Bagage & duo-comfort

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
JoStrom

Bagage & duo-comfort

Bericht door JoStrom »

Daar ik meestal met duo rij gaat mijn aandacht voor een groot deel uit naar het "duo"-comfort, in 't biezonder met gebruik van de zijkoffers.
Momenteel overweeg ik eerder een DL650, als vervanger voor mijn Deauville, dan een 1000.

Op bepaalde foto's van dit forum merkte ik dat de afstand (ruimte) tussen voetsteun (duo) en koffer eerder beperkt is... Of heb ik dit mis?
Is waarschijnlijk ook afhankelijk van type koffer.
Is er qua beenruimte (duo) een verschil tss 650 & 1000?

Jos
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb een enkele keer met duo en koffers gereden en daar geen opmerking over gehoord. Wat ik een groter bezwaar van de 650 vind is dat door het hitteschild en de ruime plaatsing van de uitlaat in vergelijk met de 1000, de koffers de motor erg breed maakt. Met mijn huidige combinatie geloof ik 1,2 meter! Voor dagelijks of regelmatig gebruik zou ik de zijkoffers er niet op moeten. Om die reden heb ik ook een afneembaar systeem van Mo-tech. Ik rij wel altijd met de topkoffer.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
P2U

Bericht door P2U »

Iron Horse schreef:Ik heb een enkele keer met duo en koffers gereden en daar geen opmerking over gehoord. Wat ik een groter bezwaar van de 650 vind is dat door het hitteschild en de ruime plaatsing van de uitlaat in vergelijk met de 1000, de koffers de motor erg breed maakt. Met mijn huidige combinatie geloof ik 1,2 meter! Voor dagelijks of regelmatig gebruik zou ik de zijkoffers er niet op moeten. Om die reden heb ik ook een afneembaar systeem van Mo-tech. Ik rij wel altijd met de topkoffer.
IH,
de 1000 MET zijkoffers is helaas al even breed als de 650. :cry:
Qua comfort echter, heb ik mijn halve trouwboek nog nooit horen klagen. En we zijn er dit jaar toch al behoorlijk op uit getrokken.
Nee, die V-Strom is zeer zeker een uitstekend alternatief voor die grote (en vooral: DURE) toerbuffels. :D
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Wat betreft die breedte valt me dat dan tegen voor de 1000 aangezien de uitlaten zeker 5 cm meer naar binnen staan.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Toontje

Bericht door Toontje »

Misschien moeten jullie eerst even overleggen of de koffers hetzelfde zijn 8)
En of het rek evenver van de fiets afstaat.
P2U

Bericht door P2U »

Iron Horse schreef:Wat betreft die breedte valt me dat dan tegen voor de 1000 aangezien de uitlaten zeker 5 cm meer naar binnen staan.
wel, ik heb de breedte van m'n K3 ooit eens gemeten (met GIVI-35L-koffers) en ik meen me te herinneren dat ik op iets minder dan 120cm uitkwam.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Waarschijnlijk hangt die breedte ook af van het merk/type dragers. die zijn onderling ook nog wel anders en zullen de breedte dus ook beïnvloeden. Bij de 650 weet ik dat er bij die van mij (Mo-tech) een asymmetrische drager is gemonteerd, maar dat is niets bijzonders dat gebeurt ook bij vaste systemen. Zowel met dragers als met koffers. Vergelijken blijft dus moeilijk zonder exacte gegevens.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

de kofferdragers van Hepco en Becker (die ik op de 650 heb) zitten aan beide kanten vrij strak langs de motor en de uitlaat..hepco en becker adviseert ook voor V-strom 650 een kofferset te kopen die niet even groot zijn. een zogenaamde enduro set. 30 liter aan de kant vd uitlaat en 40 liter aan de andere kant...het gaat dan om de "junior" kofferserie.

http://www.hepco-becker.de/frameset.php" onclick="window.open(this.href);return false;

ik heb zelf geen koffers op dat rek, ik gebruik het rek om mijn waterdichte zakken op vast te sjorren. dus ik weet niet hoe breed de combo wordt.
akako

Bericht door akako »

Mijn DL1000 is 115 cm breed met de 45l alu koffers van Hepco en Becker. Het zitcomfort van de passagier lijdt er totaal niet onder, de koffers zitten dus niet in de weg. Het opstappen vergt wel enige oefening en lenigheid van de duo passagier. Dit komt ook door de hoogte van de motorfiets, zeker iets om rekening mee te houden dus.
DL650

Koffers

Bericht door DL650 »

Ik heb het K4 set van Krauser gemonteerd ,110 cm breed.
Wel breed maar rijdt perfect, ook met duo ,ik heb wel tyreps door de gaatjes van de linker voetsteun van de passagier gedaan.
Daar als mijn vrouw achter op stapt haar voet draait op de voetsteun en daardoor draaid het rubber stuk. Met de tyreps kan dit niet gebeuren en je ziet er nagenoeg niets van.
JoStrom

Bericht door JoStrom »

Allen bedankt voor de info,

@DL650,

Heb je van die tyreps soms een foto?
Het probleem van het loskomende rubber vd voetsteun duo merkte ik ook op de Vstrom die ik onlangs huurde op vakantie.

Al bedankt bij voorbaat!

Jos
DL650

Ik heb wel foto,s

Bericht door DL650 »

Ik heb foto,s hier van, als ik ze naar IH mag sturen dan komen ze op het forum. Bij deze IH heb jij geen bezwaar dat ik ze naar jou stuur, en dat jij deze er op zet.

Peter,
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

het plaatsen van foto's is niet zo moeilijk hoor...

kijk in het forum bij tips en trucs
http://vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=460" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Ik heb wel foto,s

Bericht door Iron Horse »

DL650 schreef:Ik heb foto,s hier van, als ik ze naar IH mag sturen dan komen ze op het forum. Bij deze IH heb jij geen bezwaar dat ik ze naar jou stuur, en dat jij deze er op zet.

Peter,
No problem, ik zie wel wanneer ze er zijn. Of je moet inmiddels het advies van Erik hebben opgevolgd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

ik denk nog van niet, ik zie nog geen foto's :lol:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Afbeelding

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Crazychris

Bericht door Crazychris »

thairip tunning
Strommie

Bericht door Strommie »

Ik hou het op 'bondage' :lol:
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Bericht door Chopperbiker »

In plaats van kabelbinders : goed droog maken en dan rondom tussen het rubber en de steun wat Bison 1-secondelijn druppelen.
Ff wachten, klaar :)
Het hinderlijke verschuiven van het rubber behoort dan echt tot het verleden.
8)
The V

Bericht door The V »

Strommie schreef:Ik hou het op 'bondage' :lol:
ik op een rollade :idea:

Voorbeeld:
Afbeelding
Of:
Afbeelding
Plaats reactie