Givi Maxima topkoffer monteren

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
waal-strom

Givi Maxima topkoffer monteren

Bericht door waal-strom »

Wie heeft er ervaring met de montage van de bevestigingplaat op een DL1000?
Ik heb een Givi topkoffer Maxima model 2002 met een bev.plaat. Moet je deze op de bestaande bagagedrager vast bouten? Groet Wim
Richardc

Re: Givi Maxima topkoffer monteren

Bericht door Richardc »

waal-strom schreef:Wie heeft er ervaring met de montage van de bevestigingplaat op een DL1000?
Ik heb een Givi topkoffer Maxima model 2002 met een bev.plaat. Moet je deze op de bestaande bagagedrager vast bouten? Groet Wim
Ik heb mijn givi op een originele rek gezet ( dl1000) ipv de suzukirek en koffer die ik bij mijn motor gekregen had. Gaat perfect, zadel kan zelfs met koffer erop verwijderd worden. Wil je meer weten, laat maar iets horen!
Groeten,

Richard :-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Het is weliswaar geen Maxima en ook geen DL1000 maar een 650, maar misschien heb je wat aan onderstaande informatie die ik even heb geknipt en geplakt uit een ander topic hierover.

Soms heeft de imageserver wat problemen alle foto's te tonen. Probeer het dan later nog eens of probeer de refreshknop in je browser.

Gemonteerd met koffer. Ik heb een rugsteun uitgeprobeerd, maar daar was niet echt lekker meer de ruimte voor.

Afbeelding

De plaat zonder koffer. Deze kan nog wel wat verder naar achteren, maar je moet nog wel voldoende draagvlak houden. Er zit met twee schroefjes een afdekplaat op. Daaronder kun je in vierkante gaten plaatjes leggen en daar doorheen de bouten monteren. Het is wel even gepiel voordat je de juiste gaten en vooral de juiste bevestiging aan de onderzijde hebt uitgevonden zodanig dat het ook nog symetrisch en goed vast zit. Maar je kunt er behoorlijk wat mee schuiven.

Afbeelding

De "oversteek" zoals hij bij mij gemonteerd is. Maak je de oversteek te groot dan krijg je ook een probleem bij het vastklikken van de koffer omdat de plaat dan te veel meebuigt en de koffer niet in het slot vergrendelt. Of je moet de plaat dan van de onderzijde tegendruk geven.

Afbeelding

Nogmaals de oversteek maar ook de bevestiging onder de drager.

Afbeelding

En nog twee die al elders op het forum geplaatst waren i.v.m. de bevestiging.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb wat assistentiefotootjes gemaakt als hulp bij het monteren van de Kappa grondplaat die geschikt is voor zowel de Motodetail, de Kappa en de GIVI koffers (type Mono-Key systeem). Het betreft hier de al vaker aangehaalde grondplaat die bij Louis.de besteld kan worden als zijnde de grondplaat voor de Motodetail 44 liter koffer. Dat is een Kappa plaat en past ook voor de GIVI koffer. Bij Louis heeft hij het bestelnummer 10025922 en kost dan € 12,95 en bij verzending komt er dan € 6,50 bij. Dat is altijd nog een stuk goedkoper dan de GIVIplaat die ca. € 45,= kost. Ze zijn niet vergelijkbaar en de Kappaplaat is wat moeilijker te monteren, maar zelfs iemand met 2 linker handen moet dat nog voor elkaar kunnen krijgen.

Ik heb daarbij de rubbermat verwijderd. De rand van de plaat komt dan ongeveer tot de 'ronde streep" die je dan in de bagagedrager zult zien, een paar cm vanaf de zadelzijde.

De beugels hebben 2 "hoogtes", 1 voor een dunnere en 1 voor een dikkere bevestiging. Let daarbij op de meest vlakke (ook al staat hij uiteindelijk schuin) bevestiging. Verder zitten bij mij de de beugels die het dichtst bij het zadel zitten gemonteerd maar met 1 zijde onder de bagagedrager vast de andere zijde klemt zich vast tegen de grondplaatonderzijde. Daarbij moet dus de zijde van de beugel die het wijdst is klemmen onder de bagagedrager om zo vlak mogelijk te blijven.

Andere bevestigingen zullen ongetwijfeld mogelijk zijn. Mijn ervaring is echter met meerdere van dit soort kofferbevestigingen dat het een eindeloos gepiel is om uiteindelijkde juiste plek en gaten te vinden. Met dit meten en uitproberen gaat de meeste tijd heen. Dus vandaar maar even een ervaring delen. Al is het er maar eentje die er baat bij heeft.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Richardc

Bericht door Richardc »

ik heb een ouder model van Givi. Als je niet verder kunt met de foto's hierboven, mail me dan voor een paar plaatjes van mijn fiets.

Richard
Plaats reactie