Topkoffer GIVI outback trekker 58L / TRK52 Trekker / V47

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
FidesNL
Berichten: 224
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650A

Topkoffer GIVI outback trekker 58L / TRK52 Trekker / V47

Bericht door FidesNL »

Hoi,

Ik ben bijna klaar met het samenstellen van mijn motor (V-Strom 650 2015), alleen zit ik nog vast bij de keuze voor het topkoffer. Ik heb bewust gekozen voor een topkoffer omdat ik de motor wil gebruiken voor WWV en zijkoffers dit een beetje belemmeren. Echter weet ik niet welk koffer ik het beste kan kopen. Ik moet voor het werk wat spullen meenemen zoals een laptop en daarnaast ook af en toe veiligheidsschoenen of iets in die grootte.

De outback trekker 58L vind ik persoonlijk het mooiste en ook handig omdat hij zo groot is, maar de motorzaak waar ik de motor wil kopen heeft mij deze afgeraden omdat hij nogal groot is en minder prettig met rijden. Hij zei ook dat maar weinig mensen dit koffer kopen en dat het dus niet populair is. Ik heb daarnaast op internet gezocht naar mensen die alleen een outback trekken 58 op hun motor hebben gemonteerd en het ziet inderdaad wat lomp uit.

Afbeelding

De motorzaak adviseerde mij de V47 omdat deze ook redelijk groot is, ruimte biedt aan 2 helmen en ook nog een stuk goedkoper is. Het nadeel van dit soort koffers vind ik echter dat ze rond zijn en daardoor minder goed te vullen zijn. Ook deelt het deksel het koffer door 2 en kun je hem in mijn ogen nooit optimaal 'vullen'.
Ook wil ik over een jaartje zijkoffers erbij kopen om op vakantie te gaan en dan vind ik de kunststof koffers helemaal niet handig omdat ze zo rond zijn en naar de zijkant opengaan. En om met verschillende koffers te rijden vind ik niet zo mooi. Zoals op deze afbeelding is te zien van heavyduties.ru

Afbeelding

De motorzaak adviseerde mij dus de V47 en daarnaast zij hij ook dat deze koffers makkelijk tweedehands zijn te verkopen, is dat zo?

Met dat ik het achterhoofd ben ik gaan zoeken naar een compromis en kwam ik uit bij de TRK52 trekker. Weten jullie misschien uit ervaring of dit een goede keus zou zijn als ik twijfel tussen de outback trekker en de V47?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Topkoffer GIVI outback trekker 58L / TRK52 Trekker / V47

Bericht door Stroompje »

Je beschrijft het zelf al.............. gewoon doen die trekker!
Ik en vele hier hebben 'm ook en hij bevalt uitstekend, er past veel in :duim:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Bozo
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 16-06-2014, 20:14
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XTA L9
Woonplaats: zevenbergen

Re: Topkoffer GIVI outback trekker 58L / TRK52 Trekker / V47

Bericht door Bozo »

Ik heb de trk52 en die bevalt mij goed. Die van mij is alleen rechthoekig in tegenstelling tot je laatste foto.
Heb ook de bijpassende gemakkelijk afneembare zijkoffers. Geen spijt van.


Sent from my iPad using Tapatalk
Gebruikersavatar
Peettomaat
DL1000 berijder
Berichten: 301
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050XT
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Topkoffer GIVI outback trekker 58L / TRK52 Trekker / V47

Bericht door Peettomaat »

+ 1 [THUMBS UP SIGN]
FidesNL
Berichten: 224
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650A

Re: Topkoffer GIVI outback trekker 58L / TRK52 Trekker / V47

Bericht door FidesNL »

Een 'rechthoekeriger' model is alleen beschikbaar als top/zijkoffer voor de 46L en 33L koffers. Heb je dan een ouder model?
Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Topkoffer GIVI outback trekker 58L / TRK52 Trekker / V47

Bericht door Sparky »

Hoi FidesNL,
ik heb de GIVI outback trekker koffers in het zwart.
De topkoffer is het kleine model.
Zeer handig maar met een puntje om op te letten.
Je moet het slot altijd met sleutel dicht doen, dat vind ik een nadeel.
Ook moet je even de binnenkant kijken want er zitten nog al wat ribben/opstakels in de koffer.
Dus even opvullen voor je labtop, of een goede schokbestendige tas.
Als je hem in het zwart neemt wordt de inhoud in de zomer wel erg warm.
Hij is wel super stevig en ik gebruik hem dus ook als stoeltje of tafeltje op de camping.

Succes groeten Sparky
Stromjäger
EX- V-Strom berijder
Berichten: 167
Lid geworden op: za 16-05-2015, 17:04
Mijn motor is een: Honda Africa Twin adventure tri colore
Woonplaats: Rijssen

Re: Topkoffer GIVI outback trekker 58L / TRK52 Trekker / V47

Bericht door Stromjäger »

Hallo fides.
ik heb zelf voor de givi trekker serie in alukleur gekozen: een 52 ltr topkoffer en 2 zijkoffers van resp. 33 en 46 ltr.
heel mooie set die goed bruikbaar is. Topkoffer is top voor WWV. Er zijn 2 nadelen: het alu is deukgevoelig en de motor is met zijkoffers erg breed nl. 1.14 meter.
Ps. Over smaken valt niet te twisten maar persoonlijk zou ik het bij 1soort/type koffer houden. Het oog wil ook wat.
You can't buy happiness, but you can buy an Africa Twin and that is pretty close :D
Keep calm and twist the throttle :-)}

Grtz. Stromjäger
Gebruikersavatar
Bas
DL650 berijder
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 27-07-2014, 12:16
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A
Woonplaats: Veenendaal

Re: Topkoffer GIVI outback trekker 58L / TRK52 Trekker / V47

Bericht door Bas »

Ik koos voor 2x 33 ltr.
Dan is de breedte maar 102 cm: Op vakantie kruip ik ook langs de files.
De lichtst geladen koffer zet ik rechts, er zit een slaapzak onderin en kleding bovenin.
De deksels openen tweevoudig, niet echt begrepen tot ik ging kamperen;
- makkelijk inladen met deksel geheel open,
- makkelijk alle hoekjes volproppen met het bovenste derde deel van het deksel open.
Topkoffer had ik al, prima om de helm op te bergen. Tijdens rijden meestal vrijwel leeg, lijkt me beter voor de gewichtsverdeling.
Nu ik toch bezig ben
Links: Coleman benzinebrander, kettingspray, kookgerei, 1.5 ltr water, kleding
Bovenop in rode rol: Tent en slaapmatje.
Tanktas: Camelback met water en allerlei lekkere dingen. Geen waardevolle spullen, dan kan ik 'm ook eens laten zitten.
Even terug naar je vraag: Ik vind de Givi Trekker52 erg groot. Daarmee is er de kans dat je de motor hoog-achter erg zwaar maakt, met negatieve gevolgen voor het o zo lekkere sturen van de V-Strom. Alleen een laptop of schoenen zal geen probleem zijn.
Afbeeldinge
DL650A YYG Candy Daring Red, TomTom Rider, Schubert C3 Pro
FidesNL
Berichten: 224
Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650A

Re: Topkoffer GIVI outback trekker 58L / TRK52 Trekker / V47

Bericht door FidesNL »

Dankjewel voor de reacties, dan ben ik nu toch overtuigd om voor de 'compromis' te gaan. En dan hoop ik volgend weekend wat foto's te hebben om hier op het forum te plaatsen!:D
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1578
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Topkoffer GIVI outback trekker 58L / TRK52 Trekker / V47

Bericht door Motormuus »

Succes met je keuze. Persoonlijk. Sluit ik geen compromis. Qwa accessoires op me motor. In het verleden wel gedaan en 3 maanden later alsnog voor me 1e keuze gegaan. Zonde want koste me dus 2x geld.
Plaats reactie