Topkoffer wil niet meer open

koffers, tassen e.d.
Dos Nijntjes

Topkoffer wil niet meer open

Bericht door Dos Nijntjes »

Afgelopen donderdag had ik een minder prettige verrassing. Bij het vertrekken van m'n werk wilde de topkoffer (standaard bij de black rhino) niet meer open. Uiteindelijk de laptop maar op mijn rug gebonden en naar huis gegaan. Voor thuiskomst eerst even langs de dealer.

Monteur heeft er naar gekeken en na een paar pogingen draaide het hele slot 360 graden, maar de koffer ging niet open. Aangezien er volgende week woensdag toch een 24.000 beurt aan zit te komen, gaan ze er dan verder mee prutsen. In ieder geval het slot uitboren en onder garantie vervangen en indien er meer wordt gesloopt, wordt de koffer ook vervangen. Tot die tijd op de bandit (met topkoffer) van de vrouw naar het werk en zij op mijn rhino naar het werk :cry: :cry:

Heb hier (http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=1678) gelezen dat de koffer ook zonder sleutel open is te krijgen. Zou graag willen weten hoe Leipo dit heeft gedaan.

Hebben er meer strommers problemen met het slot van de suzuki-koffer gehad :?: :?:

Ravian
Leipo

Bericht door Leipo »

eigenlijk heel simpel:

- *********************************


heel fijn dus die topkoffer :?
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

Leipo,

Bedankt voor je reactie. De motor krijgt vandaag de 24k beurt, dus de dealer mag zich gaan uitleven op de koffer. Het zal mij benieuwen of hij voor de subtiele of de minder subtiele oplossing gaat.

Vanavond kan ik 'm weer ophalen en weer lekker strommen.....

Ravian
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

@ moderator.

Misschien kan Leipo's bericht worden gecensureerd. 't is al niet fijn dat de koffer zo gemakkelijk is te openen :evil:

Maar om nu potentiële kwaadwillenden een tip te geven, is misschien ook niet je van het...... :?
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Dos Nijntjes schreef:@ moderator.

Misschien kan Leipo's bericht worden gecensureerd. 't is al niet fijn dat de koffer zo gemakkelijk is te openen :evil:

Maar om nu potentiële kwaadwillenden een tip te geven, is misschien ook niet je van het...... :?
Je hebt helemaal gelijk :!: :!:
:arrow: Voor instructie/hulp, doe leipo maar een pb-tje .............
8)
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
tuur

Bericht door tuur »

Stroompje schreef:
Dos Nijntjes schreef:@ moderator.

Misschien kan Leipo's bericht worden gecensureerd. 't is al niet fijn dat de koffer zo gemakkelijk is te openen :evil:

Maar om nu potentiële kwaadwillenden een tip te geven, is misschien ook niet je van het...... :?
Je hebt helemaal gelijk :!: :!:
:arrow: Voor instructie/hulp, doe leipo maar een pb-tje .............
8)
1) die gasten lezen geen forums
2) die gasten hebben genoeg gepikt materiaal om op te oefenen
3) als ze uw gerief willen hebben, wees gerust, dan zullen ze het ook hebben !!

't is een trieste realiteit, maar de simpelste truuk is nog steeds : koffer(s) eraf nemen! ooit braken ze mijn lege koffer open, sindsdien laat ik mijn (lege) koffer los in de hoop dat ze eerst proberen om hem te openen voordat ze hem forceren....
Leipo

Bericht door Leipo »

dank u voor de censuur: wilde dat ook zelf al doen nadat ik zeker wist dat TS het gelezen had :P
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

Gisteren m'n strom weer opgehaald. Deze was inmiddels voorzien van een nieuwe koffer, wat volledig garantie was. :D

De oude koffer had bij het demonteren onherstelbare beschadigingen opgelopen. :(

Nu maar hopen dat de nieuwe koffer het langer dan een half jaar gaat volhouden........
Lachouffe

koffer niet open

Bericht door Lachouffe »

Vanochtend bij aankomst op mijn werk het zelfde probleem.
Koffer wil niet open. Dus geen boterhammetjes vandaag.

Ik heb een orginele Suzuki topkoffer van DL 650 AT nieuw gekocht in april 2007.
Leipo kan jij me helpen ????

Zijn er trouwens nog meer , die hun koffer niet open krijgen???

Groeten van Lachouffe.(zonder boterham vandaag)
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Tip, haal vandaag een frites en een bus WD 40. :lol:
Lachouffe

koffer niet open

Bericht door Lachouffe »

Dat met die frites is gelukt, WD 40 was geen oplossing.
Ik ben nog bij Motoshop Margraten(Suzuki dealer) geweest,
Zonder beschadigingen koffer open gemaakt, duurde wel wat langer als 2 seconden. Maar kan nu weer bij mijn boterhammetjes.
Oorzaak van het probleem was een moertje dat was losgetrild in het slot.
Prima service trouwens daar in Margraten.
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Goed om te weten, bij het in gebruik nemen na winterstop controleren of het moertje niet los zit.

Had natuurlijk ook een balansdag kunnen nemen ipv frites :wink:

Groet,

blueberry
Hornikx

Bericht door Hornikx »

Zou iemand mij een mailtje willen sturen met de oplossing voor het openen van mijn topkoffer. Just in case.

Ik had al een PB-tje gestuurd, maar dat blijft nu al 2 maanden hangen.

Mailtje mag naar hornikx"at" gmail.com.

Dank u!
Leipo

Bericht door Leipo »

Heren,

ik ben niet zo heel actief op dit forum meer, maar ik heb jullie allebei een PB gestuurd.

hopelijk hebben jullie er iets aan!
Hornikx

Bericht door Hornikx »

Die PB-tjes blijven waarschijnlijk hangen in berichtenbox.
Kun je het aub sturen naar hornikx"at"gmail.com?
Leipo

Bericht door Leipo »

verstuurd
Flamingo

koffer wil niet open

Bericht door Flamingo »

Ik had hetzelfde probleem. Maar werd door Motoport LWD snel verholpen. Tip: doe ff een drupje loctite bij het schroefje. Dan kan je het moertje borgen.
Flamingo

koffer wil niet open

Bericht door Flamingo »

Nu is mijn koffer reeds opengemaakt door de motoredealer. En dat ging vrij gemakkelijk met het juiste gereedschap. Maar ik dacht nu ben ik op vakantie en dan heb ik geen werkplaats bij de hand. Weet iemand een manier op snel die koffer te open zonder te beschadigen. Ik las ergens iets van iemand die het met zijn handen deed.
Ik hoor het wel.

Groeten,

Flamingo
Motormotor

Bericht door Motormotor »

Hallo,
Wij zijn op vakantie en de topkoffer is een wezenlijk onderdeel van het bagagesysteem.....
Wij hadden gewoon het hele slot met sleutel in onze handen......
En dan is de koffer erg makkelijkte openen. De soesdealer waar wij waren kon de koffer onbeschadigd openen, maar had geen nieuw slot liggen...
De restanten van het slot zijn gedemonteerd en nu kunnen we een vinger in het gat steken om de koffer te openen of los te halen.......
Na de vakantie maar eens op zoek naar een nieuw slot...garantieperiode is net verlopen.
Toch behoorlijk wat probjes met de koffers zo te lezen.
En geloof me, met of zonderslot. Ook ik heb de koffer (desnoods zonder gereedschap) binnen een minuut open.
Gerrit Diepeveen

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door Gerrit Diepeveen »

Dos Nijntjes schreef:Afgelopen donderdag had ik een minder prettige verrassing. Bij het vertrekken van m'n werk wilde de topkoffer (standaard bij de black rhino) niet meer open. Uiteindelijk de laptop maar op mijn rug gebonden en naar huis gegaan. Voor thuiskomst eerst even langs de dealer.

Monteur heeft er naar gekeken en na een paar pogingen draaide het hele slot 360 graden, maar de koffer ging niet open. Aangezien er volgende week woensdag toch een 24.000 beurt aan zit te komen, gaan ze er dan verder mee prutsen. In ieder geval het slot uitboren en onder garantie vervangen en indien er meer wordt gesloopt, wordt de koffer ook vervangen. Tot die tijd op de bandit (met topkoffer) van de vrouw naar het werk en zij op mijn rhino naar het werk :cry: :cry:

Heb hier (http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=1678) gelezen dat de koffer ook zonder sleutel open is te krijgen. Zou graag willen weten hoe Leipo dit heeft gedaan.

Hebben er meer strommers problemen met het slot van de suzuki-koffer gehad :?: :?:

Ravian
Hmmm , ook mijn slot van de originele Suzuki topkoffer DL1000 Touring gaat niet meer open.
Slot zit los en draait 360 graden , dus waarschijnlijk schroefje losgetrild.

Kan iemand mij pb'en hoe je zonder sleutel , en zonder al te veel schade toch mijn koffer kan openen.

Bij voorbaat dank
Leipo

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door Leipo »

Tijdens mijn zomervakantie heb ik ook gehad dat mijn slot niet meer werkte van mijn topkoffer (op een gegeven moment had ik de gehele cilinder in mijn hand op een camping in Frankrijk :schater: ), na de koffer opengebroken te hebben op mijn niet beschadigende manier (PB mij maar) zag ik dat de moer die het slot/de cilinder vast houdt losgetrild was. na het gehele slotmechanisme uit elkaar en weer in elkaar te hebben gezet werkt alles alweer vele duizenden kilometers naar behoren :)
het was best nog even een pielwerkje vanwege het veersysteem dat op een bepaalde manier vastgezet moet worden wil het allemaal werken, let dus even goed op hoe alles zit als je het mechanisme uit elkaar haalt (dat had ik dus niet gedaan :roll: ).

mijn topkoffer is dus inmiddels al enkele keren opengebroken en nog steeds geen schade aan de koffer......
Gerrit Diepeveen

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door Gerrit Diepeveen »

"Leipo" bedankt voor je antwoord en pb.

Gegroet Gerrit
Gerrit Diepeveen

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door Gerrit Diepeveen »

Het slot is weer gemaakt , er was een ring/moer losgetrild en deze is weer vastgezet met locktide.
Dus probleem opgelost.

Gegroet Gerrit
Mclain

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door Mclain »

Kan iemand mij misschien op kort termijn de info kunnen sturen. Krijg mijn koffer niet meer open. Hele cyllinder in de handen. Niet zo een groot punt, maar mijn werkkleding en laptop zitten erin en die heb ik eigenlijk morgen weer nodig...

Mag ook eventueel naar Mclain@home.nl

thanx
Van

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door Van »

welke koffer heb je?
Leipo

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door Leipo »

Mclain schreef:Kan iemand mij misschien op kort termijn de info kunnen sturen. Krijg mijn koffer niet meer open. Hele cyllinder in de handen. Niet zo een groot punt, maar mijn werkkleding en laptop zitten erin en die heb ik eigenlijk morgen weer nodig...

Mag ook eventueel naar Mclain@home.nl

thanx
als je al de hele cilinder eruit hebt liggen zou je met je vinger in het slotgat kunnen om het sluitingspalletje te bewegen ;)
Mclain

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door Mclain »

Vinger erin ging niet.. Heb al eens op mijn vinger gespuugd, geen succes :schater:
Uiteindelijk heb ik met wat gepiel het koffer eraf gekregen en toen voor de TV gaan zitten met wat materiaal naast mijn zijde. Uiteindelijk een alu stripje gebogen in de grote van de originele pal. Met een tang erin vrotten en draaien maar.. Uiteindelijk schoot die los.. Spullen eruit, en moertje terug gezet met locktide..

Was trouwens een origineel koffer van de Touring.
V2fun

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door V2fun »

Om welk schroef/moertje gaat het wat lostrilt , iemand een foto :?:
Leipo

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door Leipo »

V2fun schreef:Om welk schroef/moertje gaat het wat lostrilt , iemand een foto :?:
foto heb ik niet, maar het gaat om de grote moer die aan het uiteinde van de cilinder van het slot zit. kan niet missen :)
let wel goed op met het uit elkaar halen, anders zit je een tijd te prutsen met hoe dat veertje er nu ook al weer in moest :P
Gebruikersavatar
Ppwm
DL1000 berijder
Berichten: 17
Lid geworden op: do 11-10-2007, 10:33
Mijn motor is een: DL1000A
Woonplaats: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door Ppwm »

Nou, voor de statistiek... :( Ook ik stond vanmorgen met de cilinderslot van de koffer in mijn handen...
Koffer natuurlijk op slot en op de motor met de winterhandschoenen er in :evil:
Wilde dat ik deze post eerder had gelezen dan had er al locktite op de schroef gezeten...
Maar goed, PB naar Leipo voor de 'loshaal' truc en dan hoop ik snel te kunnen repareren...
Paarse_olifant

Re: Top koffer gaat niet open

Bericht door Paarse_olifant »

Wie kan mij de truuk in een PB-tje sturen?
Zit met koffer die niet open wil en waar o.m. m'n schijfremslot in zit...

Peter


Leipo schreef:eigenlijk heel simpel:

- *********************************


heel fijn dus die topkoffer :?
Paarse_olifant

Re: Top koffer gaat niet open

Bericht door Paarse_olifant »

Is inmiddels gelukt :D met hulp van Robert Hornikx, die me de truuk van Leipo mailde (dank!)
Alleen helaas rubber van het deksel kapoet.

Oorzaak van het blokkeren was een klein lusje aan het doosje van de Garmin, dat precies achter de clip van het slot terecht was gekomen :twisted: . Bij het openen met de sleutel wordt de clip naar achter bewogen, dat kon dus niet meer.

Let op bij het vullen van je koffer dat er geen kleine dingetjes tussen de clip en de buitenzijde van de koffer komen!

Peter

Paarse_olifant schreef:Wie kan mij de truuk in een PB-tje sturen?
Zit met koffer die niet open wil en waar o.m. m'n schijfremslot in zit...

Peter


Leipo schreef:eigenlijk heel simpel:

- *********************************


heel fijn dus die topkoffer :?
M.H.

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door M.H. »

Goedemorgen,

Ook ik heb een originele Suzuki topkoffer op mijn DL650 Touring staan.
En om problemen met het openen van deze koffer voor te zijn, zal ook ik graag de "truuk" willen weten om de koffer toch open te maken als dit niet op de
gewone manier lukt.
Wie oh wie wil mij dit foefje mailen?

Bij voorbaat dank.

Groet,
Marcel
M.A.D

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door M.A.D »

Marcel ,

Je hebt een pb .

Gr.
Marco.
HRV

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door HRV »

Zelfde probleem.... op slot en niet meer open willen.

PB-tje please????
M.H.

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door M.H. »

Hallo HRV,

je hebt een p.b.

Groet,
Marcel
Compa

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door Compa »

Gebeurt wel erg vaak zo te lezen ... :(

Maar als dat het enige minpuntje is dan ben ik blij met de gekozen brommer :-)}
HRV

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door HRV »

M.H. schreef:Hallo HRV,

je hebt een p.b.

Groet,
Marcel
Hoi Marcel, bedankt, maar ik zie geen PB in mijn inbox.
Ik stuur je even en PB met mijn email adres.

HRV
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door Hessie »

Hallo!

Gelukkig heb ik dit nog niet meegemaakt maar om voorbereid te zijn:
Zou ik ook mogen ontvangen hoe dit dan opgelost moet worden?
Dan bewaar ik dat gewoon in mijn topkoffer........ :schater:

Alvast bedankt,
Hester
doei
Compa

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door Compa »

:schater: O:-) :worship:
Dev-strom

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door Dev-strom »

Op dit moment is het nog niet zover dat de koffer niet meer open gaat maar de sleutel gaat wel steeds moeilijker in en uit het slot en het open maken wordt ook steeds lastiger.
Kan iemand uit voorzorg alvast het pb'tje sturen voor het geval dat ie helemaal niet meer open wil?
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door Silverstorm »

Dev-strom schreef:Op dit moment is het nog niet zover dat de koffer niet meer open gaat maar de sleutel gaat wel steeds moeilijker in en uit het slot en het open maken wordt ook steeds lastiger.
Spuit eens wat kruipolie in het slotje
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
M.A.D

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door M.A.D »

Dev-strom schreef: Kan iemand uit voorzorg alvast het pb'tje sturen voor het geval dat ie helemaal niet meer open wil?

Done :wink:
Dev-strom

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door Dev-strom »

Thanks M.A.D.

en silverstrom ik heb geen kruipople maar wel 2 of 3 bussen wd40 achtig spul is dit ook goed genoeg?
Gebruikersavatar
V-TWim
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door V-TWim »

WD40 is prima voor dat soort zaken. Spuiten met die hap.
Only dead fish go with the flow.
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door Silverstorm »

wd 40 is kruipolie :D (voor mij toch) en is prima voor in cilindersloten te spuiten.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Dev-strom

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door Dev-strom »

Cool, ik zal dat cilindertje eens vol proppen met dat spul (kan je er ook teveel inspuiten :?: )
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door Wullebolle »

Zuivere naaimachine olie veel beter dan wd40, want heel zuiver en zuurvrij.
Daar blijft weinig stof in plakken (wat essentieel is bij een naaimachine).

Beter is met grafietpoeder te werken

http://www.wikihow.com/Fix-a-Sticky-Lock
Spooky Action At A Distance !
Capri

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door Capri »

Kan iemand mij ff het truukje PB'n? mijn helm en handschoenen zitten erin en het slot wil even niet meer meewerken :evil:
Dev-strom

Re: Topkoffer wil niet meer open

Bericht door Dev-strom »

Capri schreef:Kan iemand mij ff het truukje PB'n? mijn helm en handschoenen zitten erin en het slot wil even niet meer meewerken :evil:
Capri,

ik heb hem doorgestuurd, zelf nog niet nodig gehad (halve bus wd40 werkte perfect in mijn slot :) thanks silverstrom ).
Plaats reactie