Moto-detail koffers "made my Kappa"

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Moto-detail koffers "made my Kappa"

Bericht door Iron Horse »

Het was eigenlijk al geen geheim meer, maar het staat nu ook breeduit in de catalogus van Louis.de; "Qualtaet made by Kappa"
Openheid in zaken dus en dat lijkt me niet verkeerd. Misschien schieten ze wel deels onder eigen duiven, maar als iedereen het al weet loop je dan ook weer niet al te veel risico. Als je selectief te werk gaat kun je goede spullen kopen met een behoorlijk financieel voordeel. Het simpelste voorbeeld is de grondplaat voor een Topkoffer. Koop die van GIVI (ook uit dezelfde fabriek) en je betaalt ca. 40 Euro. Koop hem van Moto-detail, waar gewoon Kappa instaat, en je betaalt 12,95. En de koffers passen gewoon. LET WEL OP de juiste uitvoering. Er zijn tenminste 3 verschillende koffermontagesystemen die niet allemaal zondermeer uitwisselbaar zijn. Ik praat nu over die met twee gleuven in de koffer en 1 inkeping voor het slot. Ze zijn weliswaar niet helemaal vergelijkbaar in montage, maar de functionaliteit blijft gelijk.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Ik heb inderdaad ook die bladzijden bestudeert. De motodetail, evenals Kappa en Givi koffers zijn er in 2 uitvoeringen. Die met de 2 sleuven zijn de bij Givi bekende monolock koffers, die met de 2 piemeltjes zijn het formaat voor de grotere Givi Monokey koffers. Zo te zien is er 1 set motodetail monolock en de iets grotere set monokey. Niet duur, ziet er mooi uit. Is het ook echt net zo degelijk (dus alleen marketing en naam?) of heeft Givi (/Kappa/Motodetail) er wellicht 100 euro aan materiaal vanaf gehaald?
Biker

Bericht door Biker »

Gisteren ben ik even bij mijn dealer geweest en die wisten mij te vertellen dat Givi is overgenomen door Kappa (of andersom). Dit schijnt toch al een tijd zo te zijn. :arrow:
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Ja, maar niet voor de Motodetail koffers die toch ongeveer 2 keer zo goedkoop zijn...

80 euro bij Louis (made by Givi/Kappa dus), per zijkoffer (44 liter, passend op Givi/Kappa Monokey rek/plaat):
Afbeelding
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Je had zondag eigenlijk even moeten kijken, want ik had ze er beide opzitten. De GIVI is duidelijk veel gelikter, beter afgewerkt, meer doordacht en met meer (optionele) mogelijkheden. De Motodetail is veel meer basic en simpel. Maar om nu meteen te zeggen dat het daarmee een veel slechtere koffer is, nee dat niet. Materiaal hebben ze echt niet (veel) ingeleverd. En als dat wel zo is dan is het maar een beetje. Als geld geen rol speelt neem je alleen al voor het gezicht de GIVI, maar de Motodetail doet net zogoed z'n werk. Ik kan het niet meteen verkooptechnisch beoordelen, maar ik denk toch dat je in volgorde van Motodetail, Kappa en GIVI ook telkens een hogere prijs betaalt voor de naam. Het kan ook zijn dat men de ontwikkelingen doet bij GIVI en naarmate de modellen verouderen ze afzakken naar het andere merk in een wel dan niet aangepaste vorm. Als dat zo is zitten de onwikkelingskosten verweven in de prijs van de GIVI en surfen de anderen daarop mee en hebben die overhaed niet. Samen met de eenvoudigere uitvoering kunnen ze dan (een stuk) goedkoper zijn.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Bericht door Biker »

E-Strom schreef:Ja, maar niet voor de Motodetail koffers die toch ongeveer 2 keer zo goedkoop zijn...

80 euro bij Louis (made by Givi/Kappa dus), per zijkoffer (44 liter):
Afbeelding
Die komen ook uit dezelfde fabriek onder een ander label. Zo heb je ook erwtjes en worteltjes in pot van Hak en ook van het huismerk edah. :arrow:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Je ziet op die foto meteen al een voorbeeldje. Want dat is precies de koffer die ik heb. Die reflector kun je er los bijkopen a 7,95. Geen geld, maar werkelijk waardeloos te monteren. Zit geen boormal bij en de schroeven passen ook niet goed, of ik deed wat verkeerd. Het zit er wel op maar niet dankzij hun voorbeeldige handleiding. De rugsteun moet nog worden gemonteerd, maar die heeft wel een goede handleiding en boormal.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Ik had even wat beter moeten kijken toen, maar ik had geen idee dat ze zo goedkoop waren en door Givi waren gemaakt.

Als je nou die Motodetail koffers vergelijkt met de Givi E360, die iets meer dan 2 keer zo duur zijn per stuk:
Afbeelding
Zijn die Motodetail koffers dan minder solide? Ander slot? Niet goed waterdicht? Voor zijkoffers maakt het me niet uit dat ze een slechte backrest of reflector hebben. Als ze maar waterdicht en sterk zijn. Ik vind ze er prima uitzien namelijk verder, niet ouderwets ofzo.
Biker

Bericht door Biker »

Die orginele van Suzuki (2005).................ook mooi.............
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Volgens mij hebben ze nagenoeg dezelfde uitvoering, zijn niet echt minder, waterdichtheid lijkt me hetzelfde, maar weet ik niets van uit de praktijk. De sloten van mijn GIVI en Motodetail lijken hetzelfde. De sleutels zijn identiek uitgevoerd. Ik denk dat je gewoon een keer voor je moet zien, dan kun je het 't beste beoordelen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

biker schreef:Die orginele van Suzuki (2005).................ook mooi.............
De oude Suzuki koffers waren ook van Kappa (/Givi) begreep ik, die nieuwe niet meer? Toch zeker niet goedkoper dan die motodetail koffers...
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Op die van Powerstrom forumlid staat ook Suzuki en Kappa.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Bericht door Biker »

Op mijn koffers kan ik niets vindan als alleen "SOFT" en natuurlijk Suzuki aan de buitenkant
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Wanneer je verder (1 pag. terug) bladert in de gids zie je ook dat er een nog goedkoper alternatief is van Moto-detail. Die zijn echter van Shad. Staat er ook duidelijk bij vermeld op dezelfde manier als Kappa. De Shad is ook bekend van de vele bromfietskoffertjes. Nu dus een geval van buiten de deur winkelen om nog goedkopere alternatieven te bieden. (pag. 483)
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie