Past er een helm in de standaard Suzuki koffers

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Bertusje

Past er een helm in de standaard Suzuki koffers

Bericht door Bertusje »

Ik wil een kofferset aanschaffen, het liefst de originele suzuki set met zo'n punt naar voren en naar achteren.

Weet iemand of er in deze koffers een helm past?

Hebben jullie ook ervaring met de kwaliteit van deze koffers?

Zelf vind ik de set van Hebco&Becker ook wel erg netjes.


gr. Bertusje
Laatst gewijzigd door Bertusje op ma 26-06-2006, 03:00, 1 keer totaal gewijzigd.
v-nicostrom

Helmen

Bericht door v-nicostrom »

Ik heb zelf een orginele topkoffer van suzuki en daar passen 2 helmen in.
spirelli

Bericht door spirelli »

Volgens mij bedoeld hij de zijkoffers van Suzuki. Ik weet niet of daar een helm in past maar in de topkoffer passen er, zoals al gezegd, twee.

De kwaliteit van de topkoffer is iig goed. De zijkoffers zijn hoogstwaarschijnlijk van de zelfde kwaliteit.
Black Rhino

Re: Past er een helm in de standaard Suzuki koffers

Bericht door Black Rhino »

bertusje schreef:Ik wil een kofferset aanschaffen, het liefdt de originele suzuki set met zo'n punt naar voren en naar achteren.

Weet iemand of er in deze koffers een helm past?

Hebben jullie ook ervaring met de kwaliteit van deze koffers?

Zelf vind ik de set van Hebco&Becker ook wel erg netjes.


gr. Bertusje
Heb het even geprobeerd.

Ga er van uit dat je dezelfde koffers als die van de Black Rhino bedoeld.

In de zijkoffers (smalle en de brede) past GEEN helm, een integraalhelm en een systeemhelm geprobeerd.

Een veiligheidshelm voor in de bouw past wel maar daar heb je niets aan op de motor. :P
Bertusje

Bericht door Bertusje »

Bedoelde idd de zijkoffers, zoals die van de B.R.

Bedankt voor het proberen, ik begin dan denk ik met de topkoffer.
Biker

Bericht door Biker »

Ik vin de de kwaliteit van de koffers niet slecht. Ze sluiten goed rammelen niet op het rek en hele dagen regen blijft de inhoud ook nog droog.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

biker schreef:Ik vind de de kwaliteit van de koffers niet slecht.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Bij mij zijn na twee weekenden gebruik bij twee koffers al de verbindings haakjes voor de openhouders afgebroken. Ik bedoel het plastic koortje dat de koffer half geopend laat staan.
Nu kan ik hiermee terug naar de dealer gaan, maar die zegt toch dat het mijn eigen schuld is dus zal ik zelf wel weer een oplossing moeten zoeken. :?
Biker

Bericht door Biker »

Oké dat klopt die parkertjes zijn er bij mij ook vrij vlug uit los gebroken. Ik heb hier andere dikere schroefjes ingedraaid en heb er daarna geen probleem meer mee gehad. Dus dat was ik al weer vergeten.
WL

helm

Bericht door WL »

Net een nieuwe V-Strom DL650A gekocht, met Suzuki (Gifi) topkoffer. Past mijn integraalhelm dus NIET in. Jammer.

Willem Laros, Roosendaal.
Biker

Re: helm

Bericht door Biker »

WL schreef:Net een nieuwe V-Strom DL650A gekocht, met Suzuki (Gifi) topkoffer. Past mijn integraalhelm dus NIET in. Jammer.

Willem Laros, Roosendaal.
Welke maat helm heb jij dan........??
WL

Bericht door WL »

Een heel gewone maat volgens mij. Het betreft een L van de nieuwe G-Mac helm - binnenkort schrijf ik hier iets over in Moto73. Het komt denk ik omdat er aan de binnenkant van de koffer een rood schotje zit: dat kan open, maar niet eruit. Achter dat schotje kun je wat papieren stoppen. Kopie rijbewijs/paspoort, misschien wel. Helm rechtop, op zijn kant, ondersteboven: de koffer kan gewoon niet dicht.
Biker

Bericht door Biker »

Dat is klo@#%$*&$#@!
Is het ook een aparte vorm van de helm waardoor hij niet past? Je zou denken dat fabrikanten de topkoffer toch ook ontwikkelen om er een helm in op te bergen. Dan toch maar het rode schotje er vakkundig uitslopen.........
WL

Bericht door WL »

Donderdag rij ik met de V-Strom naar Tsjechië, zo'n 1055 km naar waar ik moet zijn. Maandag terug. Tot die tijd vind ik een kopie rijbewijs/paspoort op die plek ook wel handig. Daarna zal ik eens aan slopen gaan denken. Is niet zo ingewikkeld, geloof ik. In het rode schotje zit een 'vouw': die is eenvoudig door te snijden met een scherp mes.
Heb je ervaring met de helmhaakjes van de V-Strom, die meegeleverd worden?
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

WL schreef:............................
Heb je ervaring met de helmhaakjes van de V-Strom, die meegeleverd worden?
Je bedoelt dat haakje wat halverwege laag aan het frame zit...... ja dat is prima te gebruiken door de metalen ring dat aan mijn shoei sluiting zit.
Alleen uit het zicht issie niet en ook voor een bui regen niet beschermd...... :roll:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Bertusje

koffers

Bericht door Bertusje »

Hallo mensen,

Heb een org. kofferset gekocht van de Black Rhino. helemaal compleet met rugsteuntje. Fijn voor de bijrijdster :D

Heb de set overgenomen van Klaas (zie laatst gereg gebruikers). Nu net een week oud. Hij heeft ook nog een middenbok in de aanbieding, iemand interesse?

gr. Bertusje
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

mod -mode< :wink: >
:arrow: ennnn past je helm erin..... :?:
btw.....klaas zijn v-strom-middenbok staat al te koop op onze marktplaats :!:
/mod-mode
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Bertusje

Bericht door Bertusje »

Yep, 2 zelfs!

In de praktijk gebruik ik denk ik vooral de topkoffer en bij weekendjes weg ofzo gaan denk ik de zijkoffers er ook op.

Makkelijk systeem trouwens, de bestiging van die koffers. Sleuteltje draaien en de koffer is er af.

Ik had idd ook gezien dat de bok al op de marktplaats staat. Maar een beetje reclame maken voor Klaas kan geen kwaad dacht ik.
Bertusje

Bericht door Bertusje »

Weet iemand of het mogelijk is de koffers gelijksluitend te maken. Het liefst natuurlijk met de contactsleutel zoals bmw dat ook heeft.

Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag.
Biker

Bericht door Biker »

bertusje schreef:Weet iemand of het mogelijk is de koffers gelijksluitend te maken. Het liefst natuurlijk met de contactsleutel zoals bmw dat ook heeft.

Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag.
Lees dit topic maar eens
Plaats reactie