Bevestigen Kappa koffer

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Gast

Bevestigen Kappa koffer

Bericht door Gast »

Hallo,

ik ben van plan om een Kappa topkoffer voor mijn 650 aan te schaffen.
Ik twijfel nog tussen een FK35 (misschien te klein?)en een FK46 topkoffer.
Heeft er iemand ervaring met deze topkoffers en weten jullie of ik apart
een bevestigingsplaat aan moet schaffen.

groeten, Ed
8)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik kan geen koffer vinden met de benaming FK35 of FK46. Bij Louis.de staan wel de K35 en de K46 genoemd. resp. 69,95 en 129,95 per stuk. Deze worden MET grondplaat geleverd. (Althans, zo staat het vermeld, neem aan dat dat dan overal zo is.) Dit in tegenstelling tot veel andere. Bedenk dat je in de K46 2 intergraal helmen kwijt kunt en die ruimte meestal wel van pas komt. En qua grootte misstaat hij zeker niet op de V-Strom. Zelf heb ik afwisselend een GIVI V46 of een MotoDetail 44 achterop zitten. Kleiner vind ik meestal niet handig.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gast

Bericht door Gast »

Volgens mij zijn de FK koffers hetzelfde als de K serie.
In de folder van kappa staat bij de (F)K46 en (F)K35 inderdaad een grondplaat afgebeeld. Kan ik er dan van uitgaan dat die grondplaat zo op mijn DL 650 te bevestigen is???
En inderdaad als er in de K 46 2 integraal helmen passen is dat wel erg handig.

groeten
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

In de grondplaat zitten een heleboel gaten. Wanneer de verdeling ervan hetzelfde is als van mijn grondplaat, er zijn namelijk verschillende typen, dan moet het lukken. Het is meestal even wat gepuzzel voordat je de juiste plekken hebt gevonden waar je de beugels onder kunt haken zodat het geheel mooi verdeeld en stevig gemonteerd is. Ik heb de rubber mat er afgehaald. Dat geeft ook meer mogelijkheden, maar of het perse nodig is?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Toontje

Bericht door Toontje »

Suzuki levert zelf een bagagerek met Givi-bevestigingspunten, waarop dus ook de Kappa's passen.

Bij de DL1000 moet het standaard alluminium bagagerek er even af om het Givi/Kappa-rekje te monteren. Bij de DL650 hoeft dat niet eens en zit dat ding er dus in 5 minuten op.

Meer Info.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Toontje schreef:Suzuki levert zelf een bagagerek met Givi-bevestigingspunten, waarop dus ook de Kappa's passen.
Waarbij je er wel op moet letten welk type bevestiging het is. Ik heb degene met twee sleuven in de koffer, maar je hebt er ook met 1 of 2 nokken aan de onderzijde van de koffer die in 1 of 2 sleufgaten in de grondplaat schuiven. De K46 heeft het laatst genoemde als bevesigingsmethode met 2 nokken. Of die ook op die beugel passen betwijfel ik, maar dat is een kwestie van de juiste dealer die je dat moet kunnen vertellen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Zonder direct een nieuw onderwerp te openen, dit topic weer even leven in blazen.

Ik heb wat assistentiefotootjes gemaakt als hulp bij het monteren van de Kappa grondplaat die geschikt is voor zowel de Motodetail, de Kappa en de GIVI koffers (type Mono-Key systeem). Het zijn er slechts 3, maar ze geven in het bijzonder de positie van de bevestigingsbeugels onder de bagagedrager aan. Het is wat weinig omdat ik geen foto's heb gemaakt tijdens de montage. De mijne zit er al enige tijd op. Het is maar voor wie er zijn of haar voordeel mee kan doen. Voor vragen kun je me altijd raadplegen. Het betreft hier de al vaker aangehaalde grondplaat die bij Louis.de besteld kan worden als zijnde de grondplaat voor de Motodetail 44 liter koffer. Dat is een Kappa plaat en past ook voor de GIVI koffer. Bij Louis heeft hij het bestelnummer 10025922 en kost dan € 12,95 en bij verzending komt er dan € 6,50 bij. Dat is altijd nog een stuk goedkoper dan de GIVIplaat die ca. € 45,= kost. Ze zijn niet vergelijkbaar en de Kappaplaat is wat moeilijker te monteren, maar zelfs iemand met 2 linker handen moet dat nog voor elkaar kunnen krijgen.

Ik heb daarbij de rubbermat verwijderd. De rand van de plaat komt dan ongeveer tot de 'ronde streep" die je dan in de bagagedrager zult zien, een paar cm vanaf de zadelzijde.

De beugels hebben 2 "hoogtes", 1 voor een dunnere en 1 voor een dikkere bevestiging. Let daarbij op de meest vlakke (ook al staat hij uiteindelijk schuin) bevestiging. Verder zitten bij mij de de beugels die het dichtst bij het zadel zitten gemonteerd maar met 1 zijde onder de bagagedrager vast de andere zijde klemt zich vast tegen de grondplaatonderzijde. Daarbij moet dus de zijde van de beugel die het wijdst is klemmen onder de bagagedrager om zo vlak mogelijk te blijven.

Andere bevestigingen zullen ongetwijfeld mogelijk zijn. Mijn ervaring is echter met meerdere van dit soort kofferbevestigingen dat het een eindeloos gepiel is om uiteindelijkde juiste plek en gaten te vinden. Met dit meten en uitproberen gaat de meeste tijd heen. Dus vandaar maar even een ervaring delen. Al is het er maar eentje die er baat bij heeft.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Strommie

Bericht door Strommie »

Dat ziet er degelijk uit, Rob: 'Dát gaat geen kant meer op, en waait er ook zéker NIET af' :!:

Ik heb het 'geluk', dat er nu een 'T-versie' is (het 2005-model....en die heb ik dus gekocht), waar een 'apart top-koffer-rek' incl. 46 ltr. koffer wordt bijgeleverd. :lol:

Ik weet het: Géén (écht) financieel voordeel, maar wel alles orgineel én gelijk 'klaar' :idea:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

En een hele mooie constructie geintegreerd/gecombineerd in/met de bagagedrager. Het is niet dezelfde als van de "gewone" uitvoering.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Zonet even m'n remvloeistof vervangen. Was hard nodig, maar ik schoof het telkens vooruit terwijl het eigenlijk niets voorstelt. Probleempje is echter dat je bij de achterrem de kunststof zijplaat moet demonteren. Ook dat is een fluitje van een cent. Echter daarvoor moet de bagagedrager er vanaf. Ook geen probleem want die zit met 4 schroeven vast. Maar WEL een probleem wanneer je een grondplaat voor een topkoffer hebt gemonteerd die de bovenste bevestigingsschroeven van de bagagedrager blokkeert. In dat geval zul je dus de grondplaat eerst moeten demonteren en later weer moeten monteren. Nu heb ik dat al wel een aantal malen gedaan, maar ik kan je verzekeren dat door al dat gepiel in een kleine ruimte daar heel wat tijd mee gemoeid is. Met een beetje pech kost dat al snel een uur extra. Nu zijn die uren mijn eigen tijd, maar de meesten laten dit soort dingen bij een dealer doen, dus dat is -kassa- :!: weer een uurtje extra arbeidsloon. Daarvan kun je tegenwoordig al snel 2 keer een volle tankbenzine voor halen, dus dat is zonde van het geld. En het komt meer dan 1 keer voor dat die bagagedrager er voor het één of ander af moet. Vandaar dat ik bij mij daarvoor de ruimte die nodig is maar definitief heb vrijgemaakt. De stevigheid wordt er nauwelijks door beinvloed. Het is sterk (glavezel versterkt?) materiaal. Ik heb daar alle vertrouwen in dat het geen schadelijke invloed heeft. Voor wie dat mogelijk ook iets is onderstaand een fotootje voordat de schroeven er in zitten en de dekplaat weer is gemonteerd. Maar voor wie het ook doet, die doet het uiteraard voor eigen risico!

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
motormuis-1969

Bericht door motormuis-1969 »

Ik heb nog een originele Givi/ Kappa plaat nog over... zie marktplaats:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... D%26df%3D1" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Bevestigen Kappa koffer

Bericht door Iron Horse »

Inmiddels vandaag wederom deze zelfde grondplaat aangeschaft vanwege de hernieuwde V-Strom aanschaf. Maar ze weten wel van prijsverhogingen. Was die plaat in 2005 nog 12,95 , nu in 2011 kost diezelfde plaat 24,95. Gelukje, hij was net in de aanbieding voor 19,95 maar dan is dat nog rijkelijk duur of een grote prijsstijging. Bij 5% per jaar had hij nu ca. 17,50 mogen zijn. Maar goed, we hadden weer even een uitje naar Louis in Essen op deze manier.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie