n 300 km rijden.
Grtz
Ed
Ed Jonkmans

Re: Tanktas op DL 1000

Bericht door Ed Jonkmans »

TooTall schreef:6 post onder de uwe :wink:

http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=3855" onclick="window.open(this.href);return false;

Is zo'n quicklock systeem, ben er erg tevreden van! Je kan grotere tassen kopen van dezelfde maker. iets verder in die link naar beneden staat trouwens een grotere tas van dezelfde maker.

Moest ge hands-on ervaring willen, spring eens binnen, ik woon niet zo ver van Djoppenbeek :lol:
Zou die van SW Motech "Quick - Lock Tankrucksack Engage 600D dezelfde zijn als die van Suzuki met het V-Strom -logo?
€50 voor een logo lijkt mij veel, hoeft ook niet voor mij.
De 2 tassen lijken sprekend op mekaar.
Jeffrey

Re: Tanktas op DL 1000

Bericht door Jeffrey »

Hey Ed,

Ik ben ook steeds opzoek naar een goeie tanktas voor op de Strom, alleen ik heb een Dl650.
Nu hebben ze bij bv Kalsbeek motoren hele mooie tanktassen, ze staan op de afbeelding op een Bmw gs, maar schijnen ook perfect te passen op een Vstrom. Ze worden bevestigd met een Quicklock systeem en de ring moet je er alleen los bij kopen.
Wat mij alleen tegenstaan om ze een tas te kopen is de prijs! je hebt er 1 waar 12volt op kan voor 179,95euro en zonder is 159,95euro. Best prijzig dus.
TooTall

Re: Tanktas op DL 1000

Bericht door TooTall »

De Engage ziet er hetzelfde uit ja. De Suzuki tas lijkt mij een beetje overprijst ;)
Erik Hofstee

Re: Tanktas op DL 1000

Bericht door Erik Hofstee »

Jeffrey schreef:Hey Ed,

Ik ben ook steeds opzoek naar een goeie tanktas voor op de Strom, alleen ik heb een Dl650.
Nu hebben ze bij bv Kalsbeek motoren hele mooie tanktassen, ze staan op de afbeelding op een Bmw gs, maar schijnen ook perfect te passen op een Vstrom. Ze worden bevestigd met een Quicklock systeem en de ring moet je er alleen los bij kopen.
Wat mij alleen tegenstaan om ze een tas te kopen is de prijs! je hebt er 1 waar 12volt op kan voor 179,95euro en zonder is 159,95euro. Best prijzig dus.
hooi, Jeffrey.

misschien zou je eens bij Touratech kunnen kijken.
http://www.touratech.com/shops/011/inde ... fa836a3fd2" onclick="window.open(this.href);return false;

fijne tanktassen.

groeten
Erik
Jeffrey

Re: Tanktas op DL 1000

Bericht door Jeffrey »

Ah dank je wel! Ik ga eens ff kijken. Ik denk dat er op de Motorbeurs ook wel genoeg aanbiedingen zullen zijn met tanktassen en dergelijke.
Erik Hofstee

Re: Tanktas op DL 1000

Bericht door Erik Hofstee »

Jeffrey schreef:Ah dank je wel! Ik ga eens ff kijken. Ik denk dat er op de Motorbeurs ook wel genoeg aanbiedingen zullen zijn met tanktassen en dergelijke.
let wel even op, want niet alle tanktassen passen op een v-strom tank, eigenlijk de meeste niet. Dus even passen is wel het advies
Ed Jonkmans

Re: Tanktas op DL 1000

Bericht door Ed Jonkmans »

Dat kunnen passen van een tanktas vind ik ook belangrijk: het moet er netjes op kunnen staan( aansluiten op de tank, het stuur niet in de weg staan, ...).
En dat is nu net wat me tegen houdt met internet toestanden. Je kan dat niet passen hè.
Dat een goede, mooie tas wat prijzig is, daar kan ik best mee leven: het dient ook voor jaaaaaren.
Maar als dat ding niet mooi past of zo, dan zit je er wel mee. En dan vind ik het doodzonde van het geld!
't Is zoiets als een kat in een zak kopen, vind ik.
Daarom zijn tips en ervaringen van anderen met een DL 1000 ook zo belangrijk.
Voorlopig zie ik alleen die tas van Suzuki en die van SW Motech Engage (die zo sterk op de eerste lijkt) zitten,
maar die hebben dan hun beperking van 7 liter en zijn niet uitbreidbaar.
Grtz
Ed
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Tanktas op DL 1000

Bericht door Xavier »

je moet volgens mij gekke dingen doen wil je niet alles in de tas van Suzuki kunnen krijgen, want hij is ook 'op te hogen'. Ik heb er 1, gebruik hem zelden, dus wie interesse heeft...... is natuurlijk wel met magneten, maar ik heb er tot nu toe geen schade door en hij zit als een huis.
GSA1200
Ed Jonkmans

Re: Tanktas op DL 1000

Bericht door Ed Jonkmans »

Xavier,
7 liter kan er in die tanktas met Quick Lock systeem. Dat lijkt inderdaad heel wat als je het
vergelijkt met een emmertje van 5 liter. Maar als ik zo'n Suzuki tas in m'n hand neem dan vraag ik
me af waar die 7 liter in moeten. Ik wil graag een tas met zo'n bevestigingssysteem.
Waarom? Ik heb het al 2 maal meegemaakt dat m'n bankkaart het niet meer deed nadat ze in de tanktas (op de bodem) zat.
Sterke magneten weet je..... En dan sta je daar aan de kassa met je kaart en dat ding wil niet. De eerste keer duurt het even voor dat je link legt met die magneten. De tweede keer is er al eens een krachtterm mee gemoeid :evil: :evil: :evil: :oops: :oops: :oops:
Dus voor mij geen magnetische tas meer.
Grtz
Ed
Erik Hofstee

Re: Tanktas op DL 1000

Bericht door Erik Hofstee »

Ed Jonkmans schreef:Dat kunnen passen van een tanktas vind ik ook belangrijk: het moet er netjes op kunnen staan( aansluiten op de tank, het stuur niet in de weg staan, ...).
En dat is nu net wat me tegen houdt met internet toestanden. Je kan dat niet passen hè.
Voorlopig zie ik alleen die tas van Suzuki en die van SW Motech Engage (die zo sterk op de eerste lijkt) zitten,
maar die hebben dan hun beperking van 7 liter en zijn niet uitbreidbaar.
Grtz
Ed
Hallo Ed

Ik heb zelf deze tanktas van touratech, welliswaar op een DL650 maar dat maakt qua tank niks uit.
http://www.touratech.com/shops/011/imag ... 0_I_01.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
deze zit met bandjes vast aan de ophanging van de tank en aan de achterkant met een soort van verstelbare flap. Die flap moet je 1 keer afstellen en leg je daarna als je de tanktas niet gebruikt gewoon onder je zadel. De tanktas zit als een huis en past erg goed. Het voordeel is ook nog dat hij op bijna elke grote enduro past, mocht je ooit een andere dikke enduro kopen.

bij de meeste internetbedrijven kun je kosteloos terug sturen mocht het niet passen.

succes met uitzoeken,
groeten
Erik
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Tanktas op DL 1000

Bericht door Xavier »

ik heb het over deze tas: http://194.178.160.219/nimagweb/suzuki/ ... oduct/5402" onclick="window.open(this.href);return false;. Inderdaad met magneten, maar ik heb-vooralsnog- geen trubbels gehad met pasjes. Die doe ik voor de bereikbaarheid altijd in 1 van de kleine tasjes, dus sowiezo niet in de buurt van de magneten. Ik ben er verder ook nog niet uit, deze tanktas werkt lekker snel en is ruim, zo'n hoefijzer zit er ook weer permanent op en zie je dus zitten. Tot nu toe rijdt ik rond met een ortlieb roltas (Ortlieb Rack-pack) achterop het zadel en dat bevalt merkwaardig genoeg erg goed!!!! Geen gepiel met bevestigingspunten, de 2 riemen die aan de tas zaten zijn perfect vast te maken aan de drager.
GSA1200
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Tanktas op DL 1000

Bericht door Peterzeeland »

Heb tanktas van merk Famsa, is italiaans en met recht een topproduct. Goede materialen, praktisch, past zeer goed op de vstrom tank. wordt bevestigd op een tankdekje, met (wel onhandig) een ritssluiting. Dit dekje blijft permanent op je motor, daardoor heb je ook geen scratch-pad meer nodig!

de tanktas is uit-trekbaar (rits rondom), en dan gaat er erg veel in, terwijl je knippers en startmotor net niet bediend worden door je tanktas. je tellers kun je ook nog goed zien, en je zit er net niet tegenaan, afhankelijk van de hoeveelheid eigen buikspek uiteraard.

Zelf heb ik hem tweedehands kunnen kopen van een ex-Pan rijder, en ik ben er uitermate tevreden over.

dit is overigens dezelfde tanktas die KTM met eigen logo laat maken, maar dus feitelijk een Famsa is. check die sites maar eens. http://www.famsa.it" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.ktm.com" onclick="window.open(this.href);return false;

minpuntjes? Ja. Bij het tanken moet de de hele rits losmaken om zodoende de tanktas naar achter op het zadel te kunnen leggen. Verder eigenlijk alleen maar goed.

Het is dat ik hem goedkoop kon krijgen, maar anders was ik ws. voor Touratech gegaan, volgens mij heeft die een handige bevestiging.
Tja, bij KTM natuurlijk geen probleem met zijn 2 tankdoppen! kan die tas gewoon blijven zitten.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Geiteboer

Re: Tanktas op DL 1000

Bericht door Geiteboer »

Ziet er ook een geweldige tas uit. Op de site vind ik wel nergens prijzen en om ze eventueel te bestellen.

Marc
Plaats reactie