Speciale bagage

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Lange

Speciale bagage

Bericht door Lange »

Beste v strommers :lol:

Het begint me stillaan de keel uit te hangen... :evil:

Heb het volgende probleem.
Ik ben gelukkig eigenaar eindelijk na de alle genoemde problemen met de 1000 (stotteren verbruik etc) en alles is opgelost.
Nu mijn vriendin beschikt over 2 leuke hondjes (cavalier king charles spaniels).
Dus..je voelt het al komen.
Telkens het weekend eraan komt moeten we zien dat we een opvang vinden voor de honden, zijn wel hele lieve, om in de mogelijkheid te zijn met zn tweetjes met de motor te gaan rijden (touren of naar ons zomerhuisje)

Dus nu ben ik opzoek en wil ik mijn grijze massa eens laten beginnen te werken hoe we beide kunnen oplossen.
Dus het meest interessate zou zijn dat we de hondjes kunnen meenemen.
Aan het andere :roll: zullen we maar effe niet denken...

Nu zijn er een aantal mogelijkheden:
Een aanhanger (duur en weinig rijplezier denk ik)
Een systeem bouwen dat conform is met de bevestigingen van mijn givi bagage.
Het zal dan wel een licht metaal moeten zijn daar ik niet weet waar ik een prototype kan laten maken in plastiek zoals bv de givikoffers.
Uiteraard zal ik geen 180km/h moeten rijden maar misschien is dit een denkpiste.

Mocht er iemand zijn de ideetjes heeft of ergens linkjes heeft om dit probleempje op te lossen dan hoor ik het graag.

Groeten
Lange
The V

Bericht door The V »

Net zoals je wel eens mensen op de fiets ziet doen; hondjes gewoon aan de lijn er naast laten meelopen :?: :!: :idea: :wink:
Remakil

Bericht door Remakil »

Doe dan toch de aanhanger maar, of neem een zijspan... :lol:

Een soort kofferconstructie achterop gaat het hem niet worden, of je moet willen dat je hondjes ziek of doorelkaar geschud worden. Bedenk je wat er gebeurd als je een bocht neemt, dan vallen ze opzij en dan weer de andere kant op... tenzij ze zwaar vastgesnoerd worden, maar dat lijkt me als hond ook niets... :cry:

In de aanhanger kan je ze meenemen naar het zomerhuis en ik neem aan dat de lieve beestjes wel enige uren alleen kunnen zijn, zodat jij lekker kan sturen met je beeb... :)
V-rider

Bericht door V-rider »

Af en toe kom ik een motorrijder tegen met een Jack Russel op de tank. Het lijkt mij dat het een soort van tanktas is waarbij je kunt denken om de randen te verstevigen (door bijv. iets van metaal in de randen te bevestigen) en de bovenste flap eraf te halen (of voor de helft)

Twee haken aan de binnenkant met daaraan een ketting waardoor ze niet eruit kunnen. Net genoeg ruimte geven natuurlijk om wel te kunnen verzitten.

Misschien is het een idee, maar iets anders zou ik ook niet kunnen bedenken.
Jambo
DL650 berijder
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 02-02-2005, 22:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Adventure oktober 2014
Woonplaats: Wieringerwerf

Bericht door Jambo »

Invriezen? :shock:
Hakuna Matata
Bandit

Bericht door Bandit »

Dipper schreef:Invriezen? :shock:
Of "OPZETTEN" :lol:
Korsan

Bericht door Korsan »

Kom op mensen geen flauwe grappen.

Ik heb de oplossing: wielen eraf en honden eronder, gaan met die banaan!
Biker

Bericht door Biker »

Misschien zijn het wel blinde geleidehonden, tja hoe moet dat dan met die stok..... :lol:
Lange

Honden

Bericht door Lange »

Hallo,

Terwijl iedereen misschien zit te genieten van het goede weer heb ik nog wat zitten denken :roll:

Inderdaad een soort koffersysteem maken op het bestaande konstruktie van mijn givi bagage zie ik niet zitten.Dat wordt zo giga groot dat ik wel een vietnameesje met zijn fiets lijk.OOk inderdaad zullen de honden nogal wat doorelkaar geschud worden.Dus die optie mag vergeten worden denk ik.

Dan heb ik wel een aantal prachtige opties gezien bij h.shurig die hebben een aantal mooi aanhagsystemen die me algouw boven de 1000€ brengen maar waar vele opties mogelijk zijn tot komplete zelfbouw.

Is het echter zo dat ik hier in finland maar 80km/h met aanhang mag rijden en denk ik dat de fun er ook weer af is al je 400km moeten of mag rijden.

Ah ik wist het al honden en motoren gaan niet samen :twisted:
Ik bekijk het wel.

Groeten
Lange
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hi Lange,

tja ook wij hebben dat probleem en dan hebben we er maar 1(dubbele terrier :wink: ).....ooit issie in de tanktas eens mee geweest, zolang je blijft rijden alles ok....maar zodra er gestopt wordt, al is het maar voor 'n verkeerslicht, dan was het yesss ik ben er ik mag eruit!!!
Nee...... te onrustig om veilig te rijden....dus nu zoeken we een oppas....vroeger deden we dat ook voor de kinderen :wink: en tijdens vakantie's gaat 'meneer' in pension...... Luxer kan niet.....zou ik zo zeggen :lol: :lol:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
V-rider

Bericht door V-rider »

Wat dacht je hiervan?

http://www.petgadgets.com/product_detai ... tent_id=35" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

:schater: :schater: :schater: Voor die prijs....incl. doggie-motorglasses :?: :?:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
The V

Bericht door The V »

Deze heb ik nog gevonden op de site van Bagster:

http://www.bagster.com/en/moto/catalogu ... &idprod=13" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie