Iemand ervaring met de Vanucci zadeltassen?

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Phony123
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
Woonplaats: Tilburg

Iemand ervaring met de Vanucci zadeltassen?

Bericht door Phony123 »

Heeft er iemand ervaring met de https://www.louis.de/artikel/vanucci-sa ... ilegerhtml.
Het is voor een DL 650 xt model 2015. Af en toe met een weekendje weg worden de tassen gebruikt. Ten opzichte van koffers is het een voordelige optie. Het liefste heb ik natuurlijk givi aluminium koffers, maar die kosten heel wat meer.

Heeft er iemand ervaring mme of zo iets soortgelijks. Wat zijn de plussen en minnen? En past het op een dl 650 ?
Gebruikersavatar
Phony123
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
Woonplaats: Tilburg

Re: Iemand ervaring met de Vanucci zadeltassen?

Bericht door Phony123 »

Hoe kan ik het tweede item weer verwijderen? Ik kreeg een error met het posten en nu staat het er 2x op.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Iemand ervaring met de Vanucci zadeltassen?

Bericht door Eikie »

Bij dit soort tassen komt de rechter tas tegen de uitlaat te hangen.

Daarom heb ik bewust gekozen voor een flinke roltas die ik voor de topkoffer op het zadel leg.
Daarnaast ook een tanktas die evt nog vergroot kan worden.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Iemand ervaring met de Vanucci zadeltassen?

Bericht door Ebrostrom »

Ik heb zijtassen v ortlieb. Daar kan veel in en t is echt stevig materiaal. Ze blijven goed en stevig hangen. 2 banden over t zadel, 2 lussen voor om de voet steuntjes en achterlangs 1 band om t subframe bij t zadel slot. Alles vast en geen beweging in te krijgen.
Rechts idd tegen de kap voor de uitlaat. Links hangt hij recht. De vorige eigenaar (Niels) had daarvoor n steunbeugel gemaakt, waardoor hij niet kan gaan slingeren (zeker t overwegen waard).
Ik weet niet hoe lang de banden zijn v deze tassen. De strom is achter nl vrij breed door t zadel, maar ook de beugels en zijkappen. De banden v mijn tassen overlapten elkaar maar 3-4 cm (klittenband) en dan hingen de tassen eigenlijk nog net niet recht naar beneden.
Als je ze nauwelijks gebruikt n prima alternatief voor koffers, zeker gezien de prijs.
Daarnaast heb ik ook nog n zo'n waterdichte duiktas waarvan je de sluiting moet dichtvouwen, als ik nog meer moet meenemen of zonder zijtassen als t net niet allemaal meer in de koffer past (meestal dus) dus René z'n oplossing is ook n prima alternatief. Ik heb laatst ook iets langs zien komen in n topic (wat heb ik vandaag gedaan of laatste aankoop) dat Marian n toptas had gekocht die volledig over de motor-achterkant heen gaat. Heb je gelijk n toptas met zijtassen ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
VStrom Spider
DL1000 berijder
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 14-01-2013, 16:15
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 Adventure (2015)
Woonplaats: Zaanstad

Re: Iemand ervaring met de Vanucci zadeltassen?

Bericht door VStrom Spider »

Ik heb soortgelijke tassen op mijn sportmotor gehad en was voor mij geen onverdeeld succes. Met name het zwiepen in bochten is vervelend. Ook kan ik mij voorstellen dat de hoge uitlaat va de strom in de weg zit. Ik heb zelf een roltas gebruikt voor de kleinere trips, waarmee je smal en stabiel blijft en toch genoeg mee kunt nemen. De tassen van ortlieb zijn perfect, voor incidenteel is ook de tas van Louis met dubbele sluiting prima te gebruiken.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Iemand ervaring met de Vanucci zadeltassen?

Bericht door Eikie »

Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Marian
Berichten: 598
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016

Iemand ervaring met de Vanucci zadeltassen?

Bericht door Marian »

Nee ik heb deze dit is 75 tot 90 liter qua inhoud. Alles is super stevig en past precies mooi op mn Strommie. Die zachte uitvoering heb ik ook gepast maar was daar minder tevreden over. http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/cosmo ... =194147257" onclick="window.open(this.href);return false;. [img]//images.tapatalk-cdn.com/15/11/09 ... 518735.jpg[/img]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Iemand ervaring met de Vanucci zadeltassen?

Bericht door Eikie »

Tis wel een beetje topic vervuiling... Heb je ook foto's als deze tas op de motor zit ?

Alleen de SW motech site krijg ik te zien. De foto's openen niet.
Laatst gewijzigd door Eikie op ma 09-11-2015, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Iemand ervaring met de Vanucci zadeltassen?

Bericht door Ebrostrom »

Huh, ik zie wel n strom onder die tas... ;-) ...maar dat was m idd. Vind m er goed uitzien en veeeeel ruimte. Back-in-topic maar weer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Ballie
DL650 berijder
Berichten: 546
Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met de Vanucci zadeltassen?

Bericht door Ballie »

De foto is te groot. Ik ben zo vrij geweest om 'm te verkleinen en hieronder opnieuw te plaatsen...
zadeltassen.jpg
Maar waarom er nou een link staat in plaats van de afbeelding is mij een raadsel...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
Plaats reactie