topkoffer naar voor verzetten

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Saratoga
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 30-08-2017, 16:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 -2017
Woonplaats: ijmond

topkoffer naar voor verzetten

Bericht door Saratoga »

mede rijders, ik heb een probleem met de suzuki topkoffer op mijn vstrom 650 L7

de koffer staat te ver naar achter, mijn vrouw die achterop zit kan net geen steun vinden.
en het zadel is net te kort, ze heeft eigenlijk twee keuze, of lekker steuntje in de rug maar dan op het laatste stukje van het zadel zitten of lekker zitten en het dan in je rug krijgen bij gebrek aan steun.
alles is standaard afgeleverd door niwa, vanochtend alles eens los gehaald om te kijken of ik niet een gaatje kon opschuiven, maar nee, alles is ahankelijk van de gaten die al in de bodemplaat zitten, en die plaats is ook niet massief, je kunt niet zomaar een paar nieuwe gaten boren.
ook de ruggesteun die te koop is voor op de koffer, schiet te kort, dat ding komt amper voorbij de schanieren.
weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem.
gr
Bert\
Afbeelding
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: topkoffer naar voor verzetten

Bericht door Camino »

Foto zou het iets duidelijker maken maar ik zit in ieder geval te denken aan een andere rugsteun. Ik weet niet precies welke topkoffer je hebt maar er zijn vele verschillende rugsteunen.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Saratoga
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 30-08-2017, 16:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 -2017
Woonplaats: ijmond

Re: topkoffer naar voor verzetten

Bericht door Saratoga »

ik kan er geen foto opkrijgen.
MAAR, het is opgelost, bij een webshop hier in de buurt konden we langskomen en hebben we verschillende steuntjes
kunnen uitproberen, het is er een van kappa geworden, past prima,en is voldoende dik om voorbij de scharnieren te kunnen komen.
wij blij, nu nog weven beter weer.
gr
Bert
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: topkoffer naar voor verzetten

Bericht door Eikie »

Hi Bert, hou wel in de gaten dat de koffer op papier iets van 10 inhoud mag hebben. Als er dan iemand met z’n / d’r hele gewicht steun zoekt tegen de koffer, dan denk ik dat de ophanging/bevestiging mogelijk niet sterk genoeg is. Misschien zit ik er naast maar ik heb dan ook nooit iemand achterop zitten.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Saratoga
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 30-08-2017, 16:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 -2017
Woonplaats: ijmond

Re: topkoffer naar voor verzetten

Bericht door Saratoga »

Rene, ze zal er niet met haar volledige gewicht tegen aan zitten, niet zoals bij een goldwing , het zal wel mee vallen, maar bedankt voor de info, ik zal de koffer regelmatig controleren of er scheurtjes ontstaan.
gr Bert
Afbeelding
Plaats reactie