Verplaatsen topkoffer op black rino

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
V-Strommer

Verplaatsen topkoffer op black rino

Bericht door V-Strommer »

even een vraagje namens een mede v-strom rijder (hij meld zicht hier binnenkort aan).

Hij wilt op zn 2007 Black Rino de topkoffer een stukje naar achter verplaatsen aangezien de duo te weinig ruimte heeft tussen koffer en berijder.
Heeft iemand van hier ervaring met dit soort 'modificatie's'??
Of anders een site die dit soort verbouwingen mogelijk maakt...

Bijvoorbaat dank!
Korsan

Bericht door Korsan »

Volgens mij had IH een oplossing hiervoor.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik weet niet of daarvoor dezelfde bevestiging geldt. Als ik het een uitvoering is met een speciale bagagedrager waar de nokken al opzitten heb ik daar geen ervaring mee, maar er staat elders in de rubriek "bagage" wel iets over geschreven. Je kunt de nokken wel iets naar achteren plaatsen door nieuwe gaten te boren als ik het me nog goed herinner. Als het gaat om de bevestiging d.m.v. een grondplaat dan staat daar hiereen uitleg over. En mogelijk dat je sowieso toch gebruik kunt maken van zo'n grondplaat.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Korsan

Bericht door Korsan »

Juist ja, dat bedoelde ik.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb het nog even op de Suzuki website nagekeken, maar de BR heeft een kofferrek dat aan de bagagedrager gemonteerd zit. Dat is een andere bagagedrager dan de "standaard" bagagedrager. Daar zitten de nokken namelijk al op gemonteerd. Maar zoals ik al schreef heeft iemand anders die al eens verplaatst. Die uitleg staat hier.

En misschien dat als alternatief toch de montage d.m.v. een grondplaat mogelijk is als je die nokken verwijderd hebt. Ik weet niet of de diverse gaten zoals die in de "standaard" uitvoering zitten ook in die van de BR uitvoering zitten.

Foto van die bagagedrager:

Afbeelding

Zo te zien moet je dus ook zonder boren er een grondplaat op kunnen monteren, ruime gaten genoeg lijkt me.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 07-02-2007, 22:12, 2 keer totaal gewijzigd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Black Rhino

Bericht door Black Rhino »

Was inderdaad al op een topic gezet, bijgevoegde foto is hetzelfde systeem als bij de Black Rhino.

Afbeelding

Gewoon wat nieuwe gaatjes boren. :lol:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Net gekruist tijdens een edit..... :lol: :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
V-Strommer

Bericht door V-Strommer »

Bedankt voor alle reactie's!

Ik zal de mogelijke oplossingen eens voorleggen.
Gisteren lukte het mn maat niet om aan te melden, vandaag
weer een poging met de hoop op beter resultaat!
Dan laat hij zelf wel weten hoe en wat!
Plaats reactie