montage topkoffer te ver naar voren

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Gast

montage topkoffer te ver naar voren

Bericht door Gast »

Hoi,

Hebben jullie ervaring met de originele kappa koffers. ik loop (eigenlijk mijn ega) tegen het volgende aan;
De topkoffer (kappa met back rest) steekt ongeveer een 4 tal centimeters boven het achtereind van het zadel uit. Resultaat is dat de duo alleen met een holle rug kan zitten.
Uiterst oncomfortabel.

Alvastdank voor jullie reacties.

Fred
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Is dit een daadwerkelijke ervaring of een aanname?

Ik heb een koffer op soortgelijke wijze met een Mo-Tech systeem gemonteerd gehad. Verder niks mee, maar het zadel kon er niet af als het gemomnteerd was. In de praktijk heb ik niemand over een holle rug gehoord. Maar ik had dat zelf eigenlijk wel verwacht.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gast

Bericht door Gast »

Hoi Rob,

Dank voor je reactie, het is een feit. Vrouwlief gaat nu niet mee zolang de topkoffer gemonteerd is. Ik heb al zitten denken aan verlengbusjes en zo.
Heb jij hier ervaring mee?

Groeten,

Fred
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dat van die verlengbus begrijp ik niet helemaal, wat wil je daarmee bereiken? En hoe is dat dan gemonteerd, want dan komt ie toch hoger?.

Ik heb zelf nu een grondplaat van Motodetail (=Kappa/Givi, maar dan een stuk goedkoper! 12,95 Euro bij Louis.de. Dit tegen een prijs van 40 tot 60 Euro voor een Kappa of Givi grondplaat. Wel zelf gaan halen in Dld.). Deze is gevarieerder te plaatsen, alhoewel het altijd nog uitproberen blijft. Nu zit de koffer een stuk gunstiger gemonteerd. Hij kan zelfs nog (veel) verder naar achteren worden gemonteerd, maar dan is het geen gezicht meer. Ik weet niet of je de originele bevestiging/grondplaat eenvoudig door bovengenoemde kunt vervangen. Maar ik denk het wel, tenzij hij op een speciale manier aan de bagagedrager is gemonteerd. Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk, maar zul je even moeten controleren voor zover je dat al niet hebt gedaan.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 05-01-2005, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Teddy
DL1000 berijder
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 03-01-2005, 18:41
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (2021)
Woonplaats: Veenendaal
Contacteer:

Re: montage topkoffer te ver naar voren

Bericht door Teddy »

Fred

Het probleem is mij bekend. Ook mijn honey zit strak tegen mij aan.
Het probleem is makkelijk op te lossen door je rek eraf te halen en onder de 4 bevestigingspunten stippen te laten lassen en dan de boutgaten 3 a 4 centimeter naar voren te boren, dan gaat je rek dus naar achteren.
Heb je ook een rek voor zijkoffers dat verbonden is aan je toprek, dan moet je daar even busjes van gelijke lengte tussenzetten en langere bouten monteren.


gr. Jan
Groeten Jan
Gast

topkoffer

Bericht door Gast »

ook ik vind dat de topkoffer te ver naar voren zit gemonteerd, zelf heb ik dat ruberen ruggesteuntje er af geschroefd. dat scheelt al een paar cm. voor iemand met 2 linkse handen word dat nix met dat gelas enzo. ook bij de dealer wilde ze me niet verder helpen i.v.m de stevigheid van de constructie, ze waren waarschijnlijk bang dat mijn vriendin eraf zou vallen :oops: . maar als er iemand komt met een goede oplossing dan wil dat graag zien.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Kom zondag naar Utrecht en je kunt zien dat ie bij mij met de adapterplaat van Motodetail voldoende naar achteren geplaatst zit. Anders maak ik wel een keer een fotootje.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Vandaag bij Louis.de een rugsteun voor de Motodetail koffer meegenomen. Ik dacht eerst van; 26,95 is best wel veel geld voor een stukkie rubber, maar toen ik het in handen had viel dat alleszins mee. Wat wel weer erg frapant is, is dat er met dikke letters KAPPA in staat. Hoe duidelijker kan het nog zijn dat het allemaal 1 pot nat is met welliswaar kwalitatief onderscheid. Maar daar tegenover staat ook het forse prijsverschil. Het komt dus gewoon uit 1 fabriek, GIVI, KAPPA, MOTODETAIL.

De steun is echter wel zo fors dat zelfs nu ik de koffer al verder naar achteren heb staan ik die met de rugsteun waarschijnlijk nog wel verder naar achteren zal moeten plaatsen. Scheelt best wel behoorlijk wat centimeters > = holle rug voor de passagier.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Bericht door Biker »

Vandaag heb ik mijn nieuwe DL1000GT opgehaald emt de koffers die door suzuki geleverd zijn en ook hierbij zit de topkoffer iets te ver naar voren. Zoals ik er naar kijk is hier niets aan te wijzigen zonder te lassen en zo.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Morgen vergelijken?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Bericht door Biker »

Iron Horse schreef:Morgen vergelijken?
Als er vannacht geen 10cm sneeuw valt wel! Heb jij dan ook de orginele kofferset?? Ik dacht dat jij er een van Kappa had die je er zelf opgezet hebt of heb ik het dan mis?
Biker

Bericht door Biker »

Iron Horse schreef:Morgen vergelijken?
Neem jij toevallig ook een binnentas mee? Dan kan ik ff kijken of hij bij mij ook past. :arrow:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Kijk morgen maar,..... het is ook niet allemaal standaard. Een zooitje dus.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gast

Bericht door Gast »

Iron Horse schreef:Kom zondag naar Utrecht en je kunt zien dat ie bij mij met de adapterplaat van Motodetail voldoende naar achteren geplaatst zit. Anders maak ik wel een keer een fotootje.
ik kan helaas niet komen, dus ik hoop op een foto`tje.
Harry

Bericht door Harry »

Op mijn brommer heb ik een flinke Givi Maxia laten zetten.
De montageplaat is door de dealer erop gezet, maar als ik de koffer erop zet is er zo te zien ruim plaats voor een extra achterwerk.........
Volgens mij in de bestaande montagegaten.

Een Kappa rekje is toch hetzelfde als een Givi rekje?

Helaas is het gietwerk van het bagagerek van de Strom onder de rubber afdekmat wat minder fraai afgewerkt.
Daar wil ik nog een strookje rubber op plakken, dan zijn ook die 2 gaatjes weg:

Afbeelding

Harry
DL650

Bericht door DL650 »

Harry ,

Het bestaande rubber matje had gewoon kunnen blijven zitten,het is wel een gepruts om dan de grondplaat vast te zetten maar het gaat wel.

Peter,
Plaats reactie