Soft Luggage

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
The V

Soft Luggage

Bericht door The V »

Wie heeft er ervaring met welke soft luggage? Tailbags en/of zadeltassen? Ben er naar op zoek maar heb nog niet kunnen vinden welke geschikt zijn.
Crazychris

Bericht door Crazychris »

ik heb zijtassen er op
en ze zitten goed
no problemo
alleen waren de elastiekjes wel eens losgeschoten maar daar heb ik andere voor gekregen
The V

Bericht door The V »

En welke zijn dat dan? Ben erg benieuwd. Misschien ook nog een fotootje?
VstromRuud

Bericht door VstromRuud »

Hoi The-V,

Er is al een topic geopend omtrent tassen/koffers
zie http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=19

Groeten
The V

Bericht door The V »

Ja daar had ik ook al gekeken. Maar aangezien het topic genaamd was: "Koffers vs. tassen" en de meeste reacties toch over koffers gaan ben ik een nieuwe begonnen.

Ik ben op zoek naar een tassenset voor mijn Strom. En dan bedoel ik zoiets als te zien is op pagina 465 van de Louis catalogus. Vandaar.....
Harry

Bericht door Harry »

In mijn korte motorervaring is de combinatie van een flinke topkoffer en een aardig formaat roltas die je over het achterste deel van je buddy vastzet een prima oplossing.
Voldoende ruimte voor allerlei spullen en niet te breed.

Maar ja dan moet je geen passagier achterop willen meenemen :twisted:

Ik zat in het Dikke Boek toevallig naar zo'n roltas te kijken...inderdaad blz 465.

Harry
The V

Bericht door The V »

Naar zo'n set ben ik ook op zoek. Die tassen lijken mij er makkelijk af te halen en op te bergen. Ik heb niet elke dag bagage mee te nemen, vandaar!
Nou vind ik die prijs (in de aanbieding €49,95 voor de hele set!) ook een stuk aantrekkelijker dan een kofferset.

Alleen vraag ik me af of deze set ook op de V-Strom te bevestigen is in verband met de uitla(a)t(en).
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik kom net van Louis in Essen, om 7 uur vanavond reed ik er weg. Makkelijk na m'n werk (was in Venlo) want ze zijn maandag t/m vrijdag tot 20:00 uur geopend.

Ik heb die set ook in mijn handen gehad. Ziet er goed en stevig uit. Alleen is het niet erg groot en als het regent moet je al snel hoezen gebruiken. Ik heb na de aanschaf van de Strom geprobeerd mijn vorige tassen van mijn Bandit te gebruiken, maar dat zat voor geen meter. Je hebt bij de Louis-tassen wel een beperking in de afstand tussen de tassen, dus ik weet niet of ze net als ik had aan de kant van de uitlaat scheef opzij hangt en aan de linkerkant los.

Met die setprijs bedoel je dan wel de aanbieding zoals die op internet staat en dat is compleet met rol. Dus heel weinig geld. (Hij kost bij Motozoom in Utrecht (Balletent!) 59,95, maar daar kun je hem niet zien.)

Als je het ervoor over hebt kun je natuurlijk de gok wagen en ze bestellen. Dat kost je 6,50 verzendkosten. Je kunt ze tot 2 jaar na aanschaf met bon weer terugbrengen mits ongebruikt in originele verpakking. Kost je dan wel de retourkosten, want die zijn in het buitenland voor rekening van de afzender. In het "ergste" geval kost het je dan 13 Euro voor niets en als je het houdt 56,45 en dat is ook nog een mooie prijs voor die tassen plus een bagagerol.

Ik heb net ook wat teruggebracht en weer wat spul meegenomen om uit te proberen. Binnen 2 jaar ben ik echt wel weer een keertje daar. (Zal wel meerdere keren per jaar zijn 8) ) Zolang ik de bon nog maar heb.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
The V

Bericht door The V »

Die gedachte had ik ook en heb die set dan ook maar besteld. Dat is de enige manier om het uit te proberen en die retourkosten neem ik dan maar op de koop toe. Opzich vond ik het wel een nette prijs voor de hele set (geloof ook regenhoezen erbij)
Als ik het zo zie is het voor mij genoeg ruimte voor de nodige spulletjes mee te nemen. Nu maar hopen dat 'ie past!

Ik ga het laten weten. Er is toch iemand die het uit moet proberen :wink:

Jij bent zeker bijna kind aan huis? (bij Louis bedoel ik dan)
Ik wil er zeker ook een keer naartoe. Denk dat ik er dan maar een weekendje van maak. Wel met de auto want je weet nooit wat voor leuks je daar tegen komt... Kan me niet voorstellen dat je daar met lege handen terugkomt...

PS. Nog wat leuks meegenomen dan?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb al eens het idee geopperd er (in het voorjaar?) eens een keertje met een paar V-Strommer heen te gaan in mijn zakenmobiel. Maximaal 4 personen buiten mijzelf. Maar dat komt nog wel een keertje. Zal wel een zaterdag worden. Wat je dan koopt is ook afhankelijk van de beschikbare bagageruimte. (Renault Scenic)

Maar stel je nu ook weer niet te veel voor van zo'n zaak, want ze kunnen onmogelijk alles uit die catalogus daar hebben liggen. (Wel in Hamburg vanaf 5 februari verkoop uit magazijn, maar dat is me te ver). Dus wil je zeker zijn dat er iets ligt moet je toch eerst bellen een (voor)bestellen.

Ik heb andere koffers gekocht en wat andere zaken. Gevolg is dat er weer wat te koop komt, maar dat moet ik nog even op een rijtje zetten. Nu wordt het GIVI V46 topcase, met nog mogelijk te monteren rugsteun. Koffer had ik al steun niet.

Zijkoffers gebruik ik alleen voor vakantie en zijn minder belangrijk en heb ik een paar Motodetails voor genomen. Resultaat dat er weer eentje (Motodetail) over is die als topkoffer met reflector werd gebruikt. (Rugsteun daarvoor was nog niet gemonteerd en is weer retour.) Verder nog wat klein spul als een nieuwe multimeter en een verenhaak en een paar andere binnentassen. Aantal zaken ga ik op mijn gemak eens uitproberen en anders breng ik ze t.z.t. weer terug.

Ben benieuwd naar je ervaring met je setje. Als het goed is heb je ze nog deze week in huis indien niet te laat besteld natuurlijk.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
The V

Bericht door The V »

Heb die set reeds besteld. Ben benieuwd!

Het blijft een gok maar we gaan het snel genoeg zien...
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb de tassen zojuist nog even beter bekeken, maar ze zijn met stevige riemen dus wel behoorlijk breed uit elkaar te plaatsen. Dat had ik de vorige keer niet goed gezien. Maar we zullen straks van The-V wel horen wat ze in het echt doen op de Strom.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
The V

Bericht door The V »

Dat zijn veelbelovende berichten! Ik heb ze afgelopen maandag besteld dus we zullen het snel genoeg weten met z'n allen...

Mijn kennis is uiteraard ook jullie kennis! :wink:
Be-Outside

Re: Soft Luggage

Bericht door Be-Outside »

The V schreef:Wie heeft er ervaring met welke soft luggage? Tailbags en/of zadeltassen? Ben er naar op zoek maar heb nog niet kunnen vinden welke geschikt zijn.
Ik heb besteld (en ontvangen) de tailpack van Nomad. Ongelofelijk mooi, maar wel aardig aan de prijs. Ik heb de standaard topkoffer van Suzuki op de K5 en met deze tas ervòòr (en de tanktas) ben ik klaar voor elk ( :?: ) vakantie avontuur :lol:
The V

Bericht door The V »

Die vond ik ook wel heel mooi ja, maar een beetje boven het budget :(

Zit nu nog te wachten op mijn MotoDetail tassenset.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

En al iets ontvangen?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
The V

Bericht door The V »

Na een foutje van Louis is het pakket gisteren aangeleverd. Helaas was ik niet thuis maar straks ga ik 'm halen bij het postkantoor en gelijk even passen...

Be continued!
The V

Bericht door The V »

Vanmorgen heb ik die MotoDetail Universele tassenset opgehaald bij het postkantoor. Mooi weer dus uitgepakt en gelijk even erop zetten, digitale camera erbij om het eindresultaat vast te leggen en te delen op het forum!

De twee tassen en de bagagerol maakten een degelijke en verzorgde indruk. Ook een soort van bevestigingsplaat erbij met de nodige aansluitingen.
Goed, toen ik alles uitgepakt had schrok ik een beetje erg van de hoeveelheid bandjes, koordjes en sjorriemen :? Ik ben gestopt met tellen!
Maargoed toch met frisse moed er aan begonnen...

Anderhalf uur later was ik nog niet echt veel verder; ik had die bevestigingsplaat over het zadel liggen en daar aan vast die twee zijtassen. Dat was opzich wel een mooi gezicht, maar... het zat nog niet vast. Vervolgens ben ik nog even verder gaan pielen met als resultaat dat ik de hele set weer netjes in de verpakking terug heb gedaan, de riempjes, bandjes etc. weer netjes met de elastiekjes bij elkaar heb gebonden, dit geheel weer in de doos heb gedaan en het hele zwikkie weer aan een postduif richting Hamburg heb gebonden :(

Conclusie: een goedkoop systeem waar wij als V-Stromrijders niets aan hebben :!: Ik had al gerekend op problemen met de uitlaat, maar dit bleek wel mee te vallen. De bevestiging van de tasen is dusdanig af te stellen dat de tassen mooi over de zit heen hangen. Alleen de rest van de bevestiging is niet deugdelijk :!:

Het was in ieder geval het proberen waard en bij deze bent u allen geinformeerd over deze set :idea:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Waar zat dan precies het probleem? Want ik heb ze uitgebreid in de winkel bekeken en daar leek het er toch behoorlijk degelijk uit te zien. Daar was een voorbeeldset samengebouwd kon ik eigenlijk weinig negatiefs aan ontdekken. Als ik het me goed herinner zit er alleen voor de bevestiging aan de onderzijde maar 1 bevestigingspunt, maar dat had ik ook op mijn Bandit zo zitten.

In ieder geval zonde van het experiment en jammer dat je er geen foto's van hebt, maar ik kan me daar wel iets bij voorstellen wanneer het ergernisniveau en de teleurstelling een bepaalde grens overschrijden. Dan is de animo daarvoor niet zo groot meer.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
The V

Bericht door The V »

De handgrepen van de duopassagier zitten o.a. in de weg bij de bevestiging. Als je de ene band er overheen haalt en de ander er onder door dan trekt het geheel scheef. En de riemen waarmee je die bevestigingsplaat vast zou moeten zetten kunnen moeilijk onder het zadel door zodat je deze helemaal onderlangs moet halen. Ook daardoor trekt íe scheef en glijdt af door het gladde kunstof. En zo nog een paar dingen.

Zoals ik al zei; de tassen zien er goed en stevig uit, alleen de bevestiging is knullig uitgevoerd! Wel jammer, was een mooie prijs voor een mooie set. :cry:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Oke, dat had ik ook gezien. Ik wist niet dat je ze onder je zadel wilde plaatsen. Wanneer je ze namelijk op je zadel plaatst dan zou het volgens mij wel moeten kunnen zonder dat er dingen in de weg zitten. Alleen zit dat weer wat minder voor de duo.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
The V

Bericht door The V »

Heb ik uiteraard ook gelijk gedaan, maar was ook geen succes ivm die handgrepen. Maar... ik heb altijd mijn GIVI koffer nog :wink:
Gast

Zadeltassen

Bericht door Gast »

Vorig jaar 4 weken op vakantie geweest op de motor. Als bagage mogelijkheden had ik een set zadeltassen van Held zie:
http://www.held-biker-fashion.de/index.php?id=4440&lg=d" onclick="window.open(this.href);return false;
Echt super goed bevallen. En daarnaast een grote roltas van Louis. De ene waar de reclame op staat (voor € 2,85 en nog waterdicht ook!).
De Held tassen zijn spatwater dicht. Ik heb extra hoezen voor de echte hoosbuien. Maar een prima combinatie!

Ik heb er zelfs een foto van maar weet natuurlijk nog niet hoe ik deze hierop krijg.... :oops:
[img]http://bertilla.punt.nl/index.php?slide ... &foto=true
Gelukt?

Groetjes
Bertilla
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Hieronder wat je bedoelt?

Afbeelding

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gast

Precies!

Bericht door Gast »

Dat is precies wat ik bedoel! Die onderste foto is genomen tijdens de terugreis van onze vakantie vorig jaar. De hele reis prima weer behalve op de terug weg, alleen maar regen... :( maar goed dan ga je toch naar huis..... :wink:

Bedankt voor het plaatsen!

Groetjes
Bertilla
Korsan

Bericht door Korsan »

Ik start binnenkort met een serie trainingen bij Arnhem in de buurt en moet een aantal dagen per maand overnachten. Is dit de set waar the V het over heeft en zo ja zijn er nog andere ervaringen mee? Tekst is overgenomen van Motozoom.


moto-detail® Bagagesysteem

zadeltassen & bagagerol
Dit vernuftige bagagesysteem is een typisch moto-detail produkt: doordacht en stijlvol. De zadeltassen, voorzien van royale buitenvakken, zijn door middel van een rondom ritssluiting van twaalf naar 21 liter inhoud te vergroten. De zadeltassen worden bevestigd door twee verticaal geplaatste nylonriemen en een horizontaal geplaatste dwarsplaat, waaraan de zadeltassen met snelsluitingen bevestigd worden. De 40 liter bagagerol, kan eveneens met snelsluitingen aan de dwarsplaat gekoppeld worden.
De bagagerol is binnenin voorzien van een net-compartiment en beschikt, net als de zadeltassen, over een afneembare draagriem, een draaggreep en sjorbanden. Scotchlite® reflectiestrepen verhogen de passieve veiligheid en Scotchguard® impregnering maakt de tassen vuil- en waterafstotend. Zowel de zadeltassen als de bagagerol zijn gemaakt van een hoogwaardige polyestermix, gevoerd met waterdichte PVC. Inclusief regenhoezen.
Van 12 naar 21 liter te vergroten
Zadeltassen met dwarsplaat (per paar).
Afm. zadeltassen (lengte boven/onder x hoogte voor/achter): L 40/32 cm x H 30/22 cm
Afm. bagagerol: Lengte 50 cm, diameter 32 cm
Complete set: zadeltassen en bagagerol

Afbeelding
The V

Bericht door The V »

Ja, dit die zijtassen heb ik toen gekocht bij Louis in de aanbieding. 1x op de motor gehad (heenweg motorafstoffen 2006) dit was zo waardeloos dat ik ze in het hoge noorden gelijk heb weggeflikkerd!
Misschien is heb voor de 1000 anders, maar bij mijn 650 werkte het echt niet. Dit komt met name door die ene uitlaat denk ik. Het verschijft als een gek en geen goede bevestiging. Niet echt een aanrader dus!

Ik heb nu al geruime tijd de soft-luggage van SW-Motech. Dit bevalt echt perfect! Mag natuurlijk ook wel voor de prijs! http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=1272" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie