SW Motech Quick lock icm Suzuki Top case niet compatible?

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Odyon
Berichten: 58
Lid geworden op: di 28-07-2015, 12:28
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2006)
Woonplaats: Den Haag

SW Motech Quick lock icm Suzuki Top case niet compatible?

Bericht door Odyon »

Hi, ik heb toch maar besloten een nieuwe thread te openen (sorry, weer eentje met een issue van mij :mrgreen: ), ondanks dat ik net een vergelijkbaar topic ook al tegen kwam (http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f=9&t=12961).

Dit weekend besloten om mijn nieuwe koffers te monteren op mijn DL650A K6 nadat ik het quick lock frame binnen had gekregen. Helaas blijkt maar weer dat er weer iets tegen moet zitten (ik krijg soms het gevoel dat het wel vaak tegen zit met "klussen"): op de motor zit nu een Suzuki topcase met frame. Echter, het quick lock systeem is hier niet compatible mee: na het plaatsen van de "upper cross girder" lijnt het originele topcase frame nu niet goed uit meer zodat ik de bout niet meer kan bevestigen. Ook zijn de meegeleverde bouten van SW Motech te kort, dus moet ik de oorspronkelijke gebruiken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Is er hier iemand die deze combinatie heeft: Evo trax zijkoffers + plastic OEM top case / frame? Volgens mij gaat het met ringetjes er tussen niet werken, mogelijk moet ik de 2 hoge ring waar het topcase frame op rust wat inkorten, maar ik word hier toch niet zo blij van :( Is er misschien een adapter plaat die compatible is met deze topkoffer, en teven het quick lock frame? Ik heb SW gemaild, maar zij geven alleen maar aan dat ze hun frames ontwerpen op basis van de default motor, zonder extra's. Dat kan ik begrijpen, maar helaas had ze geen alternatief.

Verder vroeg ik mij af of iemand nog suggesties heeft hoe ik de blinkers kan verplaatsen (met bijgeleverde beugels), maar zonder het draad verknippen? Op TT vond ik wel een optie, heeft iemand dit ook zo gedaan (namelijk via het achterlicht), of een betere suggestie?
Afbeelding
Afbeelding

Foto op http://www.twistedthrottle.com/sw-motec ... -sidecases" onclick="window.open(this.href);return false;:
Afbeelding

Ok, bedankt maar weer :mrgreen:.
Igor
Jeen
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A 2009
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: SW Motech Quick lock icm Suzuki Top case niet compatible

Bericht door Jeen »

Ha Igor,
ik herken het probleem dat het topkofferrek te hoog komt te zitten. De oplossing is dat je de afstandsbussen die onder het topkoffer rek zitten vervangt door een korter exemplaar. Bij die afstandsbussen zijn ook de achterste bevestigingspunten van het rek gemonteerd. Ik heb één en ander precies uitgelijnd met de stand van het zijrek en toen bleek dat de beste plek om deze achterste steuntjes te bevestigen ergens midden in de afstandsbus is. Ik heb de ingekorte afstandsbus dus ook nog eens door midden gezaagd om zo het zijrek én toprek spanningsvrij te kunnen monteren. Is niet moelijk! Lukt het niet hoor ik het graag.
Odyon
Berichten: 58
Lid geworden op: di 28-07-2015, 12:28
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2006)
Woonplaats: Den Haag

Re: SW Motech Quick lock icm Suzuki Top case niet compatible

Bericht door Odyon »

Hallo Jeen, bedankt voor je reply! Ik zat er inderdaad ook al over te denken om de busjes in te korten/te vervangen door een korter model. Ik begrijp echter niet helemaal je toelichting (maar ben wel erg geïnteresseerd om het te begrijpen). Voor mijn info, heb jij dezelfde combinatie van frames/motor? Heb je misschien een foto voor mij, om te zien hoe je het hebt opgelost?

Het grootste probleem waar ik nu eigenlijk tegenaan loop is te zien op onderstaande foto: al zou ik het topkoffer frame wat beter kunnen positioneren dat ik hem weer vast kan zetten met een bout, dan nog "botst" het met de beugel waar het zijkoffer frame aan komt te hangen. Het originele "luggage rack" van de DL loopt namelijk niet door naar onder, zoals de ovale buis bij dit rek wel doet.

Afbeelding
Odyon
Berichten: 58
Lid geworden op: di 28-07-2015, 12:28
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2006)
Woonplaats: Den Haag

Re: SW Motech Quick lock icm Suzuki Top case niet compatible

Bericht door Odyon »

Vraag: hoe werkt dat normaal: als je bijvoorbeeld een givi/sw motech topkoffer koopt, moet je dan een adapter plaat schroeven op het standaard bagagerek van de DL? Of moet je dan ook het hele rek vervangen, zoal bij mij volgens mij het geval is? Ik twijfel nu echt of het zo slim was dat ik nu een set mooie trax koffers heb gekocht, maar ze niet kan monteren...

Anders moet ik zo eerst een origineel rek kopen (ebay?), vervolgens een adapter plaat, en dan nog een nieuwe topkoffer... :cry:
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: SW Motech Quick lock icm Suzuki Top case niet compatible

Bericht door Sparkle Black Peter »

DSC01696.JPG
Zo zat het bij mij destijds op mijn 650. Zijn Trax koffers. Voor een topkoffer heb je alleen een adapterplaat nodig.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Jeen
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A 2009
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: SW Motech Quick lock icm Suzuki Top case niet compatible

Bericht door Jeen »

Hoi Igor,
ik heb een quick lock rek van GIVI samen met het topkofferrek voor de originele koffer dat jij ook hebt. Wel iets anders, maar het principe en de manier van oplossen van het probleem is hetzelfde. Jij hebt een bijkomend probleem en dat is dat je voorste beugel ook niet goed past bij het topkofferrek. Toch is dat ook wel op te lossen. Je zult moeten gaan werken met verschillende afstandsbusjes om een en ander spanningsvrij te kunnen monteren. Dat vergt een juiste volgorde van werken! Die probeer ik hieronder te beschrijven.

1) demonteer het topkofferrek
2)Begin met het pas maken van je zijkofferrek: monteer (tijdelijk) de beugel die je op je laatste fotootje liet zien, monteer de (twee?) onderste beugels voor het zijkofferrek (die waar je geen problemen mee hebt 8) )en pas dan het zijkofferrek op de motor. Dan wordt duidelijk welke lengte de afstandsbusjes je onder de laatste beugel moet hebben voor het laatste bevestingspunt (het punt onder het topkofferrek). Maak deze afstandsbusjes.
3)pak dan je topkofferrek en maak dit pas. Begin op de voorste bevestigingspunten (dat je in je laatste mailtje liet zien). Maak ook hier een afstandsbusje tussen het rek en dat bevestigingspunt dat lang genoeg is om het bevestigingspunt spanningsvrij onder het rek te kunnen monteren. (Je zult wellicht langere bouten moeten nemen)
4) kijk vervolgens naar de achterkant van het topkofferrek en bepaal hoe hoog de achterste afstandsbusjes moeten zijn die op de achterste beugels van het zijkofferrek moeten komen te staan. Ook hier moet het topkofferrek vrij en spanningsloos kunnen worden gemonteerd.
Volgens mij ben je dan klaar. :duim:
Odyon
Berichten: 58
Lid geworden op: di 28-07-2015, 12:28
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2006)
Woonplaats: Den Haag

Re: SW Motech Quick lock icm Suzuki Top case niet compatible

Bericht door Odyon »

Hi Jeen, bedankt voor je uitgebreide toelichting! Geeft me toch weer wat hoop dat ik het kan oplossen zonder eerst 300euro+ uit te hoeven geven.. :) Heb je een idee waar ik aan die afstandsbusjes kan komen? Online bestellen, gamma, ?

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Jeen
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A 2009
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: SW Motech Quick lock icm Suzuki Top case niet compatible

Bericht door Jeen »

Hoi Igor,
ik kan me niet goed herinneren waar ik die van gemaakt heb. Ik weet wel dat ik even in m'n schuur heb gestruind, nog iets had liggen en er niets voor gekocht heb. Ik weet wel dat ik de originele niet verzaagd heb: dan kun je altijd terug monteren.
Je kunt veel soorten buis gebruiken. Misschien een verwarmingsbuis o.i.d.. Misschien heb je nog een ouwe pijpsleutel liggen die je in stukjes kunt zagen of slijpen of een ander stangetje of buisje. Mooiste is natuurlijk iets van roestvast staal, maar dat is niet strikt nodig. Beetje dikwandig aluminium kan bv ook. Je kunt ook op internet even kijken. Bij de Gamma hebben ze ook een rekje met metaalprofielen, misschien zit daar iets bij?
Je kunt een busje wat te ruim is voor de bout bijvoorbeeld centreren met een passend (pas gemaakt) nylon ringetje om de bout. Mooi knutselwerkje.... Succes in ieder geval!
Plaats reactie