Topkoffer advies gevraagd

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Furiousz

Topkoffer advies gevraagd

Bericht door Furiousz »

Hallo allemaal,

Ik heb wat vragen. Op mijn net aangeschafte dl650 zit een mooie Givi topkoffer, prima koffer voor woon-werk verkeer en voor tourtochtjes.

Afbeelding
Maar aangezien ik met de V-strom ook lekker op (hotel :wink:) vakantie wil e.d. zou ik er graag een wat grotere topkoffer op willen hebben. Nu heb ik al wat mooie gezien van Givi, zoals de E52 MAXIA of de E460N. Criteria is in elk geval een minimale inhoud van 45 liter, waterdicht, en er moeten 2 helmen in passen.

Wat ik mij af vraag, passen deze koffers die ik nu als voorbeeld noem (heb ze vandaag even bekeken bij de Motoport), op de grondplaat waar mijn huidige topkoffer op zit?

Alle tips en adviezen zijn welkom :D
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik ga aamstaande week een paar weken naar het Zwarte Woud en ook naar een hotel. Voordien eigenlijk alleen maar campings. Nu heb ik een 46 liter GIVI gemonteerd zitten, maar dat vind ik wel te weinig om al m'n spullen mee te nemen. Ik neem toch ook een waterdichte bagagerol en minimaal m'n tanktas als extra mee. Mocht ik dan nog meer ruimte willen neem ik 2 zadeltassen mee. Probleem is natuurlijk wel als je met een duo op stap gaat, dan ben je een stuk beperkter en moet je misschien wel naar de 52(?) liter GIVI uitwijken. In dat geval kunnen 2 extra zijkoffers ook soelaas bieden. Komt er wel een extra kofferrek bij.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Furiousz

Bericht door Furiousz »

Iron Horse schreef:Ik ga aamstaande week een paar weken naar het Zwarte Woud en ook naar een hotel. Voordien eigenlijk alleen maar campings. Nu heb ik een 46 liter GIVI gemonteerd zitten, maar dat vind ik wel te weinig om al m'n spullen mee te nemen. Ik neem toch ook een waterdichte bagagerol en minimaal m'n tanktas als extra mee. Mocht ik dan nog meer ruimte willen neem ik 2 zadeltassen mee. Probleem is natuurlijk wel als je met een duo op stap gaat, dan ben je een stuk beperkter en moet je misschien wel naar de 52(?) liter GIVI uitwijken. In dat geval kunnen 2 extra zijkoffers ook soelaas bieden. Komt er wel een extra kofferrek bij.
Mijn vriendin rijd ook motor, dus die gaat lekker op haar eigen fiets. We zullen lange weekenden weg gaan, en waarschijnlijk in hotelletjes overnachten. Een bagagerol heb ik ook op zolder liggen.

Een topkoffer van 52 liter, dat word een aardig grote jongen achterop :? . Maakt ook niet uit. Ik denk dat ik die kleine er gewoon naast hou voor woon-werk verkeer. Wie kan me even verder helpen met het grondplaten gebeuren? Ik ga er vanuit dat zo`n grote koffer niet op de grondplaat past die er nu op zit..
Remko

Bericht door Remko »

Rij even naar 't Zand.

Rob's accessoires aan de Belkmerweg.



Kan je even koffers passen en die heeft vaak nog wel wat second hand spul ook!!! Voor dat soort toestanden kan je daar prima terecht!!!

(en volgens mij is hij op zondag open......)


En als je je gedraagt kan je een kop koffie krijgen op de Bastiondreef 2 te Den Helder, maar dan wel tussen 09.00 en 17.00 uur.



:D :D :D :D
Furiousz

Bericht door Furiousz »

Remko schreef:Rij even naar 't Zand.

Rob's accessoires aan de Belkmerweg.

Kan je even koffers passen en die heeft vaak nog wel wat second hand spul ook!!! Voor dat soort toestanden kan je daar prima terecht!!!
(en volgens mij is hij op zondag open......)
En als je je gedraagt kan je een kop koffie krijgen op de Bastiondreef 2 te Den Helder, maar dan wel tussen 09.00 en 17.00 uur.
:D :D :D :D
Ben vandaag toevallig nog even bij Rob binnen geweest :), was een vlug bezoekje. Zal de volgende keer eens vragen of ik wat koffers mag "passen"! Dat van die koffie had ik ff eerder moeten weten :P .
(niet getreurd, morgen ga ik weer touren :twisted: , maar dan met een clubje ;))
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Furiousz schreef:
Iron Horse schreef:Ik ga aamstaande week een paar weken naar het Zwarte Woud en ook naar een hotel. Voordien eigenlijk alleen maar campings. Nu heb ik een 46 liter GIVI gemonteerd zitten, maar dat vind ik wel te weinig om al m'n spullen mee te nemen. Ik neem toch ook een waterdichte bagagerol en minimaal m'n tanktas als extra mee. Mocht ik dan nog meer ruimte willen neem ik 2 zadeltassen mee. Probleem is natuurlijk wel als je met een duo op stap gaat, dan ben je een stuk beperkter en moet je misschien wel naar de 52(?) liter GIVI uitwijken. In dat geval kunnen 2 extra zijkoffers ook soelaas bieden. Komt er wel een extra kofferrek bij.
Mijn vriendin rijd ook motor, dus die gaat lekker op haar eigen fiets. We zullen lange weekenden weg gaan, en waarschijnlijk in hotelletjes overnachten. Een bagagerol heb ik ook op zolder liggen.

Een topkoffer van 52 liter, dat word een aardig grote jongen achterop :? . Maakt ook niet uit. Ik denk dat ik die kleine er gewoon naast hou voor woon-werk verkeer. Wie kan me even verder helpen met het grondplaten gebeuren? Ik ga er vanuit dat zo`n grote koffer niet op de grondplaat past die er nu op zit..
Er staat al het een en ander geschreven over onderplaten en de bevestigingsverschillen en -methodes daarbij. Even de zoekfunktie van het forum gebruiken. Maar wanneer je een bagagerol gebruikt lijkt me een grotere koffer niet persé noodzakelijk of je moet erg veel mee willen nemen, wat bij een hotelvakantie toch wel mee zal vallen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Diversion

Bericht door Diversion »

Als je bij Motoport een groter topkoffer overweegt dan je huidige, dan mag je er toch van uitgaan dat je hem even mag passen op je huidige bagagerek? Ongetwijfeld zullen ze je een goed advies kunnen geven.

Ik heb zelf een originele topkoffer van Suzuki waar 2 helmen in passen, maar mijn bagagerek is niet heel groot. Ik verwacht dat de meeste topkoffers op je bagagerek zullen passen. Afgelopen weekend ben ik met mijn vrouw (achterop) 3 dagen in Luxemburg geweest. Onze bagage zat in de topkoffer en in een tanktas. Voor 3-4 dagen volstaat dat prima.
Korsan

Bericht door Korsan »

Ik heb trouwens nog 2 soft luggage zijtassen liggen die geleend kunnen worden voor een trip ofzo. Zal weer schelen in de aanschaf als ze toch weinig gebruikt worden.
Furiousz

Bericht door Furiousz »

Korsan schreef:Ik heb trouwens nog 2 soft luggage zijtassen liggen die geleend kunnen worden voor een trip ofzo. Zal weer schelen in de aanschaf als ze toch weinig gebruikt worden.
Kijk, dat is niet verkeerd :D , mooi aanbod!! Mn vriendin rijd op een Honda Shadow 600, dus die kan qua bagage niet echt bijzonder veel meenemen (ik zie het niet zitten om die motor helemaal vol te hangen met tassen e.d., dan neem ik liever zelf wat extra mee).

Nou zat ik even te denken, een maat van mij rijd op een dl650 Black Rhino uit 2008 (zit ook op het forum: Jeffrey), zijn die zijkoffers ook te monteren op mn 2005 v-strom?

Vanacht naar Oostenrijk rijden, helaas dit jaar nog met de auto, hopelijk volgend jaar met de V-strom en de Shadow :P

Afbeelding
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik weet het niet 100% zeker, maar waarschijnijk gaat dat alleen lukken als je ook de bagagedrager omzet. De latere modellen hebben namelijk een ander bevestigingssysteem waarbij de bagagedrager is veranderd. En dat is niet uitwisselbaar zonder de bagagedrager er ook in mee te nemen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Furiousz

Bericht door Furiousz »

Iron Horse schreef:Ik weet het niet 100% zeker, maar waarschijnijk gaat dat alleen lukken als je ook de bagagedrager omzet. De latere modellen hebben namelijk een ander bevestigingssysteem waarbij de bagagedrager is veranderd. En dat is niet uitwisselbaar zonder de bagagedrager er ook in mee te nemen.
Ok, is natuurlijk altijd even te proberen. Maar waarschijnlijk zullen Jeffrey en ik volgend jaar ook nog een keer samen op pad gaan (Int. V-strom treffen), dus dan word het lastig :? . Maar ik heb al wel gezien dat er genoeg opties zijn!!! Mijn voorkeur gaat in elk geval uit naar een grotere topkoffer, daar moet ik dan al heel wat in kwijt kunnen, en mocht ik dan nog meer troep mee willen nemen dan kan ik altijd nog de bagagerol op het zadel vast maken, en eventueel nog zadeltassen lenen :D !
Furiousz

Bericht door Furiousz »

Zoals het er nu naar uitziet heb ik binnenkort een mooi setje givi zijkoffers :D , degene die een mede-strommer te koop had!
Nu nog een bijpassende topkoffer, en ik ben klaar voor de komende vakantie 8) 8) !
Furiousz

Re: Topkoffer advies gevraagd

Bericht door Furiousz »

Ik heb ondertussen een mooi setje koffers op de kop getikt (overgenomen van V-stromJacky).
Set bestaat uit 2 Givi E360 zijkoffers (inhoud 40L) incl. SW-Motech kofferrek en een Givi E460 topkoffer.

Afbeelding
foto`s zijn van internet, is het zelfde setje

De montage van het rek was ff lastig (had in eerste instantie geen montagehandleiding,en wist niet welk rek het was)
Na even speuren op internet heb ik de juiste handleiding kunnen vinden :D .
Helaas heb ik tijdens de montage een inbusbout van de passagiervoetsteun dol gedraaid, dus het rek zit nu vast behalve aan dat punt. Boutje zal er dus echt uit moeten.... :x

Foto`s van het geheeld volgen z.s.m. :D
Carlos

Re: Topkoffer advies gevraagd

Bericht door Carlos »

Dit zijn de goedkoopste en hetzijn Givi koffers alleen staat er i.p.v. het givi logo een motodetail logo. Heb ze ook op mijn Dl top en zijkoffers.Je kan ze gebruiken als top- of als zij-koffer. En voor de prijs moet je het niet laten
69.95 € voor die van 42 L of 89.95 € 44L. 3 dagen later thuis alsgeleverd 7 € verzendkosten voor het hele pakket

Groetjes
Carlos
Furiousz

Re: Topkoffer advies gevraagd

Bericht door Furiousz »

Carlos schreef:Dit zijn de goedkoopste en hetzijn Givi koffers alleen staat er i.p.v. het givi logo een motodetail logo. Heb ze ook op mijn Dl top en zijkoffers.Je kan ze gebruiken als top- of als zij-koffer. En voor de prijs moet je het niet laten
69.95 € voor die van 42 L of 89.95 € 44L. 3 dagen later thuis alsgeleverd 7 € verzendkosten voor het hele pakket

Groetjes
Carlos
Ligt het aan mij, of hebben we het nu over iets heel anders :?: . Of lees ik e.e.a. verkeerd :?:
Furiousz

Re: Topkoffer advies gevraagd

Bericht door Furiousz »

Uiteindelijk toch voor elkaar gekregen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meer foto`s en groot formaat HIER te vinden
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Topkoffer advies gevraagd

Bericht door Aad900 »

Dat ziet er goed uit, laat de Vakantie nu maar komen :mrgreen:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Furiousz

Re: Topkoffer advies gevraagd

Bericht door Furiousz »

Aad900 schreef:Dat ziet er goed uit, laat de Vakantie nu maar komen :mrgreen:
Inderdaad!! 2 v-stroms met beiden een complete kofferset, denk dat we aardig wat mee kunnen nemen :D
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Topkoffer advies gevraagd

Bericht door Peterzeeland »

:D :D :D gaat de de Waard tent ook mee soms????

anderzijds, ik heb nooit echt plek voor souvenirs.....
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Furiousz

Re: Topkoffer advies gevraagd

Bericht door Furiousz »

Peterzeeland schreef::D :D :D gaat de de Waard tent ook mee soms????

anderzijds, ik heb nooit echt plek voor souvenirs.....
:schater:

Nee, heb een 4 persoons Safarica Deluxe tent :mrgreen: . Maar die nemen we niet mee.
Plaats reactie