Adapter plaat?

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Adapter plaat?

Bericht door Camino »

Ik heb een prachtige topkoffer weten te bemachtigen op Ebay en heb deze inmiddels thuis. Er zit een adapterplaat bij en montage materiaal. Maar hoe gaat dat ding erop? Had verwacht dat ik de adapterplaat zo op de motor kon schroeven maar het lijkt wel of ik nog iets nodig heb wat er niet bij zit. Ik weet dat de koffer op een een 650 heeft gezeten. Ik voeg zo even wat foto's bij ter illustratie.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Adapter plaat?

Bericht door Camino »

Ik heb er even een nieuw bericht van gemaakt want zit al een paar uur te kloten met het uploaden van foto's wat op het moment erg moeilijk gaat.
zoals hierboven omschreven heb ik dus een prachtige topkoffer en een adapterplaat, De koffer past mooi op de adapterplaat maar hoe ik deze plaat om mijn motor moet bevestigen is mij een raadsel. Heb ik de verkeerde adapterplaat, moet er nog een andere plaat tussen of zie ik het gewoon niet?
Koffer is van SW motech en heeft met deze adapterplaat gemonteerd gezeten op een V-Strom 650 uit 2015.
Hellup....op internet kom ik er niet uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1578
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Adapter plaat?

Bericht door Motormuus »

rene vermoedelijk heb je een andere plaat nodig of je hebt niet de juiste onderdelen erbij gekregen. maar denk het eerste..
Kijk maar eens op deze link misschien dat je hiermee verder geholpen bent.
http://www.mlmparts.com/nl/sw-motech-st ... -2015.html
Gebruikersavatar
Stroom2
EX- V-Strom berijder
Berichten: 124
Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
Woonplaats: Lunteren

Re: Adapter plaat?

Bericht door Stroom2 »

Hallo Camino.
Zoals ik op de foto kan zien zijn de gaten om de plaat te bevestigen overeenkomstig de gaten van de originele bagagedrager die op de "oude" vstrom 650 zit. (zit achterop met vier bouten vastgezet)
De bagagedrager van het nieuwste model 650 en dus ook van de 1000 is met twee bouten achterop vastgezet ipv vier zoals op de oudere versie. Je hebt dus twee losse bevestigingspunten nodig waarmee je deze plaat met vier punten op de bagagedrager kunt bevestigen. "als je begrijpt wat ik bedoel" :wink:

Heb zelf nu een easy-rek van H&B en had daarvoor een tussenplaat nodig met een in mijn geval los derde bevestigingspunt. Als je kijkt bij MDI kun je mogelijk ook op illustratie zien hoe dat met de bevestigingsplaat zit die jij nu hebt. Volgens mij wordt dat soort ook door hen verkocht, mogelijk gewoon los te bestellen/af te halen. Succes. :duim:

PS de drager van de nieuwe 1000 is hetzelfde als die van de nieuwste DL 650........
Groeten Barry/Stroom2.
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Adapter plaat?

Bericht door Camino »

Baal wel enorm als ik een andere adapterplaat moet kopen want dit was juist interessant omdat de adapterplaat er al bij zat. Ik ben ook afgegaan op onderstaande foto van de aanbieding op Ebay. Was van een particulier dus ruilen is er niet bij en ik ging er van uit dat het bagagerek van de 650 gelijk is aan die van de 1000. Maar het ziet er toch naar uit dat ik er niet aan ontkom om een andere adapterplaat aan te schaffen. Ik baal ervan omdat ik zo'n plaat voor 100 euro belachelijk duur vind.Ik heb al van alles geprobeerd maar het gaat gewoon niet passen. Misschien toch eens kijken of ik het niet op kan lossen met nieuwe gaten boren in deze adapterplaat en met stalen plaatjes aan de onderkant van de drager.
Niemand meer iets liggen?? Ik wel dus maar voor een 650 kennelijk haha.

Afbeelding
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Stroom2
EX- V-Strom berijder
Berichten: 124
Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
Woonplaats: Lunteren

Re: Adapter plaat?

Bericht door Stroom2 »

Het idee dat je hebt moet uitvoerbaar zijn als je wat handigheid hebt.
Hieronder de link van 'mijn' adapterplaat die tussen de drager en het rek is gemonteerd.
Mogelijk kun je hier iets mee om zelf te maken/laten maken....
Op blad 3 afbeelding 3 zie je een soort los plaatje met daaraan een moer aan de onderzijde. Dit om van bovenaf de plaat door de/een bestaande opening van de originele drager vast te kunnen schroeven......

https://www.mdi-online.nl/media/product ... _01_01.pdf
Groeten Barry/Stroom2.
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Adapter plaat?

Bericht door Camino »

Onderstaande plaat betreft een universele adapterplaat voor sw Motech Trax koffers. Die moet toch ook rechtstreeks op het bagagerek van een 1000A passen?

Afbeelding
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Adapter plaat?

Bericht door Camino »

Balen. Het bagagerek van 1000A blijkt van kunststof te zijn. Zou toch gezworen hebben dat het aluminium was. Ik wilde de stalen plaat van sw motech vast aan dit bagagerek monteren maar daarvoor moesten boorgaten in het bagagerek komen maar volgens mijn monteur is dit niet verantwoord omdat er veel krachten op een topkoffer komen en het risico bestaat dat de boorgaten gaan uitscheuren.
Uiteindelijk toch maar bij MLM pasta een (dure) plaat besteld die bestemd is voor de 1000. De plaat voor een 650 staat hier te koop in het marktplaats topic.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1578
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Adapter plaat?

Bericht door Motormuus »

Topkoffer wil je et toch op hebben voor wat steun. Wanneer je vrouw achterop zit? Lijkt mij iedere cent waard die plaat.
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Adapter plaat?

Bericht door Camino »

Die plaat is natuurlijk iedere cent waard maar ik dacht een koopje te hebben met de koffer incl plaat. Nu ik de verkeerde plaat blijkt hebben moet ik er dus alsnog een plaat van 100 euro bijkopen. Is dus ineens niet zo'n koopje meer. Geen ramp maar jammer. Eigen schuld. Volgende keer beter opletten.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Adapter plaat?

Bericht door Camino »

Eindelijk dat gedoe met die adapterplaat opgelost en de kofferset compleet op de motor. Niet echt heel mooi zo'n topkoffer maar het was een wens van mijn vrouw. Hou van fotootjes dus....

Afbeelding

Afbeelding
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Plaats reactie