kapotte zijkoffer BlackRhino 2007

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Killahrooster

kapotte zijkoffer BlackRhino 2007

Bericht door Killahrooster »

2 weken terug naar het werk met de zijkoffers erop vanwege laptop en kleding meenemen. Bij het aanklikken van de rechterkoffer bleek hij na een rukje aan het handvat gewoon van de motor af te halen te zijn. :?:
Ook het op lock zetten van het slot palletje in de koffer had geen effect.
Daar ik toch naar huis moest besloten rustig aan te gaan rijden.
Bij het opstappen stoot ik met mijn voet boven op de koffer en jawel hij kantelt van de motor af. Koffer bleef scheef hangen op onderste bevestiging. :oops: :evil:
Koffer er weer op en rustig naar huis. Bij thuiskomst bleek de achterkant stuk te zijn gegaan door de onderste bevestigings punten.
Naar Motoport Vianen met de kapotte koffer. Antwoord was duidelijk dit is niet zoals het hoort, u krijgt een nieuwe koffer onder garantie.
Afijn zo makkelijk was het niet. Uiteindelijk 14 dagen later na diverse wat moeilijke telefoontjes (althans dat vond ik) weer naar Motoport, omdat Nimag de verklaring niet accepteerde. Samen met de motoport man naar de Nimag gereden, gelukkig op 5 minuten afstand in Vianen en verhaal nogmaals gedaan.
Nadat mijn koffer door de Nimag op de motor was gezet met een duidelijke klik en het zeggen, kijk nu zit ie vast, trok ik hem zo weer van de motor af.
Uiteindelijk werd alles netjes en naar behoren afgehandeld en krijg ik een nieuwe zijkoffer onder garantie daar het een vermoedelijke constructie fout van de koffersluiting is.
Ik adviseer iedereen met zijkoffers toch maar om na het vastklikken even een rukje aan de koffer te geven om te zien of hij echt vast zit.

Peter
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

Bedankt voor de tip !

De koffers met een extra spanband vastzetten op vakantie dus.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Jambo
DL650 berijder
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 02-02-2005, 22:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Adventure oktober 2014
Woonplaats: Wieringerwerf

Zijkoffers

Bericht door Jambo »

Hallo Peter,

Ook bedankt voor de tip. En maar goed dat hij bij de NIMAG ook uit zijn steunen was te trekken! Anders sta je mooi voor ....... Ik zal het bij mijn koffers ook proberen.

Groet,

Hans
Hakuna Matata
Plaats reactie