Topkoffer erop, zadel niet eraf?

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Hornikx

Topkoffer erop, zadel niet eraf?

Bericht door Hornikx »

Op mijn DL1000 stond de topkoffer ca. 4 cm naar achteren. Dit is door de vorige eigenaar zelf gedaan. Ik vond dat niet echt mooi, dus ik heb de koffer weer teruggezet naar de originele stand.
Wat blijkt nu: ik krijg mijn zadel niet eraf met de topkoffer erop. Ik kan dan het zadel niet ver genoeg naar achteren schuiven om de haken los te krijgen. Ja, met een beetje buigen en frutten, gaat het wel, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Het zadel terug erop is helemaal onmogelijk.

Voor de duidelijkheid: ik heb de originele Suzuki-koffers. Hij is ook geleverd als GT. Model K5

Is dat altijd zo? Beetje lastig om steeds mijn topkoffer te verwijderen om mijn slot onder het zadel te pakken.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Ik heb de K2/K3 topkoffer en krijg het zadel er zonder probleem af.
Mischien is de K5 topkoffer iets anders van vorm??

Anders doe je je slot toch in je topkoffer :wink:
L-Strom

Bericht door L-Strom »

Ja, dit is inderdaad normaal voor de k5 met orgineel kofferset. De enige optie is inderdaad de topkoffer naar achteren te verplaatsen of telkens de koffer te verwijderen. Andere optie is je slot in de topkoffer te doen.

Leo.
Broekie

Bericht door Broekie »

Dag Hornikx :)

Blackstrom schreef:
Anders doe je je slot toch in je topkoffer
Zelf heb ik ook een schijfremslot los in de topkoffer gehad en dat is geen succes, door z'n hoge gewicht "vliegt" ie alle kanten op en kan dan schade aanrichten bij andere in de koffer aanwezige attributen :!:

Derhalve heb ik de bewaartas van het slot vast gemonteerd in de topkoffer.

Met vr,gr,Hans
Hornikx

Bericht door Hornikx »

Bedankt voor jullie reacties.

Inderdaad is mijn zwaar schijfremslot in de topkoffer geen oplossing.
Maar ik kom er net achter dat ik mijn zadel nét ver genoeg omhoog krijg om het slot eronder vandaan te krijgen en terug te stoppen.
Plaats reactie