Sleutels kofferset..

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Biker

Sleutels kofferset..

Bericht door Biker »

Op mijn nieuwe DL1000GT zit dus een suzuki kofferset. Ik dacht dat deze drie koffers met dezelfde sleutel zijn te bedienen maar dat blijkt niet zo te zijn. Voor de topkoffer heb ik een andere sleutel nodig dan de zijkoffers? Is dat bij jullie ook?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dan ben je dus "beetgenomen" want dat is niet normaal. Je mag zeker bij en nieuwe fiets vewachten dat je 1 sleutel hebt voor alle sloten. Ze zijn ook na te bestellen, maar dat slaat in deze situatie dus nergens op!!!!!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Bericht door Biker »

Iron Horse schreef:Dan ben je dus "beetgenomen" want dat is niet normaal. Je mag zeker bij en nieuwe fiets vewachten dat je 1 sleutel hebt voor alle sloten. Ze zijn ook na te bestellen, maar dat slaat in deze situatie dus nergens op!!!!!
Daar zal ik dan eens actie op ondernemen :arrow:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Onnodig te zeggen, maar zeker doen!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Bericht door Biker »

Iron Horse schreef:Onnodig te zeggen, maar zeker doen!
Ik heb inmiddels al een mailtje naar de importeur gestuurd. Ongeveer 2 maanden geleden vroeg ik hen om meer info omtrent de GT uitvoering en toen mailde 1 van de medewerkers mij terug dat er een monokey kofferset op zit dus inderdaad met 1 sleutel, en je raad het al, dat mailtje heb ik niet meer...
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Monokey slaat in dit geval op het type koffer van GIVI of Kappa, maar wil niet zeggen dat de set koffers dan met 1 en dezelfde sleutel kan worden geopend. Ik bestelde 2 GIVI V46 koffers bij Hein Gericke en die werden als koppel met 1 sleutel te openen geleverd. Dus zeker wanneer ze als set standaard op je fiets zitten is dat een redelijke eis.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gast

sleutels

Bericht door Gast »

he die biker, ook op mijn kofferset zitten twee sleutels ook de gt uitvoering alleen 2004. ik vond het niet zo`n probleem ik heb de zijkoffers er alleen op als ik er mee op vakantie ga of een weekendje weg, en als ik op de plaats bestemming ben dan gooi ik die zijkoffers er zo snel mogelijk af. (i.v.m. breedte)
Bandit

Bericht door Bandit »

Op mijn setje (ook geleverd als set bij nieuw levering) was het wel geheel en al MONOKEY. Dus het kan wel blijkbaar, drie koffers, een sleutel. 8)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Een setje van 3 nieuwe sloten met ieder 2 sleutels die allemaal hetzelfde zijn kost ca. 30 Euro. Ik zou "eisen" dat dit door de dealer wordt geplaatst want hij kan de uitgebouwde sloten weer verkopen of hergebruiken. En voor hem is het alleen de inkoopsprijs (zeg 50~75% van de verkoopprijs). Mocht dat niet lukken dan kun je nog proberen korting te bedingen en ze alsnog zelf om te bouwen.

Los daarvan moet ik zeggen dat ik 2 zijkoffers en 1 topkoffer heb die ook niet dezelfde sleutel hebben. En in de praktijk vind ik dat nu niet echt een ramp. Het is natuurlijk een kleine moeite om het wel goed en simpel te laten functioneren, maar het is voor mij ook geen ramp van wereldformaat.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Bericht door Biker »

Ik heb vandaag een mailtje terug gekregen van de importeur en die meldt dat de kofferset geleverd moet worden zodat ze met 1 sleutel te bedienen zijn. Met deze info ga ik naar de dealer en die lost het ongetwijfeld keurig op!
Biker

Bericht door Biker »

biker schreef:Ik heb vandaag een mailtje terug gekregen van de importeur en die meldt dat de kofferset geleverd moet worden zodat ze met 1 sleutel te bedienen zijn. Met deze info ga ik naar de dealer en die lost het ongetwijfeld keurig op!
Vandaag bij de dealer geweest met het sleutelverhaal. Deze heeft Nimag gebeld en nu blijkt dat bij de koffers van modeljaar 2005 inderdaad 2 veschillende ssleutels worden geleverd. 1 voor de zijkoffers en 1 voor de topkoffers.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Zoals ik al eerder schreef, dat valt wel mee hoor, maar het is even wennen. Als ze maar genoeg verschillend zijn dan gaat het nog het gemakkelijkste. (Ik heb een rode en een blauwe sleutel, dus dan valt het wel op. Het kan natuurlijk zijn dat de sloten niet van hetzelfde soort zijn. Is dat wel zo dat kun je nog overwegen of je zelf die 30 Euro er tegenaan gooit voor dat kleine beetje meer comfort. Ik zou het maar lekker zo laten en voor die 30 Euro benzine kopen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Bericht door Biker »

Iron Horse schreef:Zoals ik al eerder schreef, dat valt wel mee hoor, maar het is even wennen. Als ze maar genoeg verschillend zijn dan gaat het nog het gemakkelijkste. (Ik heb een rode en een blauwe sleutel, dus dan valt het wel op. Het kan natuurlijk zijn dat de sloten niet van hetzelfde soort zijn. Is dat wel zo dat kun je nog overwegen of je zelf die 30 Euro er tegenaan gooit voor dat kleine beetje meer comfort. Ik zou het maar lekker zo laten en voor die 30 Euro benzine kopen.
Ik heb in de sleutel voor de topkoffer een gaatje geboord zodat ik ze kan onderscheiden en ach het zal inderdaad wel wennen. :arrow:
Biker

Bericht door Biker »

Ik kreeg onlangs een brief van Nimag als welkomst na het aanschaffen van mijn nieuwe strom. In die brief schreef "de manager power produkts" : Wij zullen er alles aan doen om dat vertrouwen blijvend waard te zijn. Mooi dacht daar gaat een brief naar retour omtrent de foutieve voorlichting die ik tot 2 x toe heb gekregen. Gisteren kreeg ik gelijk een telefoontje van de dealer die de opdracht van Nimag heeft gekregen om dit probleem(pje) indien mogelijk op te lossen. Wordt vervolgd........
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Zo zie je maar, de aanhouder wint, en niet te snel van je sokken laten praten. Mogelijk dus ook nog en goeie tip voor Pale Rider om z'n gelijk te halen m.b.t z'n deels onterecht berekende 12.000 beurt.

Keep us informed.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Bericht door Biker »

Vandaag kreeg ik antwoord van Geboers motoren. Zij hebben Kappa gebeld in België, daar komen dus de koffers van suzuki vandaan. En het is dus mogelijk om de cilinders te vervangen door drie gelijksluitende cilinders. Bij de 1000 km beurt die hij nog moet krijgen zal dit worden geregeld en ben ik verlost v an 2 sleutels met zo'n dikke zwarte knots eraan die niet netjes aan je sleutelring passen! Ik weet zeker dat ik de enige in nederland ben met een K5 GT met 1 sleutel voor de kofferset! Geboers verdient in deze een compliment!!
Reemski

Bericht door Reemski »

Vandaag bij de dealer geweest met het sleutelverhaal. Deze heeft Nimag gebeld en nu blijkt dat bij de koffers van modeljaar 2005 inderdaad 2 veschillende ssleutels worden geleverd. 1 voor de zijkoffers en 1 voor de topkoffers.
Maar versie 2006 ?
Ik heb namelijk ook 2 sleutels, en das knap irritant. Kan ik meteen ook even voor de 1000 km beurt aanhalen.
Biker

Bericht door Biker »

Het is vast wel mogelijk om 3 dezelfde sloten te monteren in de koffers al zal dat wel niet gratis zijn
Plaats reactie