binnentassen

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Biker

binnentassen

Bericht door Biker »

Weet iemand of er binnentassen te krijgen zijn voor in de orginele koffers op de GT?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb zelf vorig jaar de originele Suzukibinnentassen gekocht a Euro 12,50 per stuk. Inhoud 48 liter. Bestelnummer 997S0-INNER-BAG. Op de Suzukiwebsite (DL1000) wordt erachter K2 vermeld. Maar aangezien het heel flexibele tassen zijn lijkt me dat niet zo'n probleem. In mijn GIVI's passen ze prima. Ze zijn in ieder geval waterdicht. Waren toen bij Nimag uit voorraad leverbaar.

Als je zondag ook komt neem ik er wel even eentje mee.


Afbeelding

[edit]Ik heb een iets duidelijker foto geplaatst.[/edit]
Laatst gewijzigd door Iron Horse op vr 07-01-2005, 20:38, 2 keer totaal gewijzigd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Random Hero

Bericht door Random Hero »

Misschien een domme vraag, maar wat is precies het nut van deze dingen?
Biker

Bericht door Biker »

Iron Horse schreef:Ik heb zelf vorig jaar de originele Suzukibinnentassen gekocht a Euro 12,50 per stuk. Inhoud 48 liter. Bestelnummer 997S0-INNER-BAG. Op de Suzukiwebsite (DL1000) wordt erachter K2 vermeld. Maar aangezien het heel flexibele tassen zijn lijkt me dat niet zo'n probleem. In mijn GIVI's passen ze prima. Onderstaande foto (origineel Suzuki) is een beetje onduidelijk, maar als je goed kijkt zie je de tas in een open koffer. Ze zijn in ieder geval waterdicht. Waren toen bij Nimag uit voorraad leverbaar.

Als je zondag ook komt neem ik er wel even eentje mee.


Afbeelding
Dus die heb je gewoon bij de dealer gekocht?! Mooi dat je er gelijk een foto bijzet. :arrow:
Biker

Bericht door Biker »

random hero schreef:Misschien een domme vraag, maar wat is precies het nut van deze dingen?
Het handige van binnentassen is dat als je bijvoorbeeld een nachtje in een hotelletje gaat slapen dat je dan je spullen in de tas mee naar binnen kan nemen zonder dat je de koffers mee moet zeulen :arrow:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

En alles ligt niet los in de koffer. Gebruik je ze in een zijkoffer dan kun je de spullen eruit halen zonder de koffer te moeten loshalen en hem op het onderste schaaldeel te leggen omdat anders alles vrolijk over straat verspreid ligt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Random Hero

Bericht door Random Hero »

Ah ok, dan is het wel handig ja :)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

In vorig bericht even een betere foto geplaatst.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Door een andere gekozen configuratie (topcase GIVI V46 en zijkoffers nu 2x Motodetail 44 ltr) ook een paar andere binnentassen erbij genomen om uit te proberen. Het zijn die van Louis (=Kappa) blz. 483 art.nr 10024200 a 12,95/st

Deze zijn stugger/steviger dan de Suzuki's. Maar passen wel beter in de Motodetails en hebben een inhoud van ca. 30 ltr. dus nog wat ruimte over in de koffer. Het zijn hele nette afgewerkte tassen met binnenin een groot gaasvak met rits en een stevige bodeminleg. Buitenop ook nog een vak met rits over 2/3 van de lengtezijde. Deze lenen zich ook vanwege de opening beter voor zijkoffers. De Suzuki's zijn vanwege hun uitvoering prima, of naar mijn idee, meer geschikt voor topkoffers.

Ik heb ze verder nog niet in de praktijk geprobeerd, dus dit was maar even wat voorinformatie om met jullie te delen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Bericht door Biker »

Iron Horse schreef:Door een andere gekozen configuratie (topcase GIVI V46 en zijkoffers nu 2x Motodetail 44 ltr) ook een paar andere binnentassen erbij genomen om uit te proberen. Het zijn die van Louis (=Kappa) blz. 483 art.nr 10024200 a 12,95/st

Deze zijn stugger/steviger dan de Suzuki's. Maar passen wel beter in de Motodetails en hebben een inhoud van ca. 30 ltr. dus nog wat ruimte over in de koffer. Het zijn hele nette afgewerkte tassen met binnenin een groot gaasvak met rits en een stevige bodeminleg. Buitenop ook nog een vak met rits over 2/3 van de lengtezijde. Deze lenen zich ook vanwege de opening beter voor zijkoffers. De Suzuki's zijn vanwege hun uitvoering prima, of naar mijn idee, meer geschikt voor topkoffers.

Ik heb ze verder nog niet in de praktijk geprobeerd, dus dit was maar even wat voorinformatie om met jullie te delen.
Bedoel je bovenstaande met betrekking tot de 2005 uitvoering?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik weet niet precies wat je met de vraag bedoelt, maar ik heb ze gewoon voor mijn eigen koffers die onafhankelijk zijn van het modeljaar van de motor. Maar verklaar nader? :arrow:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie