Wie heeft de originele tanktas voor de V-Strom gekocht?

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Arnold

Wie heeft de originele tanktas voor de V-Strom gekocht?

Bericht door Arnold »

Bij de accessoires zie ik een tanktas voor de V-strom staan (109 Euro). Zie http://www.suzuki.nl/suzuki?nav=aacdIsHaPtMvJaGmEdK" onclick="window.open(this.href);return false; Het ziet er uit als een magnetische, en met de niet zo vlakke tank lijkt me een originele wel een aanrader.

Wie heeft er ervaringen mee?

grt
Arnold
Be-Outside

Ik

Bericht door Be-Outside »

Ik heb 'em gekocht. Bevalt me goed, al moet ik zeggen dat ik er nog niet veel mee gereden heb. Hij ligt wel heel stabiel op de tank. 7 magneetjes, een lus met een klik-sluiting, een tasje voor je (zonne)bril en een tasje voor andere spulletjes. Allemaal zeer netjes afgewerkt. Vooral het V-Strom logo erg mooi...

Weet niet waar je rijdt, maar als binnenkort je een keer in de buurt van Amsterdam/Hoofddorp bent, laat het me even weten. Neem ik 'em mee, kan je kijken/passen/lenen voordat je het bedrag zelf uitgeeft. :idea:

Groeten,
Ben
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

ik heb een tanktas van touratech. deze zit echt als een huis. niet met magneten maar met spanbanden met snelsluitingen. de tas is naar believen groter of kleiner te maken. er zit een goed kaartvak op. is om te toveren tot rugzak. hij past erg goed op de tank. mij is die originele afgeraden door de suzuki dealert.

http://www.touratech.de/shop/enter.html" onclick="window.open(this.href);return false;

kijken bij reisenduro

is nog goedkoper ook 99 euro.

voordeel is ook nog dat ie eigenlijk op alle enduro-fietsen past.

groeten Erik
VstromRuud

Bericht door VstromRuud »

Ik heb zojuist de bestelde originele Vstrom Tanktas opgehaald bij de dealer.

Verder heb ik nog geen ervaring met het rijden met een tanktas -
het weer is op dit moment echt belabberd, hier op de Veluwe ligt zelfs sneeuw! :cry:
Zonder dit kl.... weer zou ik het graag eens uitproberen, vergt dit nog enige
aanpassing aan de rijstijl?

De tas ziet er mooi en stevig uit, voldoende ruimte. Inclusief plastic regenhoes. Het V-Strom logo staat er mooi op.
Het past er gewoon heel goed op.

Ik vroeg mij af of de tank niet zou beschadigen bij het rijden?
Kan iemand hierover iets roepen? Tips .... zijn altijd welkom.
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

een tanktas heeft bijna geen invloed op het rijgedrag van je motor. misschien vang je een beetje meer zijwind maar das dan ook alles.

het nadeel van een tantas met magneten is dat die op een paar punten stijf tegen de lak aan zit. let dus goed op dat er onder de tanktas geen zand en dergelijke zit voordat je hem erop doet. anders heb je zo krassen. en trek hem er ook niet zomaar af, maar haal hem er rustig magneet voor mangneet eraf. anders gaan die magneten schuiven over je lak....en als daar zooi tussen zit.......wordt het :cry:

ik heb lang een tanktas met magneten gehad. ik heb nu die van touratech en deze bevalt me beter als die met magneten.

groet erik
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

VstromRuud schreef:[....] vergt dit nog enige
aanpassing aan de rijstijl?
[...]

Ik vroeg mij af of de tank niet zou beschadigen bij het rijden?
Kan iemand hierover iets roepen? Tips .... zijn altijd welkom.
Met het rijden merk je er niks van.

Voor maatregelen tegen krassen zou je eens elders op het forum moeten kijken bij de diverse folies die er besproken zijn. Verder zijn er diverse alternatieven zoals het er tussen leggen van een zeem of andere zachte lap. Maar er blijft altijd kans op krassen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Arnold

tanktas

Bericht door Arnold »

@allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Met een magneet tanktas moet je inderdaad erg voorzichtig zijn dat er geen zand onder zit en dat je de magneten losmaakt en niet schuift want dat geeft krassen. Maar het gemak weegt voor mij toch wel op tegen tassen die je met riemen vastzet (heb ik er ook een paar van gehad).
Dus met wat ik zo in de reacties lees ga ik er een originele tas bijbestellen. Ook bedankt voor het aanbod om de tanktas 'proef te rijden' maar ik krijg de motor pas in februari dus dat lukt nohg even niet ;-)

Overigens laat ik ook een OSCO-kettingsmeersysteem monteren. Is niet meer dan een veredelde vetspuit maar daar vind ik nix mis mee, die werkten vroeger ook prima, en het is precies wat ik wil.

grtn
Arnold
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

gisteren was ik bij mijn dealer. ik heb daar dus ooit die originele besteld maar eigenlijk niet op tijd geannuleerd. dus die tanktas was vangaag dus binnengekomen. ik was erg blij dat ik hem niet alsnog af hoefde te nemen. ik heb die tas nog ff goed bekenen en gepast op de v-strom 1000 die in de showroom stond. ik ben niet echt overtuigd van de pasvorm en van die kleine magneetjes. volgens mij zit hij niet goed vast op de tank. het kaartvak is ook te klein voor mijn kaarten.

dus als je nog zo'n tas zoekt...ik weet er nog wel 1 te liggen :wink:
M-Strom

Bericht door M-Strom »

Hoi... Erik Hofstee...

is dat deze tas die je hebt gekocht?

Tankrucksack BMW R 80/100/850/1100/1150 GS und für AT RD07, VARADERO, Tiger955i, V-Strom, Caponord CORDURA®

:?: :?: en is ie echt beter dan die van Suzuki :?: :?:
Waar kan ik deze tas kopen :?: :?:
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

ja die heb ik. nou ja beter is natuurlijk heel persoonlijk. ik vind hem wel beter. de tanktas kun je gewoon bestellen bij http://www.touratech.de/shop/enter.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en dan heb je hem binnen 5 dagen in huis.

kom anders maar een keertje kijken bij mij. ik woon in Amersfoort. dan kun je zelf eerst even kijken of jij hem ook goed vind voordat je hem koopt.

groetjes Erik
VstromRuud

Bericht door VstromRuud »

Nog even een tip t.a.v. het verschuiven van de tanktas wat weer
beschadigingen tot gevolg kan hebben.

In plaats van een zeem onder de tanktas kun je ook een antislip
matje leggen. Je kent ze vast wel, ze worden veel gebruikt op de camping
op tafels, of onder een kleed etc...
De magneten klemmen door de antislipmat heen.

Groeten
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

Ik heb bij alle motoren altijd een oud T-shirt zodanig verknipt, dat ie over de tank past.
Voordat ik op vakantie ging de tank schoongemaakt, de 'hoes' over de tank getrokken, natgemaakt en toen de tanktas er op.
Vorig jaar voor het eerst geëxperimenteerd met een bagagenetje over de tank gespannen om het shirt op z'n plek te houden, werkt zeer goed.
De tank blijft kasvrij en het netje kun je ook gebruiken om een lege frisdrankfles oid achter te klemmen.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
JeePeetje
DL650 berijder
Berichten: 295
Lid geworden op: vr 23-02-2007, 15:43
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Een mooie blauwe
Woonplaats: Biervliet (Zeeuwsch-Vlaanderen)

Bericht door JeePeetje »

Een grote zeem tussen de tas en de tank doet ook wonderen tegen het krassen. Er zijn zaken waar je ze per meter kunt kopen als je met een standaardzeem tekort komt.
V-instructeur

Tanktas

Bericht door V-instructeur »

Vorig jaar tanktas van de LIDL gekocht.
Werkt perfect: voldoende vakjes, te vergroten/verkleinen. Zit ook nog een waterdichte hoes bij.
Is met zijn 4 grote magneten bij mij nog nooit verschoven. Ook niet in de vakantie naar de alpen :D (3500 km)
En dat voor maar 25 euro :!: :!:
Gebruikersavatar
Willem
DL650 berijder
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 18-10-2004, 13:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Tanktas

Bericht door Willem »

V-instructeur schreef:Vorig jaar tanktas van de LIDL gekocht.
Werkt perfect: voldoende vakjes, te vergroten/verkleinen. Zit ook nog een waterdichte hoes bij.
Is met zijn 4 grote magneten bij mij nog nooit verschoven. Ook niet in de vakantie naar de alpen :D (3500 km)
En dat voor maar 25 euro :!: :!:
Inderdaad, deze tanktas heb ik ook. Hij bevalt prima en is v/a 8 maart weer in de aanbieding. (Ook veel andere motorspullen)

Groet, Willem
Suzuki GT500, Yamaha XS750, Yamaha XS1100, MZ 250, Honda XL600V, Suzuki DL650 K4 Zwart met voorvorkrubbers, handkappen, kloontje, witte knipperlichtglaasjes, verhoogd zadel etc.
Chally

Bericht door Chally »

Heb via Marktplaats.nl een orginele Vstrom tanktas gekocht(die met logo Vstrom) Hiervoor de Lidl gehad. Vstrom bevalt veel beter sluit erg mooi aan en staat ook beter met het vstrom logo. Heb zelf een zwart anitislip matje eronder liggen wat ik op maat heb geknipt van de tanktas.

groet Chally
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

ik heb een gebruikte Famsa gekocht. perfecte kwaliteit en materialen en aangezien KLV liever geen vstrom logo!

http://www.famsa.it/Prodotti.asp?cod=4" onclick="window.open(this.href);return false;

de Enduro dus. die heeft een flexibele bodem naast een harde buitenrand > past altijd.
met een vast onderdekje die op de motor blijft zitten, en meteen als anti-kras fungeert voor je ritssluiting voor. O ja, tankpad, dat was het juiste woord hiervoor!

bij deze heb je geen last van startende motor bij een korte draai naar rechts, resp. knipperlichten naar links.

voordeel van tanktas op lange rit is afsteunen van je linkerarm. relax......
en je kwetsbare electro gadgets wil je ook niet in je topkoffer bewaren, denk ik :shock:
Yeti

Bericht door Yeti »

Kun je er bij de originele V-strom tanktas er ook een rugzak van maken? Ik heb nu ook een lidl tanktas met deze functie en dat bevalt me uitstekend. Het is wel een vereiste voor mij voordat ik hem bestel.
ik hoor het graag
P2U

Bericht door P2U »

ik heb destijds zo'n originele magneettanktas voor m'n Strom gekocht. Dat pokkeding paste zo goed als helemaal niet op de tank en had hij niet door een riem aan het balhoofd vastgehangen, hij zou zeker het luchtruim gekozen hebben. :twisted:
Op de huidige Pan echter past hij als gegoten. Dat er "V-Strom" op geborduurd staat zal me worst wezen: zolang ik er onze regenpakken in opgeborgen krijg tijdens grotere reizen, zal hij blijven dienst doen.
Biker

Bericht door Biker »

Yeti schreef:Kun je er bij de originele V-strom tanktas er ook een rugzak van maken? Ik heb nu ook een lidl tanktas met deze functie en dat bevalt me uitstekend. Het is wel een vereiste voor mij voordat ik hem bestel.
ik hoor het graag
Nee dat gaat niet.
Biker

Bericht door Biker »

P2U schreef:ik heb destijds zo'n originele magneettanktas voor m'n Strom gekocht. Dat pokkeding paste zo goed als helemaal niet op de tank en had hij niet door een riem aan het balhoofd vastgehangen, hij zou zeker het luchtruim gekozen hebben. :twisted:
Op de huidige Pan echter past hij als gegoten. Dat er "V-Strom" op geborduurd staat zal me worst wezen: zolang ik er onze regenpakken in opgeborgen krijg tijdens grotere reizen, zal hij blijven dienst doen.
Als je de tas te vol propt dan past hij inderdaad niet meer goed op de tank en zullen de magneten niet goed aansluiten op de tank.
P2U

Bericht door P2U »

biker schreef:
P2U schreef:ik heb destijds zo'n originele magneettanktas voor m'n Strom gekocht. Dat pokkeding paste zo goed als helemaal niet op de tank en had hij niet door een riem aan het balhoofd vastgehangen, hij zou zeker het luchtruim gekozen hebben. :twisted:
Op de huidige Pan echter past hij als gegoten. Dat er "V-Strom" op geborduurd staat zal me worst wezen: zolang ik er onze regenpakken in opgeborgen krijg tijdens grotere reizen, zal hij blijven dienst doen.
Als je de tas te vol propt dan past hij inderdaad niet meer goed op de tank en zullen de magneten niet goed aansluiten op de tank.
daar heb je zeker gelijk in, maar dan verlies je wel een stuk van de capaciteit. Die capaciteit kan ik nu (eindelijk) ten volle benutten.
Trouwens, meer dan de regenpakken en de landkaarten heb ik er nooit in gestoken. En je gaat me niet vertellen dat die tas met 2 plastieken regenbroeken en overjasjes te vol gaat zitten.
Biker

Bericht door Biker »

Ik heb mijn tanktas afgelopen vakantie op zijn laagste stand op de motor gehad met 2 regenpakken en 3 paar extra handschoenen en dat ging prima.
Plaats reactie