tanktas/bagster

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Steve van San

tanktas/bagster

Bericht door Steve van San »

dag iedereen,
Kan er mij iemand helpen met de keuze van tanktas voor mijne v-strom?
Heb gisteren bij eko/kontich enkele tanktassen gepast voor op de strom ,bleek dat er geen enkele echt geschikt was voor de vorm van de tank(lees:magneten komen los).
Ik heb ook even aan de tas van suzuki gedacht(model v-strom)maar ben eigenlijk op zoek naar een afritsbare tanktas waarbij onderaan ook een kaarthouder is voorzien,ingeval men de tas zelf niet altijd gebruikt.Heeft er iemand de geschikte oplossing iiiieventueel te koop?
Ben ook nog opzoek naar een tankcover/bagster voor v-strom!!!
Ben ik nog niet tegengekomen in belgie!!!!
alvast de groetjes en veilig de weg op met de hoeveelheid regenval de komende dagen!!!!

:schater:
Richard9722

Bericht door Richard9722 »

Hoi Steve,

ik heb zelf een tanktas van takai.. Deze heb ik enkele jaren geleden voor mijn vorige motor gekocht en gebruik ik nu voor mijn DL650. De tas heeft magneetbevestiging, maar kan ook worden bevestigd met riemen (met kliksluitingen). Bevestiging is (in ieder geval bij mij) geen probleem.

De tas bestaat uit 3 afritsbare delen, waarvan het onderste deel niet veel meer is dan een kaarthoes.

De tas heb ik destijds gekocht bij Hein Gericke.. Volgens mij verkopen ze deze nog steeds.

groet,
Richard.
bjorri

Bericht door bjorri »

Ooit bij Roukema een tanktas gekocht met band bevestiging. Onderplaat, opbergvak, 'weekendtasje' met kaartevak. Door het weekendtasje direct op de onderplaat te ritsen en plat te vouwen hou je alleen een kaartentas over, ga je boodschappen halen heb je dus gelijk een tas bij de hand. Was budget prijs, volgens mij hebben ze er nog liggen.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Een hele goedkope oplossing die nog voor zover ik weet voor hetzelfde luttele bedrag van 9,95 Euro te koop is. Zie hier mijn eerdere topic. Ik heb vorig jaar weer een nieuwe aangeschaft na een onfortuinlijke val waarbij de riem was afgescheurd.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op zo 06-05-2007, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: tanktas/bagster

Bericht door RvGS »

steve van san schreef:...bleek dat er geen enkele echt geschikt was voor de vorm van de tank(lees:magneten komen los)....
:idea: Tip: draai de TankTas met de magneten om en gebruik aan de "bovenkant" een riem om het omhoog waaien te voorkomen, kan de tas ook niet snel "geleend" worden :o
Ik gebruik deze gewone tanktas (van Booster) al een tijdje op deze manier, zonder problemen.
Groet, Robert |
Strommax

Bericht door Strommax »

Deres had zo'n tanktas die dmv een hoefijzer bevestiging op de tankdop vastgeklikt werd. Was wel iets knap en absoluut veilig tegen krassen op de tank 8)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Strommax

Bericht door Strommax »

Idd, de SW Motech uitvoering :D Prachtige tankbag en practisch !! 8)
Hornikx

Bericht door Hornikx »

Ik heb 2 jaar geleden een tanktas gekocht bij de Lidl voor 25 euro.
Ik had toen een RSV Mille met kunststof tank, maar ik had zoiets van: te mooi om te laten liggen.
2 weken terug naar de Eifel geweest en de tas erop gelegd.
Geen enkel probleem mee gehad. Waaide niet omhoog of los.

En die tanktas is echt super, bestaat uit 3 delen:
Onderste deel met kaartleesvak. Middendeel dat tevens rugzak is. Ook met kaartleesvak. Bovenste deel dat tevens een schoudertas is. Ook met kaartleesvak. Daarnaast zit er nog een tasje aan dat eraf geritst kan worden en als heuptasje kan dienen. Regenhoes erbij, etc.
De 2 delen kunnen willekeurig erop geritst worden.
Berie

Bericht door Berie »

ik heb zelf ook de SW motech tanktas (met hoefijzer), superhandig en superpraktisch

http://www.mo-tech.de/produkt/?produkt_id=947

deze gebruik ik voornamelijk voor wat kleinere spullen : gsm, sleutels, portefeuille, digi camera, ...

heb de grotere versie in bestelling => http://www.mo-tech.de/produkt/?produkt_id=1246

en ja de bagster bestaat wel degelijk voor V-strom => http://www.bagster.com/en/moto/catalogu ... D&idprod=1
V2fun

Bericht door V2fun »

Bij de aflevering van de DL1000 heb ik een Bagster tanktas + tankcover gekocht en ben ik er zeer tevreden mee.
De prijs weet ik even niet , was niet goedkoop maar denk ik omdat het een goed en degelijk product is het wel lukt om te verkopen als ik een andere [vreemde :oops: ] motor zou gaan kopen.
Steve van San

Bericht door Steve van San »

keuze genoeg zo blijkt,ik ga morgen toch snel zien bij lidl want toevallig deze week in belgie ligt de tanktas in aanbieding voor 25 euro!!
voor dat geld riskeer ik het gewoon!!
bij het systeem met hoefijzer vind ik het wel heel veel geld,voor iets wat ik persoonlijk niet elke dag gebruik....
Heeft er iemand toevallig een foto van de strom met tankcover/bagster????
alvast bedankt iedereen voor jullie hulp! :-)}
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Een ex-Strommer had er een :arrow: zijn verkoop-bagster-topic
Daar staat wel een digikiekje in.....
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Steve van San

Bericht door Steve van San »

merciekes voor alle info...ik heb een tanktas van lidl gekocht en past perfect...kan je niet voor sukkelen voor bijna 25 euro....groetjes van steve :arrow: :bye:
Steve van San

Bericht door Steve van San »

ik heb uiteindelijk dus voor de tanktas van de lidl gekozen maar vraag mij af of de tas volgeladen niet los komt omdat de bovenste magneten op het kunststof gedeelte van de tank zitten ....iemand enige ervaring hiermee !!!!alvast bedankt
Paul

Bericht door Paul »

steve van san schreef:ik heb uiteindelijk dus voor de tanktas van de lidl gekozen maar vraag mij af of de tas volgeladen niet los komt omdat de bovenste magneten op het kunststof gedeelte van de tank zitten ....iemand enige ervaring hiermee !!!!alvast bedankt
ehhh nee........ maar ben bang dat dit een gevalletje "goedkoop is duurkoop" wordt.

Ik ben meer een voorstander van degelijke goed gemonteerde tanktassen als de Suzuki Quicklock en Bagster.

Just my 2 cents :roll:
Gebruikersavatar
Willem
DL650 berijder
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 18-10-2004, 13:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Zwanenburg

Bericht door Willem »

steve van san schreef:ik heb uiteindelijk dus voor de tanktas van de lidl gekozen maar vraag mij af of de tas volgeladen niet los komt omdat de bovenste magneten op het kunststof gedeelte van de tank zitten ....iemand enige ervaring hiermee !!!!alvast bedankt
Hallo Steve,

Ik heb een deel van de onderplaat van de tanktas onder het kunsstofdeel zitten. (De onderplaat laat ik altijd zitten). Voor een optimale pasvorm heb ik een tweetal magneten verwijderd. Wel heb ik de bijgeleverde riem onder de tank door gemonteerd. Ik heb deze Lidl tanktas al enige tijd en ben er zeer tevreden over.

Groet, Willem
Suzuki GT500, Yamaha XS750, Yamaha XS1100, MZ 250, Honda XL600V, Suzuki DL650 K4 Zwart met voorvorkrubbers, handkappen, kloontje, witte knipperlichtglaasjes, verhoogd zadel etc.
JoStrom

Bericht door JoStrom »

Heb er eentje van GIVI (Givi voyager). Deze past zonder probleem.
Bevestig ze enkel dmv de magneten en zit muurvast.
Voldoende ruimte (accordeonsysteem) + verschillende zijvakjes.
Gekocht bij RAD.
V-instructeur

Bericht door V-instructeur »

Heb ook de tanktas sinds vorig jaar vd LIDL .
Vorig jaar 3500 km. mee gereden door de alpen, geen enkel probleem.
Tantas verschuift niets! :D
De riem leg je om je stuur voor je gemoedsrust.
SV_Patrick

Bericht door SV_Patrick »

berie schreef:ik heb zelf ook de SW motech tanktas (met hoefijzer), superhandig en superpraktisch

http://www.mo-tech.de/produkt/?produkt_id=947

deze gebruik ik voornamelijk voor wat kleinere spullen : gsm, sleutels, portefeuille, digi camera, ...

heb de grotere versie in bestelling => http://www.mo-tech.de/produkt/?produkt_id=1246

en ja de bagster bestaat wel degelijk voor V-strom => http://www.bagster.com/en/moto/catalogu ... D&idprod=1
Hallo, na een tijdje met mijn SV te hebben gereden komt volgende week een DL650 V-strom de oprit op rijden met daarop een gelukkige vriendin.
Nu gaat ze de motor vooral gebruiken voor woon-werk verkeer met een enkel tochtje in het weekend. Nu zitten er na gebruik van een magneet tas helaas wat krassen op de tank van mijn SV en dat willen we uiteraard voorkomen op de V-Strom. Nu heb ik hier aan daar al wat gelezen over die quicklock tas maar ben er nog niet helemaal uit welke het zou moeten worden. De trail of de sport versie. Wie heeft hier ervarring mee? Passen in deze tassen A4 formaat papieren? Welke tas past het beste bij de V-strom (lees staat het mooiste)

alvast bedankt ,gr Patrick
Deres

Bericht door Deres »

ik heb een tijd geleden een tanktas van Held gekocht met sw-motech hoefijzer op de tankring , aangezien ik hem dagelijks gebruik voor woon werk verkeer word deze er dagelijks minstens 2 maal op en af gehaald , en ik moet zeggen ik heb nog geen krassen op mijn tank (nu toch al 4 maanden later).Het is niet een van de goedkoopste oplossingen maar als je de tas er veel op en af moet halen wel 1 van de gemakkelijkste.
Gebruikersavatar
DutchHornet
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 06-06-2007, 19:39
Mijn motor is een: BMW RNine T Scrambler
Woonplaats: Papecity

Bericht door DutchHornet »

Mijn Lidl tanktas gaf op mijn CB600 geen problemen met alleen de magneten maar op de DL650 wilde hij vorige week toch het luchtruim kiezen
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

@ SV_Patrick

Voor wat betreft de A4 mogelijkheid zul je de precieze afmetingen moeten weten. Een A4-tje is 210 x 297 mm. Om het er goed in te krijgen zal de binnenmaat dus enkele cm groter moeten zijn. Misschien kun je even een mailtje aan Mo-Tech sturen en de maten opvragen. Ik heb daar meestal snel antwoord gekregen.

Een goedkoper alternatief vind je bij Moto-detail dat exclusief door http://www.louis.de" onclick="window.open(this.href);return false; wordt gevoerd. Voor ca. 85 Euro inclusief verzendkosten heb je een tanktas met een inhoud van 37 x 25 x 17 cm. (lxbxh) Daar past dus je A4-tje gemakkelijk in, plus het tankbevestigingssyteem. Ik moet toegeven dat het er minder gelikt uitziet als dat van Mo-tech, maar Moto-detail levert goede prijs-kwaliteits producten al zijn ze vaak wat basic uitgevoerd maar kwalitatief zijn het goede producten. En voor die prijs kun je nog eens wat uitproberen.

http://louis9.louis.de/katalog2007/pages/460.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://louis9.louis.de/katalog2007/pages/461.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
SV_Patrick

Bericht door SV_Patrick »

Iron Horse schreef:@ SV_Patrick

Voor wat betreft de A4 mogelijkheid zul je de precieze afmetingen moeten weten. Een A4-tje is 210 x 297 mm. Om het er goed in te krijgen zal de binnenmaat dus enkele cm groter moeten zijn. Misschien kun je even een mailtje aan Mo-Tech sturen en de maten opvragen. Ik heb daar meestal snel antwoord gekregen.

Een goedkoper alternatief vind je bij Moto-detail dat exclusief door http://www.louis.de" onclick="window.open(this.href);return false; wordt gevoerd. Voor ca. 85 Euro inclusief verzendkosten heb je een tanktas met een inhoud van 37 x 25 x 17 cm. (lxbxh) Daar past dus je A4-tje gemakkelijk in, plus het tankbevestigingssyteem. Ik moet toegeven dat het er minder gelikt uitziet als dat van Mo-tech, maar Moto-detail levert goede prijs-kwaliteits producten al zijn ze vaak wat basic uitgevoerd maar kwalitatief zijn het goede producten. En voor die prijs kun je nog eens wat uitproberen.

http://louis9.louis.de/katalog2007/pages/460.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://louis9.louis.de/katalog2007/pages/461.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
zien er idd goed uit die tassen, het "lock" systeem is wat minder mooi uitgevoerd dan dat hoefijzersysteem maar het scheelt dan ook de helft in prijs.

bedankt Patrick
Plaats reactie