Ervaring met zijkoffers

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Andries V strom

Ervaring met zijkoffers

Bericht door Andries V strom »

Wie kent het merk Happy-Trial.com , dit zijn aluminiumkoffers van amerikaanse makelij , worden blank of gemoffeld zwart geleverd.
Deze koffers ogen zeer smal op de V strom 1000.
Wie heeft hier ervaring mee en misschien een verkoop adres in de benelux of duitsland :D
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaring met zijkoffers

Bericht door Aad900 »

Het merk ken ik wel van Amerikaanse sites, hier de link naar hun website:
http://www.happy-trail.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zou ook wel interesse hebben als ze hier in de buurt ergens te koop zijn :mrgreen:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Ervaring met zijkoffers

Bericht door Peterzeeland »

hele mooie! import uit USA => invoerbelasting....
Lijkt op Jesse luggage, mooimooimooi.
hou ons op de hoogte!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaring met zijkoffers

Bericht door Aad900 »

Op dit moment kijk ik met belangstelling naar het SW-Motech systeem en Trax koffers

Afbeelding

De foto is klikbaar :wink:

Moet nog wel wat munten verzamelen O:-)

Heeft iemand ervaring met dit systeem :?:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Ervaring met zijkoffers

Bericht door Peterzeeland »

geen ervaring mee, heb givi keyless.
wat super bleek te zijn: bovenladen. kun je echt proppen! bij deze ook nog zonder te lekken want kunststof gaat wijken op de sluiting.
vraag eens of ze afgewerkt zijn van binnen. Alu geeft wel af namelijk. binnentassen is dan prima.
ik vind die zwarte wel heel erg mooi en niet lomp overkomen zoals die vierkante dozen.
succes :D
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Dgr

Re: Ervaring met zijkoffers

Bericht door Dgr »

Zover ik weet wordt Happy Trail alleen in Amerika verkocht... en het is geen handzaam pakketje om even op te laten sturen

Stond laatst overigens een zwarte DL1000 met zwarte Jesse koffers te koop, die zijn volgens mij wel binnen Europa te koop. Misschien kan je contact opnemen met de voormalige eigenaar;
http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=16&t=3571
In dat topic staat een linkje naar de foto's... voorproefje:
Afbeelding

Op stromtrooper ben ik ook wat foto's tegen gekomen met de Trax koffers gemonteerd op een DL650... vind de koffers erg mooi, maar ben niet gecharmeerd van de breedte van het systeem. Van mij mogen die koffers een stuk dichter bij de motor hangen.
http://www.stromtrooper.com/forums/show ... 522&page=2
Afbeelding
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaring met zijkoffers

Bericht door Aad900 »

Bedankt voor de link DGR. Ik had ook al op dit forum gekeken, maar was dit topic nog niet tegengekomen. Het klopt dat de breedte nogal fors uitvalt. Maar ik ben niet van plan om met koffers (welke dan ook) 'lane splitting' te gaan doen. Als ik koffers ga gebruiken is het voor een trip naar, bijvoorbeeld, Marokko. En dan gaat het mij vooral om waterdichtheid en stevigheid. Ik denk dan ook om binnentassen te gebruiken om gesleep met koffers zoveel mogelijk te beperken. Volgens mij is elk systeem op een DL650 breed door de constructie van het uitlaat systeem. Ik denk aan een kleinere koffer aan de uitlaatkant gecombineerd met een grotere aan de andere kant. Hoe dan ook, het zoeken gaat nog even door :mrgreen:
Ik heb intussen al wel een Givi 33 ltr topkoffer met remlicht in bestelling :wink:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Skystar

Re: Ervaring met zijkoffers

Bericht door Skystar »

Aad, je hebt mijn tupperware outfit op de motor gezien, inmiddels heeft de combinatie de eerste klap al gehad. Zijpanelen fink beschadigt. De rest van de constructie is onbeschadigd gebleven. Als ik op de motor weg ga, naar het werk, zitten de koffers er altijd op. Kan alle eigen kleding er dan met gemak in kwijt inclusief mijn helm. Maar belangrijker het blijft droog binnen in de koffer. Verbruik ligt iets hoger dan met een kale machine, maar lijkt me logisch. Verder uiterst tevreden over mijn originele kofferset van Suzuki.

Martin
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaring met zijkoffers

Bericht door Aad900 »

Ik kan me je mooie blauwe Strom zeker goed herinneren. Koffers met blauwe panelen, ziet er fraai uit. Ik heb nog een piccie waar we allebei op staan. Was ergens in het Tukkerland

Afbeelding

Die van jou is beter in beeld dan de mijne :mrgreen:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Dgr

Re: Ervaring met zijkoffers

Bericht door Dgr »

Opzich prima spul, die originele koffers. Zien er goed uit en zijn netjes afgewerkt. Enige nadelen vond ik de onlogische vormgeving (probeer eens een vierkante doos erin mee te nemen :lol: )en 't feit dat de set heel breed uitvalt.

Kwam laatst nog een merk tegen dat nieuw voor me was, ging om een kofferset van "Metal Mule"
Het mooie van deze set vind ik dat ze het hitteschildje van de originele uitlaat verwijderen om zo smaller te kunnen bouwen :idea: https://www.metalmule.com/shop-online/p ... ory_id,55/

Ze hebben ook een set voor de DL1000.
Ik vind 't alleen prijzig spul... de voordeligste set voor een DL650 is bijna 1300e :shock: (Even ter vergelijk; voor 700 doe je al zaken bij Touratech)
Remko

Re: Ervaring met zijkoffers

Bericht door Remko »

Dgr schreef: Ik vind 't alleen prijzig spul... de voordeligste set voor een DL650 is bijna 1300e :shock: (Even ter vergelijk; voor 700 doe je al zaken bij Touratech)


Volgens mij zag ik er een Libra tekentje voor staan....


Dus dan zijn het prijzen in Ponden......

Zou best eens kunnen kloppen, dat van die ponden! Voorbeeld is ook een brommer met engelse plaat!!


:roll: :roll:
Dgr

Re: Ervaring met zijkoffers

Bericht door Dgr »

Remko schreef:
Dgr schreef: Ik vind 't alleen prijzig spul... de voordeligste set voor een DL650 is bijna 1300e :shock: (Even ter vergelijk; voor 700 doe je al zaken bij Touratech)
Volgens mij zag ik er een Libra tekentje voor staan....
Dus dan zijn het prijzen in Ponden......
Correct, maar had 't al omgerekend naar Euro's :) (1200GBP is ongeveer 1270euro)

Ik ga zelf wel een rekje in elkaar knutselen :mrgreen:
Plaats reactie