Topkoffer en snelheid

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Bhodi

Topkoffer en snelheid

Bericht door Bhodi »

Hallo :bye:

rij een DL1000 K5 met de originele Suzuki-kofferset. Helaas zaten de boekjes bij de (2ehandse) aanschaf er niet meer bij :?
Is er een bepaalde snelheid bekend waarboven de topkoffer het luchtruim gaat verkiezen?

(Bedoel, weet best dat ik niet harder dan 120 in NL mag maar ben een stuk sneller in Italie als 'ie ietsiepietsie harder mag in Duitsland.... :wink: )

Grtz Marieke
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Suzuki geeft aan dat je met koffers niet harder mag dan
130 km/uur.

Maar uit ervaring kan ik je vertellen dat 160 km/uur ook
geen probleem is met koffers.

De door Suzuki aangegeven snelheid zal wel met
aansprakelijkheid te maken hebben.
Bhodi

Bericht door Bhodi »

Thnx!
Zal het dan maar een beetje ertussen in houden :wink:
Hornikx

Bericht door Hornikx »

Bij 210km/h gedurende 2 minuten is de mijne ook blijven zitten.


En inderdaad: kruissnelheid van 160-170 is geen enkel probleem.
Bhodi

Bericht door Bhodi »

Hornikx schreef:Bij 210km/h gedurende 2 minuten is de mijne ook blijven zitten.


En inderdaad: kruissnelheid van 160-170 is geen enkel probleem.
mmm.....210......doe 'k eerst een keer zonder koffers :wink:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

170~180 op de teller is geen probleem. Daar kun je overigens gemakkelijk minstens 10 kilometer van afhalen om de echte km/hr te weten. De mijne geeft namelijk bij 130 km op de teller op de GPS precies 120 aan. Die afwijkong zal dus bij 170~180 nog wel meer zijn. En dat is niet specifiek iets van de mijne maar algemeen voor de V-Strom.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
P2U

Bericht door P2U »

met m'n eerste Strom op weg naar de Dolomieten langs de mofse autobahn: 225 (op de teller).
MET madam, MET tankzak, MET 3 volgeladen koffers.
Zelfs geen spoor van de minste wiebelneiging.

Verdorie, wat mis ik die eerste Strom van me soms.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

Waarom het risico lopen, dat je koffer(s) d'r af gaan of open gaan onderweg?
Op vakanties trek ik altijd een spanband om de koffers.
Die dingen kosten een paar euro en kunnen je een hoop ellende besparen.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

Zo is dat Dyrck,
zeker de oudere jongeren onder ons herinneren zich de fabuleuze Krauser koffers...... waarvan ik dus een keer een op de snelweg heb achtergelaten vanwege geen spanband erom. was toen leeg, en dan denk je er niet aan. dus eigenlijk gewoon altijd doen. 2,50 in de grabbelbak bij de DHZ.
op vakantie zitten ze er altijd op!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Bhodi

Bericht door Bhodi »

Dyrck schreef:Waarom het risico lopen, dat je koffer(s) d'r af gaan of open gaan onderweg?
Op vakanties trek ik altijd een spanband om de koffers.
Die dingen kosten een paar euro en kunnen je een hoop ellende besparen.
Goeie tip :!: spanbandjes zitten al standaard onder m'n zadel weggestopt, dit lijkt me idd een prima moment om ze te gaan gebruiken...
Past overigens verrassend veel onder dat zadel...klein klosje ijzerdraad, de multitool, handleiding motor, bandenreparatieset, stukkie touw, ducktape (die van de Hema zit op een kleinere rol), kettingspray en wat snelverband. Voor een slot is dan alleen geen plek meer :wink:

Btw, vind dat de mijne met 170 en de 2 zijkoffers toch wel een wat andere wegligging heeft als zonder. Maar misschien komt dat nog doordat de weegschaal (achteraf) 2 kilo verschil aangaf tussen linkse en rechtse koffer...
Bhodi

Bericht door Bhodi »

peterzeeland schreef:Zo is dat Dyrck,
zeker de oudere jongeren onder ons herinneren zich de fabuleuze Krauser koffers...... waarvan ik dus een keer een op de snelweg heb achtergelaten vanwege geen spanband erom. was toen leeg, en dan denk je er niet aan. dus eigenlijk gewoon altijd doen. 2,50 in de grabbelbak bij de DHZ.
op vakantie zitten ze er altijd op!
Niet al te veel over nadenken wat er kan gebeuren als 'ie airborn wordt met een auto erachter (als ik zie wat die bakstenen aanrichten hier in de buurt...)
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

peterzeeland schreef:Zo is dat Dyrck,
zeker de oudere jongeren onder ons herinneren zich de fabuleuze Krauser koffers......
Haha, hoe denk je dat ik op dat idee gekomen ben... :wink:
Toen mijn FJ1200 nog een echte toerfiets was had ik er 2x36ltr Krausers op hangen en die waren inderdaad berucht om hun eigenschap spontaan te gaan openen als jij dat net niet kon gebruiken.
Is mij gelukkig nooit overkomen, dank zij die spanbanden.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Hansvstrom

Bericht door Hansvstrom »

Bhodi schreef:Thnx!
Zal het dan maar een beetje ertussen in houden :wink:
Suzuki adviseerd met zijkoffers een maximale snelheid van 130, over de snelheid met alleen een top koffer kan ik niets vinden.

Groet,
Hans :worship:
jwaterink

Bericht door jwaterink »

Het heeft niet te maken met de gelijkheid, maar met de stroomlijn van de motor. Mijn V-Strom word met de H&B instabiel bij 160+ Ik ben dan eigenlijk een stuurdemper nodig. Zonder het plastic niks aan het handje.

Zelfde met de oude K100LT waarbij ik dus fabriekskoffers had begon ook te pendelen bij 150, koffers eraf, topkoffer eraf, ruit laagste stand (geen electrische, maar van die kunstof wiggen) en toen wou hij met een veilig gevoel onder mij rustig naar de 220.
EvH
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 24-11-2008, 17:36
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Tilburg

Re: Topkoffer en snelheid

Bericht door EvH »

ik rij nu ruim een jaartje de DL1000 model 2008 met originele kofferset. mijn cruisesnelheid is zon beetje tussen de 140 en 160 (euhhh niet in NL hoor :wink: )
en ik ondervind totaal geen probleem.
Ik hoor trouwens topsnelheden van 225..... met mn R geen probleem (zonder koffers haha) maar mn Vstrom gaat het niet echt vlot... zijn de DL's begrenst of zo. Ik zeg dus niet dat ze het niet halen, maar tot zon circa 180/190 (op de teller) gaat redelijk vlot maar daar boven niet zo??
Strommax

Re: Topkoffer en snelheid

Bericht door Strommax »

+200 met topkoffer Givi E52 maxi, geen probleem buiten een beetje een "licht" voorwiel 8)
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4215
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Topkoffer en snelheid

Bericht door Frank »

Strommax schreef:+200 met topkoffer Givi E52 maxi, geen probleem buiten een beetje een "licht" voorwiel 8)
OOOOOOOO, dah mag nie eens nie... kijk uit met al die politie-agenten op dit forum.... *LOL* :mrgreen:

Maar ontopic:
Fijn om te weten, ik had het zelf al met 160 geprobeerd en dat was ook geen probleem voor de topkoffer...




Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Strommax

Re: Topkoffer en snelheid

Bericht door Strommax »

Ik denk ni dat er hier Belgische flikken rondhangen :P
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Topkoffer en snelheid

Bericht door Peterzeeland »

V-strom Rijdende Flikken (B) of Cops (NL) zijn OK 8) en niet dezelfde als die jou aanhouden vooor 2 km/u te hard. Een grote familie, weet je .....
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Remko

Re: Topkoffer en snelheid

Bericht door Remko »

Peterzeeland schreef:V-strom Rijdende Flikken (B) of Cops (NL) zijn OK 8) en niet dezelfde als die jou aanhouden vooor 2 km/u te hard. Een grote familie, weet je .....



Hehehehehehehehehe



ik ben er zo eentje met een snor en een klaphelm!!!!


En dan niet eens voor mijn baas!!


:-)}
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4215
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Topkoffer en snelheid

Bericht door Frank »

Remko schreef:Hehehehehehehehehe

ik ben er zo eentje met een snor en een klaphelm!!!!

En dan niet eens voor mijn baas!!


:-)}
Gelukkig scheuren die agenten alleen maar achter Fiat Panda's aan! *LOL* :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding

En het legendarische reclamespotje: [=== VIDEO LINK ===]




Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Plaats reactie