inbraakveiligheid Suzuki topkoffer

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Leipo

inbraakveiligheid Suzuki topkoffer

Bericht door Leipo »

Ik heb de topkoffer van Suzuki op mijn 2005 DL650 zitten.
Gisteren was ik zo dom om mijn sleutels in die topkoffer te laten liggen na een rustpauze en zonder na te denken druk ik de koffer dicht terwijl ik dus midden in de Veluwe sta :roll:

ik had 2 opties:
- ouders bellen om reservesleutel te brengen (duurt minimaal een uur en ik verpest de dag van me ouders)
- zelf de koffer openbreken op ene of andere manier.

nou ik heb voor het laatste gekozen en ik schrok toch wel toen bleek dat daarvoor helemaal geen gereedschap nodig is en je het dan nog in 2 seconden(!) geklaard hebt :shock:

ik heb de topkoffer dus zonder gereedschap, met mijn blote handen en in 2 seconden opengekregen zonder enige schade aan de koffer zelf. Nadien was de de koffer dus gewoon weer op slot te doen alsof niets was gebeurd :?

Waardevolle spullen berg ik dus nooit meer op in mijn topkoffer!
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

:? oeps......dat is een goede waarschuwing :!:
Zelf heb ik een Kappa koffer en of die volgens het zelfde systeem werkt weet ik niet maar in principe blijft het natuurlijk maar plastic....
Sinds ik met TTR rij is de koffer toch wel de plek om hem ff in op te bergen als ik van de motor afstap.......toch altijd nog 599 €+ de rest wat je er nog instopt... :evil: :evil:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Leipo

Bericht door Leipo »

datzelfde dacht ik dus ook met mijn Garmin sp2720. die gaat nu dus mooi mee in mijn jaszak als ik even weg ben van mijn motor.

De huidige topkoffer van Suzuki is trouwens geen Kappa/Givi koffer maar een ander (mij niet bekend) merk. misschien dat die koffers van Kappa/Givi dus wel wat beter en veiliger dicht kunnen blijven :)
Remakil

Bericht door Remakil »

Mijn Givi koffer(tje) kan niet dicht zonder de sleutel in het slot te hebben... :)
Eerst de sleutel in het slot, zelfde stand om te openen (kwartslag gedraaid) en dan dichtdrukken. Krijg je echt niet open met handen, of je moet erg veel geweld gaan gebruiken, maar dan krijg je alles open... ;)

Maar ook ik stop van alles in die koffer... Garmin... helm... handschoenen enz. enz... loopt aardig op in waarde dus... en ik denk niet dat de verzekring het uitkeert, als ze hem eens meenemen/openslopen... :o :shock: :cry:
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Ik heb de originele kofferset van Suzuki op mijn DL1000
en deze kun je niet op slot doen zonder de sleutel.
Zonder sleutel lukt het ook niet om hem te openen zonder
schade te maken.

Het is inderdaad wel van belang dat je even controleert of je
koffer makkelijk zonder sleutel te openen is voordat je je dure
camera of navsysteem er in opbergt.

Ik vind het trouwens wel belachelijk dat sommige koffers zo makkelijk
geopend kunnen worden.

Kun je geen klacht indienen bij het bedrijf waar je deze koffer gekocht
hebt???

gr.
Richard
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

:arrow: klopt de Kappa kan ook niet opslot zonder sleutel.......als ik mijn motorsleutel wel eens kwijt ben :oops: :oops: :oops: dan weet ik ze meestal weer te vinden in het slot van de koffer :!: :!:
Zo rij ik nooit zonder koffer-check weg........
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Leipo

Bericht door Leipo »

blackstrom schreef:Ik heb de originele kofferset van Suzuki op mijn DL1000
en deze kun je niet op slot doen zonder de sleutel.
Zonder sleutel lukt het ook niet om hem te openen zonder
schade te maken.

Het is inderdaad wel van belang dat je even controleert of je
koffer makkelijk zonder sleutel te openen is voordat je je dure
camera of navsysteem er in opbergt.

Ik vind het trouwens wel belachelijk dat sommige koffers zo makkelijk
geopend kunnen worden.

Kun je geen klacht indienen bij het bedrijf waar je deze koffer gekocht
hebt???

gr.
Richard
De modellen tot 2004 hebben andere koffers dan de 2005/2006 modellen. De koffers van de 2005/2006 modellen zijn dus zo makkelijk open te maken. Mijn Kappa K40 zijkoffers krijg je ook niet zo makkelijk open ;)

EDIT: Mailtje is verstuurd naar de Nimag. Kijken wat hun reactie hierover is.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Leipo schreef:EDIT: Mailtje is verstuurd naar de Nimag. Kijken wat hun reactie hierover is.
Hou ons ff op de hoogte aub, dit is op zich wel verontrustend :shock:
Leipo

Bericht door Leipo »

Ik heb reactie gehad van de Nimag:
Geachte heer,

Naar aanleiding van uw e-mail betreffende uw DL650 kan ik u als volgt informeren.
Met betrekking tot de koffersets van de DL serie hebben wij nog nimmer een dergelijke klacht gehad. Volgens ons is het bij koffers van veel andere merken eveneens mogelijk om deze zonder behulp van sleutels open te krijgen; overigens is een tijd van de door u genoemde 2 seconden wel heel erg kort. Wij zijn dan ook benieuwd naar de wijze, waarop dit is gebeurd; kunt u ons dat laten weten?

Met vriendelijke motorgroet

Frans
Dept. Service Motorcycle & Marine
Mijn reactie is alweer verstuurd dus ben benieuwd :)
bjorri

Bericht door bjorri »

Wil je geloven dat ik op een camping om die reden dus altijd de koffer niet op slot doe (in de tent). Liever dat ze de inhoud van de koffer stelen dan dat de koffer gesloopt wordt.

Ook al is het geen kluis je spullen zijn wel mooi uit het zicht.
Reemski

Bericht door Reemski »

Ik kan het overigens beamen.

Eveneens eens zo dom geweest hem dicht te doen, met sleutels erin. En die 2 seconden red ik ook wel.

Erg jammer dat ze te sluiten zijn zonder sleutel idd.
Overigens heb ik ook het probleem van de losschietende haakjes.
Plaats reactie