Kappa zijkoffers voor V-strom650T

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Venlo-STROM

Kappa zijkoffers voor V-strom650T

Bericht door Venlo-STROM »

Het is alweer een paar weken geleden, maar ik vind het toch wel leuk om even te vermelden. Ik was op de motorbeurs in Den Bosch (één week vóór Utrecht) en in verband met de ophanden zijnde vakantie naar Oostenrijk en Zwitserland dit jaar, wilde ik wat rondneuzen om me te verdiepen in de mogelijkheden met koffers. Tja, toen kwam ik dus op een stand waar ze diverse soorten en maten koffers aanboden. Mijn oog viel op de Kappa K40 kofferset. Deze set beviel me wel vanwege zijn inhoud (40 liter per koffer), want de originele Suzuki koffers vond ik eigenlijk wat aan de krappe kant. Wel jammer dat de koffers helemaal zwart waren. Beetje saai eigenlijk. De standhouder hoopte een setje aan mij te verkopen en deed een leuke beursaanbieding (al weet ik niet meer precies hoveel, meen iets van 239 eurootjes). Maar ja, ik als (oorspronkelijk) Hollander, wilde eerst nog even verder kijken en niet kopen. En achteraf maar goed ook, want bij een stand even verderop zag ik al op een afstand K40 op een kartonnen doos prijken. Dus even kijken. Het prijskaartje kon ik niet goed lezen, dacht eerst 650 euro. Voor een hele set dan? Anders is het wel duur. Zelfs dan is het toch wel duur eigenlijk. Maar nee, de 6 bleek het € teken te zijn. €50,- per koffer. Dat is een koopje. De doos maar eens open laten maken en wat bleek? Kappa K40 koffer met zilvergrijs gespoten dekseldeel en Suzuki logo erin. En op de doos zag ik ook de kleurcode staan: YD8. Precies de kleur van mijn V-stroompie! Dus de keus was snel gemaakt, dat begrijp je wel. Voor 100 euri een set zijkoffers in de juiste kleur en met Suzuki logo. Hij had ook nog blauwe voor de liefhebbers...
Afijn, bij mijn dealer maar een Givi rackje besteld. Dit is inmiddels ook binnen. Als het niet meer zo guur koud is, ga ik de boel eens in elkaar knutselen. Ik hou jullie op de hoogte (misschien wel met foto's).
Meer mensen ervaring met deze kofferset? En is de topkoffer van de DL650T ook een Kappa koffer?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dan heb je inderdaad goed mazzel gehad want volgens mij is die 100 Euro voor een set een vergissing. Voor dat geld heb je nog niet eens een Motodetail kofferset.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Venlo-STROM

Bericht door Venlo-STROM »

Iron Horse schreef:Dan heb je inderdaad goed mazzel gehad want volgens mij is die 100 Euro voor een set een vergissing. Voor dat geld heb je nog niet eens een Motodetail kofferset.
@Bob: Ja, ik vond het ook goedkoop. Heb er dan ook nog wel even over moeten nadenken of het wel klopte. Maar nadat ik beide dozen geinspecteerd had en alles er prima uitzag, heb ik het er toch op gewaagd. Het zal wel een restantje zijn of zo, op de dozen stond een verzenddatum van leverancier naar de winkel ergens in 2003. Enige nadeel is wel, dat het 2 aparte koffers zijn, dus ook met 2 verschillende sleutels. Plus de sleutel van mijn huidige topkoffer, maakt 3 verschillende sleutels. Maar 3 losse sloten met 6 dezelfde sleutels zijn voor ongeveer €30,= te koop, dus dat is nog altijd een optie.
Gr,
Daan
Laatst gewijzigd door Venlo-STROM op di 16-05-2006, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Jerry

Bericht door Jerry »

En heb je het al gemonteerd?

Heb je er misschien foto's van want ik heb ook een dl650T
en een givi koffer set en deze passen niet op de suzuki kofferdragers

Ik wil de topkoffer drager van suzuki gewoon laten zitten

past het rek van givi er op zonder aanpassingen of is dit bestemd voor de niet touring uitvoering
Venlo-STROM

Kappa zijkoffers voor V-strom650T

Bericht door Venlo-STROM »

@jerry:
Ja, toevallig vorige week het Givi rek gemonteerd. Vóórdat het rek gemonteerd kan worden, moet het zadel verwijderd worden en het topkoffer rek van de DL650T losgeschroefd worden. Het Givi rek gebruikt dezelfde bevestigingspunten en wordt onder het topkoffer rek gemonteerd. Met de bijgeleverde bouten en afstandsringen past alles precies.
Ik heb er wat foto's van. Ze zijn wat donker, maar het lijkt me toch wel duidelijk.

Deze foto toont de linkerkant, waar het Givi rek onder de bevestigingspunten van het topkoffer rek gemonteerd wordt.

Hier ze je de achterste punten, onder het topkoffer rek.

Op deze foto zie je dat er ook nog een buis van rechts naar links loopt, onder het spatbord door. Dit geeft nog extra stevigheid.

Binnenkort maak ik nog wat foto's met de koffers eraan. Ziet er goed uit.

(16-5-06: foto's zijn niet meer online, maar wil je ze zien, stuur dan even een e-mailtje, dan zend ik ze je toe)
Laatst gewijzigd door Venlo-STROM op di 16-05-2006, 21:50, 3 keer totaal gewijzigd.
Jerry

Bericht door Jerry »

Venlo-STROM schreef:@jerry:
Ja, toevallig vorige week het Givi rek gemonteerd. Vóórdat het rek gemonteerd kan worden, moet het zadel verwijderd worden en het topkoffer rek van de DL650T losgeschroefd worden. Het Givi rek gebruikt dezelfde bevestigingspunten en wordt onder het topkoffer rek gemonteerd. Met de bijgeleverde bouten en afstandsringen past alles precies.
Ik heb er wat foto's van. Ze zijn wat donker, maar het lijkt me toch wel duidelijk.

Deze foto toont de linkerkant, waar het Givi rek onder de bevestigingspunten van het topkoffer rek gemonteerd wordt.

Hier ze je de achterste punten, onder het topkoffer rek.

Op deze foto zie je dat er ook nog een buis van rechts naar links loopt, onder het spatbord door. Dit geeft nog extra stevigheid.

Binnenkort maak ik nog wat foto's met de koffers eraan. Ziet er goed uit.
Bedankt voor de info :D ,zijn de linker en rechter kant synchroon of is de linker kant (waar geen uitlaat zit dus)dichter bij de motor gemonteerd ?
Venlo-STROM

Kappa zijkoffers voor V-strom650T

Bericht door Venlo-STROM »

Er zit inderdaad iets verschil in. De rechterzijde zit iets verder van de motor af dan de linkerzijde. Maar het valt nauwelijks op vind ik. Ik zal na Pasen nog een paar foto's maken, ook van de "kont" met de koffers eraan.
Sorry, heb de link naar de foto's wat aangepast, dus de links in jouw quote hierboven doen het niet meer. Wel die in mijn eigen berichtje natuurlijk.
Jerry

Re: Kappa zijkoffers voor V-strom650T

Bericht door Jerry »

Venlo-STROM schreef:Er zit inderdaad iets verschil in. De rechterzijde zit iets verder van de motor af dan de linkerzijde. Maar het valt nauwelijks op vind ik. Ik zal na Pasen nog een paar foto's maken, ook van de "kont" met de koffers eraan.
Sorry, heb de link naar de foto's wat aangepast, dus de links in jouw quote hierboven doen het niet meer. Wel die in mijn eigen berichtje natuurlijk.
Ik heb het er inmiddels ook op zitten past perfekt en ik vind de beugels niet eens misstaan op mijn strom met zwart frame,
dus ik laat ze er lekker op zitten (geeft nog extra valbeveiliging ook)

het geheel met de koffers word wel breed 110cm

ik hoop dat ik er plezier mee ga hebben 11-05 ga ik ze voor het eerst proberen dan ga ik 3 dagen naar duitsland (moezel)
Random Hero

Bericht door Random Hero »

Zouden jullie hier nog wat foto's kunnen maken en deze posten? Ben wel benieuwd namelijk. :)
Jerry

Bericht door Jerry »

Random Hero schreef:Zouden jullie hier nog wat foto's kunnen maken en deze posten? Ben wel benieuwd namelijk. :)
Ik heb er nog geen foto's van ik zal er van de week een paar voor je maken
Jerry

Bericht door Jerry »

Random Hero schreef:Zouden jullie hier nog wat foto's kunnen maken en deze posten? Ben wel benieuwd namelijk. :)
bij deze de foto's ik hoop dat het lukt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Venlo-STROM

Kappa koffers gemonteerd

Bericht door Venlo-STROM »

Random Hero schreef:Zouden jullie hier nog wat foto's kunnen maken en deze posten? Ben wel benieuwd namelijk. :)
Nou, zoals ik beloofd had, zou ik na Pasen nog wat foto's maken. Dat is dan eindelijk vandaag gebeurd. Bij deze wat foto's van mijn DL-650T met gemonteerde kappa K40 koffers.

Deze fototoont de brede kont die de DL nu heeft met de koffers.

Zijaanzicht van de koffer.

De koffers worden volgens mij ook wel eens als topkoffer gebruikt. Ze hebben dan ook aan weerszijden rode reflectoren. Bij de Louis shop in Mönchengladbach kocht ik voor nog geen 5 euro 2 witte reflectoren, zodat de voorzijdevan de koffers nu witte reflectoren hebben, en aan de achterzijde uiteraard rode.

Afgelopen zondag heb ik een proefrit gemaakt. Een rondje zuid-Nederland met 2 beladen zijkoffers en duo passagier. We hebben zo'n 280 km gereden. Ik moet zeggen, dat ik niet verwacht had zo weinig te merken van de koffers tijdens de rit. Beviel uitstekend! En ook de duo passagier had geen problemen met zijn benen of zo. Dus dat werkte prima. Al met al in combinatie met het Givi rack een solide kofferset.
Fredje

Bericht door Fredje »

Goh, jammer dat je geen 1000 hebt, met twee pijpen lijkt alles wat symmetrischer...

Geintje :D Mooie set !!!
JoStrom

Bericht door JoStrom »

Ben ook op zoek naar een zijkofferset.

Ik vind de set van Jerry wel OK, maar volgens de informatie die ik hier al heb verzameld is dit niet te combineren met de oorspronkelijk bagagedrager (model K4) van de DL650?
Ik heb reeds een Givi topkoffer die via een Givi-bevestigingsplaat rechtstreeks op de originele bagagedrager is gemonteerd.

Dien ik, indien ik voor dit zijkoffer-systeem kies, te veranderen van bagagedrager? Of zijn er inmiddels andere oplossingen?
Groeten,
Jos
Leipo

Bericht door Leipo »

JoStrom schreef:Ben ook op zoek naar een zijkofferset.

Ik vind de set van Jerry wel OK, maar volgens de informatie die ik hier al heb verzameld is dit niet te combineren met de oorspronkelijk bagagedrager (model K4) van de DL650?
Ik heb reeds een Givi topkoffer die via een Givi-bevestigingsplaat rechtstreeks op de originele bagagedrager is gemonteerd.

Dien ik, indien ik voor dit zijkoffer-systeem kies, te veranderen van bagagedrager? Of zijn er inmiddels andere oplossingen?
Groeten,
Jos
je kan die set van Jerry ook gewoon gebruiken met jouw bagagedrager.
ik heb (volgens mij) dezelfde set en deze past met zowel de originele bagagedrager als met de drager van de touring.
Jerry

Bericht door Jerry »

JoStrom schreef:Ben ook op zoek naar een zijkofferset.

Ik vind de set van Jerry wel OK, maar volgens de informatie die ik hier al heb verzameld is dit niet te combineren met de oorspronkelijk bagagedrager (model K4) van de DL650?
Ik heb reeds een Givi topkoffer die via een Givi-bevestigingsplaat rechtstreeks op de originele bagagedrager is gemonteerd.

Dien ik, indien ik voor dit zijkoffer-systeem kies, te veranderen van bagagedrager? Of zijn er inmiddels andere oplossingen?
Groeten,
Jos
Ik heb gewoon setje beugels van Givi besteld en die passen onder het standaard suzuki bagage rekje
Kosten iets van €80 of zo .
JoStrom

Bericht door JoStrom »

Bedankt voor de info!

Jos
Plaats reactie