Probleem slot topkoffer

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Probleem slot topkoffer

Bericht door Camino »

Weer zo'n klein maar heel irritant probleem. Gisteren wilde ik de topkoffer openmaken maar het slot draait gewoon in het rond en ligt er gewoon los in. Ik kan het er ook in zijn geheel zo uithalen. Ik vermoed dat er aan de binnenkant iets afgevallen is van een moertje of een plaatje maar ik heb nooit goed gekeken hoe zo'n slot functioneert. Ik denk dat er niets kapot of afgebroken is maar ik kom niet meer in de koffer. Heleboel gepiel met slot in het gat leidt tot niets. Iemand een oplossing?
Ter illustratie een tweetal fotootjes.

Afbeelding

Afbeelding
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Probleem slot topkoffer

Bericht door Eikie »

Heleen, kom er maar in :duim:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Probleem slot topkoffer

Bericht door Camino »

Zie nu ook dat er al een keer een topic aan is besteed maar dat de oplossing gecencureerd is. Wie moet ik daarvoor een pb sturen?
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Probleem slot topkoffer

Bericht door Eikie »

Stroompje heeft volgens mij dè oplossing !

Het moertje wat achterop je slot hoort te zitten ligt nu ergens in de koffer.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Probleem slot topkoffer

Bericht door John007 »

Is al vaker over geschreven......
Moertje vast zetten met loctite.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Probleem slot topkoffer

Bericht door Stroompje »

PB is verstuurd! :bye:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Probleem slot topkoffer

Bericht door Camino »

Koffer is open maar.......er ligt van alles los. Moertje is idd losgegaan en plastic zwart plaatje wat door de moer werd vastgehouden lag ergens onderin. Verder een open/dicht knopje-staafje en een los veertje.
Iemand een idee hoe dit allemaal vast moet zitten. Ik heb op het net al naar een doorsnee afbeelding van de mechaniek gezocht maar kan het niet vinden.

P.s. Gaat met name om het veertje van de bovenste haak die in die kap die over het mechanisme komt vast zit met een veer.
Als je achter de motor staat en je doet de kap van de topkoffer open, zit de haak dan naar je toe of van je af en aan welke kant zit het veertje. Alles lag namelijk los.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Camino
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
Woonplaats: Eindhoven

Re: Probleem slot topkoffer

Bericht door Camino »

Doe maar geen moeite meer, het is gelukt om alles weer in elkaar te krijgen. Een gigantisch k..gepiel met dat veertje en dat sluit/open knopje en de kap er overheen maar het zit weer in elkaar en werkt weer. Meteen maar ff goeie lijm achter het moertje gezet.
Dat open/sluit knopje aan de binnenzijde van de koffer komt me overigens overbodig over.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)

Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Probleem slot topkoffer

Bericht door Stroompje »

Mooi zo :duim: pfffff... :|
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Probleem slot topkoffer

Bericht door John007 »

Camino schreef: Dat open/sluit knopje aan de binnenzijde van de koffer komt me overigens overbodig over.
Nee, daarmee blokkeer het slot zodat de koffer op het rek vast blijft zitten mocht je de sleutel de verkeerde kant op draaien.

Afbeelding

Afbeelding
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
BassRoss
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 13-10-2014, 11:48
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino
Woonplaats: IJlst

Re: Probleem slot topkoffer

Bericht door BassRoss »

Afgelopen zondag tijdens een rondje IJsselmeer kreeg ik onderweg zin in een broodje onder Wieringen. Maar...slot topkoffer weigerde alle diensten. Kreeg 'm met veel moeite nog 1 x open en toen niet meer. Onderweg even langs Niwa in Zwaagdijk en daar heeft een heel vriendelijke monteur koffer geopend (met flexibel T ripje oid. en de losgelopen bout weer vastgezet met locktite. Super service !
Plaats reactie