SW MOTECH TASSENSYSTEEM MET REK

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
M-Strom

SW MOTECH TASSENSYSTEEM MET REK

Bericht door M-Strom »

op de site van sw-motech kwam ik een tassenset tegen die aan het sw-motech kofferrek gemonteerd wordt.
Het grote voordeel is dat je de tassen er zo op klikt.
De tassen kunnen in breedte vergroot worden en gaan van boven open.
Ze zijn waterproof.

Afbeelding


Afbeelding

de prijs voor de tassen is 198,00 euro
Het rek 169,00 euro
en de aanbouwkit 14,50
compleet 381,50 euro
Voordeel is natuurlijk ook het gewicht!

Link: http://www.mo-tech.de/index.php
Strommie

Bericht door Strommie »

Ziet er goed uit, M-Strom.

Ben jij van plan ze aan te schaffen?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Jeetje kan ik de boel misschien weer gaan omgooien. Maar goed, moet ik überhaupt eerst weer in staat zijn te kunnen rijden. Wie weet in het voorjaar weer.

Wel een goeie tip trouwens!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Bleustrom

tasjes

Bericht door Bleustrom »

vroegah,toen reden ze met tasjes en lere franjes. :shock:

Anno 2006 hebben ze robuuste koffersets met op en afkliksystemen,zeer fraai.

En de mensen rijden V-STROM :worship:
The V

Bericht door The V »

Zit er aan te denken om voor mijn Strom ook maar een systeem aan te schaffen zodat ik meer bagage mee kan nemen. Vooral nu de vrouw wat meer mee wil.
Omdat ik een systeem wil wat ik er zo af kan halen denk ik dat de enige geschikte voor mij de SW-motech set is. Ik denk dat ik dan voor dit tassensysteem ga.

Maar ik loop alleen met de vraag of ik dit Quicklock systeem wel op mijn fiets kan monteren. Mijn achterspatbord is namelijk een aardig stuk ingekort;
Afbeelding

En verder vraag ik mij af hoe het zit met de montage van het rek ivm met de bestaande adapterplaat voor mijn topkoffer.

Wie heeft de antwoorden? Ik heb de montagehandleiding van het rek al bekeken, maar kan niet goed zien of ik genoeg spatbord heb en zoja; blijft dat gedeelte wat kennelijk achter je nummerplaat zit altijd zitten? En als het rek eraf gehaald word, wat blijf je dan zien?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Wanneer er bij jou nog de originele bevestigingsgaten van de nummerplaat zitten, dus het platte deel van je spatbord, dan kun je de beugel er nog op monteren. Jij hebt hetzelfde bagagerek als ik dus daar kun je de beugels ook gewoon onder monteren. Wat je blijft zien zijn een paar uitstekende bevestigingsbeugels die nauwelijks opvallen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
The V

Bericht door The V »

Mijn kentekenplaat is bevestigd op de plek waar de kentekenplaatverlichting hoort te zitten. Heb gelijk even gekeken; als het die twee ovale gaten zijn die horizontaal liggen dan zitten die er nog wel op. Daar zitten alleen die twee boutjes doorheen waar de kentekenplaat mee vast zit. Daar komt dan toch een beugel achter als ik het goed gezien heb? Ik hoop dat dat dan goedkomt met het terugzetten van de kentekenplaat. Daar kom ik maar op éémanier achter; proberen! Als het niet lukt staat er binnenkort een rek in het marktplaats gedeelte!

Als ik naar bovengenoemde configuratie kijk word er een aanbouwkit van €14,50 genoemd. Waar vind ik die op de site van SW-Motech?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Marc, dan gaat het niet lukken of je zult er een verlengstuk aan moeten maken. Voor de duidelijkheid even 2 fotootjes erbij gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

En de adapterset(s) vind je onder aan de prijslijst. Of hier, of hier.

En vergeet eventueel niet een set sloten voor de drager erbij te kopen. Die vergrendelen de dragers.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
The V

Bericht door The V »

Volgens mij moet dat wel gaan lukken als ik het zo bekijk.
Waar bij jou die beugel onder je kentekenplaat doorloopt zit bij mij het onderste gedeelte van de kentekenplaat vast (gewoon door het kenteken heen met gele dopjes). Het bovenste gedeelte van de kentekenplaat rust op de plaats waar de kentekenplaatverlichting zat.

Ik neem aan dat bij jou je kentekenplaathouder dan weer aan die beugel bevestigd zit? Ik denk dat het wel moet lukken dan, wat denk jij Rob?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo te zien zijn die gele boutjes ook wel lang genoeg om er doorheen te kunnen.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ja, als ik zo je foto's zie moet het idd lukken. Succes. Kun je ook je kentekenverlichting weer monteren.... :roll:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
The V

Bericht door The V »

Heb de hele set (als het goed is) besteld. Rek, bevestigingskit en tassen. Volgens mij (en volgens M-Strom) moet dat het wel zijn. En natuurlijk de slotjes.

@Rob: aangezien jij dat rek ook hebt; horen die bevestigingsplaten (waar jij de koffer inklikt) bij het rek? Ben er namelijk nog niet achter of dat die bevestigingskit is. Bij die kit voor die softbags zie ik op het plaatje namelijk alleen maar een hoop boutjes enzo staan. Of zou daar ook iets van een plaat bij zitten?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik weet alleen dat voor de koffers de bevestigingskit bestaat uit 2 ronde nokken, 1 nok voor de slotzijde en wat rubbertjes. En dat dan per kant. Of dat voor de tassen ook geldt weet ik niet. Het rek is zelf flink stevig maar bestaat niet uit een dichte plaat. Zie foto. Hierbij is ook het slot gemonteerd.

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
The V

Bericht door The V »

Deze bedoelde ik ook! Dus dat frame wat op jouw foto staat wordt bij het rek geleverd en de aparte bevestigingskit voor de koffers of tassen zijn alleen een zooi boutjes en nokjes als ik het goed begrijp?

Trouwens wel een gedoe om dat te bestellen hoor! Via de site van SW-Motech bestellen gaat niet meer. Je plaatst je bestelling en vervolgens krijg je een mail van hen dat je contact op moet nemen met Splash Desig (jaja, die met de goede naam :wink: ) Dus ik een mail naar Splash Design... krijg ik van hen een mail terug dat zij importeur in de Benelux zijn en dat ik mijn postcode maar moet mailen zodat zij een lijst met dealers in de buurt kunnen mailen.

Omslachtig? Nee toch?!

Hier in de buurt zijn de dealers Motor Mercuur en Bolman. Deze ook maar even een mailtje gestuurd.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb het destijds bij Hein Gericke in Bochold besteld en zelf opgehaald. Volgens mij moet je het ook direct via Louis DLD kunnen bestellen. dan is het allemaal wat minder rompslomp. Direct bestellen bij Mo-tech ging toen ook al niet voor buitenlanders.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
The V

Bericht door The V »

Idd, dat ik daar niet aan gedacht heb! De hele handel is ook ook bij Louis te bestellen! €9 meer dan op de site van SW-Motech maar voor die prijs krijg je het toch ook niet in Nederland als het hier nog via een importeur en dan weer via een dealer gaat. Die moeten er ook nog aan verdienen natuurlijk.

Heb van de dealer in Den Haag (Motor Mercuur) een mailtje gehad dat die gaan informeren over de prijs etc. Ik wacht nog even af en bekijk het prijsverschil. Ga er weldenkend vanuit dat Louis uiteraard zoals altijd de voordeligste is. En daarbij komt nog eens dat terugsturen bij Louis heel makkelijk gaat natuurlijk.
The V

Bericht door The V »

Via de dealer in Nederland kost het €15 meer dan bij Louis. Valt nog wel mee dus. Maar bij Louis heb ik goede ervaringen met het eventueel terugzenden als produkt niet bevalt dus kies ik voor "good old Louis".

Heb ook nog even op internet gezocht. Kwam ik deze foto's tegen;
Afbeelding
Precies de samenstelling die ik dan straks ook heb incl. Givi topkoffer. Vind het niet misstaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

http://www.twistedthrottle.com/trade/pr ... w/2021/78/" onclick="window.open(this.href);return false;
The V

Bericht door The V »

Tassen en sloten zijn inmiddels binnen. En net een mailtje van Louis dat het rek vandaag "unser Haus verlassen hat"

Word dus pas na het weekend knutselen :!:
The V

Bericht door The V »

Net het rek erop gezet. Was toch wel even spannend of het zou lukken omdat mijn achterspatbord ooit een rigoreuze amputatie heeft ondergaan en daardoor mijn kentekenplaat zo kaal op het resterende gedeelte van het spatbord was bevestigd. Dit heb ik opgelost door een kentekenplaathouder te bestellen. Hierdoor kon ik het achterste gedeelte van het rek wel zo monteren als de bedoeling was.

Nu is het alleen nog wachten op de "anbaukit" dwz het setje waarmee ik de SW-Motech softbags aan het rek kan monteren. Dit zijn gewoon een paar nokjes. Deze had ik tegelijk met de rest van de set besteld maar stonden op de pakbon als nalevering. Echter vond ik dit een beetke lang gaan duren en heb ik een mailtje naar Louis gestuurd met de vraag wanneer deze geleverd zouden worden. Als antwoord kreeg ik dat ik het apart moest bestellen en dat dat niet inbegrepen bij de rest van het pakket zat. Gisteren een mailtje teruggestuurd met als bijlage de ingescande pakbonnen waarop staat dat de "anbaukit" nog nageleverd zou worden. Nu dus even wachten op antwoord... een foutje is menselijk :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zodra de tassen erop kunnen volgens meer foto's!
The V

Bericht door The V »

Alles is compleet! En ik moet zeggen dat ik er op het eerste gezicht erg tevreden mee ben!
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

The V schreef:Alles is compleet! En ik moet zeggen dat ik er op het eerste gezicht erg tevreden mee ben!
Afbeelding
Tsjonge jonge, op het eerste gezicht heb je hier wel wat ruimte voor nodig!!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
The V

Bericht door The V »

Uhm... je kunt ze er ook af halen... :wink:
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Joh echt waar...... :wink:
Je hebt in ieder geval genoeg ruimte voor je bagage.....en nu maar hopen dat je geen file hoeft te rijden ........ :!:
Ben ik blij dat mijn bagage als duo mee-reist :lol:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
The V

Bericht door The V »

Stroompje schreef:Ben ik blij dat mijn bagage als duo mee-reist :lol:
Jah! Zover moet ik mijn bagage... euhhh... Duo ook nog krijgen :!: :wink:
The V

Bericht door The V »

Stroompje schreef:.....en nu maar hopen dat je geen file hoeft te rijden ........ :!:
Filerijden bleek echter helemaal geen probleem :!: Tenminste... niet meer een probleem dan normaal (dwz als het blik een beetje oplet :idea: )
Plaats reactie