Ik wel, mijn vrouw niet tevreden.....zucht

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Peter van der Ende

Ik wel, mijn vrouw niet tevreden.....zucht

Bericht door Peter van der Ende »

Beste Forummers,

Snds woensdag ben ik de gelukkige eigenaar van een DL 1000 (2002) maar de eerste rit met mijn vrouw was minder. Ze vindt de ruimte tussen de (givi) koffer en mijzelf veel te krap. Op mijn vorige fiets (Honda Deauville) zat ze naar haar mening als een vorstin. Aangezien we samen veel kilometers maken is dit echt een probleem. :cry:
Wie heeft er een goede tip?

Groeten Peter van der Ende
Lapkes

Bericht door Lapkes »

(givi) koffer iets naar achter schuiven (ook gedaan )
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

precies: na weekje met zoon wilde hij een goldwing daarna!!! nog serieus overwogen ook :shock:

IK heb een givi maxia dus van de twee strips de voorste losgemaakt, omgedraaid, en de bodemplaat weer gemonteerd. scheelt zo 5 cm, en dat is net genoeg!

succes!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Bleustrom

Bericht door Bleustrom »

Een Honda kopen een cbf 1000 heb je lekker de ruimte op. :lol:
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

:arrow:....de oplossing, koffer verplaatsen, is vaker besproken ff de zoekfunktie gebruiken..... :!:

Dat leverde mij oa. dit op: Topkoffer verzetten
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
akako

Bericht door akako »

Topkoffer eraf halen. Gebruik een bagagerol daar kan nog meer in ook
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

akako schreef:Topkoffer eraf halen. Gebruik een bagagerol daar kan nog meer in ook
afgelopen zomer weggegaan met lege topkoffer zodat je bij een stop je 2 helmen lekker op slot kunt doen hierin.
Of als je de stad ingaat op je bestemming. ik vind een topkoffer daarvoor onmisbaar, maar solo moet je hem eraf laten vanwege wind-labiliteit ! in mijn eerlijke mening (imho)
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Roeleke

Bericht door Roeleke »

peterzeeland schreef:
akako schreef:Topkoffer eraf halen. Gebruik een bagagerol daar kan nog meer in ook
afgelopen zomer weggegaan met lege topkoffer zodat je bij een stop je 2 helmen lekker op slot kunt doen hierin.
Of als je de stad ingaat op je bestemming. ik vind een topkoffer daarvoor onmisbaar, maar solo moet je hem eraf laten vanwege wind-labiliteit ! in mijn eerlijke mening (imho)
Heb nochthans geen problemen met instabiliteit hoor, en rij meestal alleen... en meestal (zo goed als altijd) met topkoffer
Moer60

Bericht door Moer60 »

Ik heb zelf ook een GIVI koffer gemonteerd en toen viel het mij al op dat ik die erg ver naar achteren moest zetten. Niet alleen vanwege de zitruimte, maar ook omdat het mij anders niet meer lukte om het zadel te verwijderen met een gemonteerde topkoffer.
Ik ben het dus helemaal met akako's suggestie eens
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

jaja, maar hier in ZL waait het wat meer dan elders :D
overigens wordt hij ook pas bij 160 wat zweverig (solo).
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Georg Fischer

Bericht door Georg Fischer »

peterzeeland schreef:jaja, maar hier in ZL waait het wat meer dan elders :D
overigens wordt hij ook pas bij 160 wat zweverig (solo).
Hoe? Dat mag toch alleen in Deutschland?? :wink:
Alle gekheid op een stokje. Solo vind ik de V Strom een fantastische motor om mee te rijden, maar met mijn vrouw achterop zittten we inderdaad te krap door de topkoffer ( met ruggesteun ). Het is een originele van Suzuki, die de vorige eigenaar al gemonteerd had.
Een Suzuki dealer raadde me zelfs aan om die eraf te halen en een kofferset van een ander merk te plaatsen ( weet de naam niet meer ) maar zij gebruiken dat andere merk liever dan de originele, want ze weten dat daar problemen mee zijn.
Maar als het kan opgelost worden door de koffer gewoon wat te verplaatsen nog beter natuurlijk.
xlrider

Re: Ik wel, mijn vrouw niet tevreden.....zucht

Bericht door xlrider »

Bij mij DL1000 staat het draagvlak voor de GIVI topkoffer gemonteerd dmv 2 Z-profielen.
Ook bij mij stond de koffers te veel naar voor.
Heb alles gedemonteerd en het Z-profiel gedraaid.
Scheelde direct bijna 10 cm.
Peter van der Ende schreef:Beste Forummers,

Snds woensdag ben ik de gelukkige eigenaar van een DL 1000 (2002) maar de eerste rit met mijn vrouw was minder. Ze vindt de ruimte tussen de (givi) koffer en mijzelf veel te krap. Op mijn vorige fiets (Honda Deauville) zat ze naar haar mening als een vorstin. Aangezien we samen veel kilometers maken is dit echt een probleem. :cry:
Wie heeft er een goede tip?

Groeten Peter van der Ende
Georg Fischer

Bericht door Georg Fischer »

Voilà, met wat knutselwerk heb ik de topkoffer zowat 5 cm naar achter verplaatst. Het ziet er al veel beter uit. Nu nog testrijden met mijn vrouw achterop. Ik ga het haar niet zeggen om eens te kijken of ze zelf verschil voelt.
@ Peter Van der Ende: doe dit ook, het zal zeker de moeite lonen. Mijn vrouw vond de DL al zalig om zo achterop te zitten.
Nog veel succes en rijplezier gewenst.
Peter van der Ende

knutselwerk

Bericht door Peter van der Ende »

Beste George,

Is in het kort te omschrijven hoe je met jouw 'knutselwerk' de koffer zover naar achteren hebt gekregen?

Groeten Peter
Georg Fischer

Bericht door Georg Fischer »

Ik heb achteraan op de pakdrager een aluminium plaatje bevestigd van pakweg 5cm breedte op 10 cm lengte. Het steekt een vijftal cm achter de pakdrager uit en daar heb ik het bevestigingsblokje op gemonteerd waar je de topkoffer op vastklikt. De gaatjes vooraan in de pakdrager ( kant zadel ) heb ik geboord op de juiste afstand om de twee "pinnen" te plaatsen.
Het oogt goed, ga het zo dadelijk testen met mijn vrouw achterop. Ik zal morgen eens proberen of ik er hier een foto van kan plaatsen.
Georg Fischer

Bericht door Georg Fischer »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De gaatjes die niet meer gebruikt worden ( kant zadel ) heb ik "opgevuld" met een bout met afgeronde kop, gewoon voor het uitzicht.
Wel ontbreken er nu 2 van die witte rubberen topjes. Als je met de koffer schudt voel je hem wel wat bewegen. Maar tijdens het rijden merk ik er helemaal niks van en hij zit stevig vast hoor. En het belangrijkste van al: we zitten allebei perfect nu.
Peter van der Ende

Bericht door Peter van der Ende »

Bedankt voor de foto's. Ik heb weliswaar een wat ander (ouder) type bagagerek wat opgebouwd is uit matzwart 'pijpwerk', maar ik ga toch een poging wagen e.e.a. voor elkaar te krijgen.

Groeten Peter
Plaats reactie