Bagage

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Petelaak
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 04-12-2017, 12:17
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650

Bagage

Bericht door Petelaak »

Hallo ik heb een Suzuki V Strom 650 en ben op zoek naar een topkoffer of een tas achter op wat is beter ben onervaren en heb nog maar net mijn motor.
Benny1964
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 07-01-2018, 11:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Bagage

Bericht door Benny1964 »

Hangt er van af voor wat je deze nodig heeft , topkoffer zit vast en is goed voor 1 of 2 helmen wanneer je ergens stopt .een tas is meestal snel demonteerbaar om ergens mee te nemen maar dan minder of niet geschikt voor helmen. zijn deze voor dagelijks gebruik of alleen bij grotere trippen of vakantie . Ikzelf hou niet van topkoffer gebruik dan liever zijkoffers , iedereen heeft zijn persoonlijke mening en ervaringen.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Bagage

Bericht door RedStrom »

Inderdaad, het ligt er aan.
Voor kleine zaken die je mee wilt nemen kan een zadeltas, een tanktas, een plastic tas onder een bagagenet voldoende zijn.
Voor weekendjes weg of langer is een topkoffer vaak wel gwenst. Of zijkoffers. Die alleen zijn vaak duurder en minder praktisch dan een topkoffer.
De overgrote meerderheid van Strom-bezitters heeft een topkofffer. Die heb je van klein tot groot. Dat er zelfs 2 helmen in kunnen.
Zelf red ik me prima, ook in de zomervakantie, met topkoffer, bagagerol, en tanktas.
Gebruik de zoekfunctie maar eens. Er is genoeg te vinden.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Bagage

Bericht door Bacchus »

Persoonlijk rij ik meestal met een topkoffer. Al is het voor de helm, handschoenen en mijn jas er in te doen als ik even een stadje in loop.
Voordeel van het topkoffer is dat je het af kan sluiten en vast zit op je motor. Even snel je koffer weghalen of er iets uitpakken is in ieder geval moeilijker dan met je tas.

Voor mijn vakantie in Zuid-Engeland heb ik destijds een waterdichte tas gekocht van Bags Connection. Ik merkte dat als je de tas er dwars op je motor hebt liggen er veel opwaartse lucht via de tas komt, niet optimaal zeg maar. Wellicht als je een kleinere tas/rol zou nemen of deze in de lengte zou leggen dat dit niet het geval is. Zelf had ik deze achter mijn topkoffer, over mijn zijkoffers liggen.

Een tas heeft als voordeel dat je deze wat groter kan maken of juist kan inkrimpen. Goedkoper dan een topkoffer. Nadeel je moet weer met elastieken of spanbandjes werken, en daardoor lastiger vast/los te halen is en je kleren kreuken (laatste is voor mij geen ramp).

Topkoffer is het voordeel dat het met een klik vast op je motor zit, en niet makkelijk open kan krijgen. Nadeel toch echt de prijs en de vaste grootte.

Topkoffers: hou marktplaats in de gaten, ook hier op het forum.
Tas, koop een stevige en waterdichte.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Najreg128
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 30-12-2016, 20:47
Mijn motor is een: V-storm 650 (2006)

Re: Bagage

Bericht door Najreg128 »

Ik heb voor dagelijks gebruik een topkoffer, lekker praktisch. Afgelopen jaar met een motorreis van 2 weken heb ik zijkoffers met een tas gebruikt. Een tas is dan weer praktischer, pak je makkelijk mee naar je hotelkamer en is flexibeler in te pakken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie