valbeugeltasjes?!?

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Chally

valbeugeltasjes?!?

Bericht door Chally »

Ben op zoek naar twee gelijke tasjes om mijn sloten(ketting + schijf)in op te kunnen berggen. Om het tijdens lange vakantie rit beetje te kunnen verdelen dus dacht ik om mijn zware sloten bij de valbeugels een plek te geven.
Heeft iemand ervaring of een idee hoe of waar ik aan de juiste tasjes of bevestigingen kan komen. Creatieve Mac Cyver oplossingen zijn ook welkom aangezien me fietsje al op een aardige Mad Max bike begint te lijken. Foto's volgen snel.
Groet Chally
Roeleke

Bericht door Roeleke »

Zit al een tijdje aan hetzelfde idee te denken.

Ik dacht aan 2 kleine munitiekistjes (wel in de kleur van de strom gespoten natuurlijk) eraan te bevestigen.
Is waterdicht en kan op slot ook nog...
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

Ik heb bij Louis 2 leren toolrollen gekocht, die tijdens vakantie's aan de valbeugels hangen.
Dit bevalt prima.
Zware spullen (gereedschap, brander, benzinefles) zaten zo lekker laag/ vooraan, waardoor het zwaartepunt van de motor wat lager en meer naar voren kwam te liggen.

Wel even uitkijken bij de bevestiging van de rollen!
Bij mijn vorige motor (Transalp) hingen ze ook aan de beugels en kwamen ze net tegen het blok aan, waardoor er een grote slijtplek aan de zijkanten van het blok ontstond.
Bij de VStrom heb ik dan ook met ducktape de plek, waar de toolrollen het blok zouden kunnen raken en de valbeugels zelf afgeplakt tegen slijtage. Tevens heb ik de rollen goed vastgezet met tierips.
Na ruim 4000 km. alles weer verwijderd en je ziet niets van slijtplekken.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Roeleke

Bericht door Roeleke »

Dyrck schreef:Ik heb bij Louis 2 leren toolrollen gekocht, die tijdens vakantie's aan de valbeugels hangen.
Dit bevalt prima.
Zware spullen (gereedschap, brander, benzinefles) zaten zo lekker laag/ vooraan, waardoor het zwaartepunt van de motor wat lager en meer naar voren kwam te liggen.

Wel even uitkijken bij de bevestiging van de rollen!
Bij mijn vorige motor (Transalp) hingen ze ook aan de beugels en kwamen ze net tegen het blok aan, waardoor er een grote slijtplek aan de zijkanten van het blok ontstond.
Bij de VStrom heb ik dan ook met ducktape de plek, waar de toolrollen het blok zouden kunnen raken en de valbeugels zelf afgeplakt tegen slijtage. Tevens heb ik de rollen goed vastgezet met tierips.
Na ruim 4000 km. alles weer verwijderd en je ziet niets van slijtplekken.
Heb je hier fotos van?
Chally

Bericht door Chally »

Geslaagd bij Hein Giercke, 2 nylon tasjes gekocht die eigenlijk voor de achter bagagedrager zijn. Passen mooi om de valbeugels heb ze voor oog vast een keer vast gemaakt staat prima en steken niet ver uit. Zal inderdaad met tierips en tape te werk gaan om ze goed vast te maken.
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

@Dyrck / @Chally hebben jullie hier foto's en/of bestelnummers van? Ik wil ze namelijk ook aanschaffen, maar ik weet nog niet precies welke.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

Bestelnrs heb ik niet (Bij louis.de in de opruiming gekocht).
'k Zal thuis eens kijken of ik nog foto's heb van de toolrollen op de VStrom.
Hier wel een plaatje van de rollen op de Transalp:
Afbeelding
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Plaats reactie