Keuze zijkoffers

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Dwarf

Keuze zijkoffers

Bericht door Dwarf »

Ik kocht de nieuwe V-Strom 650 (met Shad SH48 topkoffer) en ben nu op zoek naar min of meer bijpassende zijkoffers. Daarbij spelen een aantal criteria mee : de breedte (liefst zo beperkt mogelijk), het rack (indien mogelijk snel monteerbaar en verwijderbaar), de vormgeving, en uiteraard de prijs. Givi heeft een rack specifiek voor de DL 650 (GIVI : Zijkofferhouder V35 koffers - PLX - PLX3101 voor SUZUKI DL 650 V-Strom L2-L3 (11 > 13) waar de V35 koffers op passen. De staan dicht bij de motor en zien er erg goed uit. Alleen is het een vast rack. Iemand daar ervaring mee ? Is het monteren een hele klus ? Andere goede suggesties ?

Dank bij voorbaat !
Leville

Re: Keuze zijkoffers

Bericht door Leville »

Hoi, ik kan enkel spreken van mijn ervaring met de V35 op het "oudere" model 650. Nu, de verschillen met het nieuwe model zullen niet zo groot zijn.
Het bevestigen van het rek is eenvoudig. En de V35 koffers zijn praktisch. Toch zeker als je ook binnentassen koopt.
MAAR, en nu komt het: het geheel is allerminst smal te noemen. Daardoor zijn de koffers vooral bruikbaar als je niet hoeft te filefilteren. Het beperkte gebruik en de relatief hoge kost van koffers maakt dat ik, als ik jou was, eerst alternatieve bagageopties zou overwegen.
Dwarf

Re: Keuze zijkoffers

Bericht door Dwarf »

Door het feit dat ik een ruime topkoffer heb is het de bedoeling de zijkoffers slechts twee a drie maal per jaar te monteren. Aangezien ik niet veel zin heb het ganse jaar met een leeg rack rond te rijden zou ik dat (als dat een klus van een uurtje is) enkel monteren om op reis/weekend te gaan. Het zijn op het eerste zicht de enige koffers die door hun vorm nog wat rond de uitlaat gemonteerd zitten en daardoor qua breedte nog beter uitvallen dan vele andere modellen (zoals de originele Suzuki koffers). De prijs (rack+koffers) komt bij RAD op 500 euro wat ik nog vind meevallen tov van andere merken.
Leville

Re: Keuze zijkoffers

Bericht door Leville »

Dwarf schreef:Aangezien ik niet veel zin heb het ganse jaar met een leeg rack rond te rijden zou ik dat (als dat een klus van een uurtje is) enkel monteren om op reis/weekend te gaan.
Regelmatig verwijderen mag je vergeten. Want om het rek te monteren/demonteren moet je het bagagerek verwijderen. En dat laatste houdt in dat je eerst de bevestigingsplaat van je topkoffer moet verwijderen.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Keuze zijkoffers

Bericht door Ebrostrom »

Ik zeg zijtassen. Ruim, geen rek, zo te (de)monteren. Met forum zoekfunctie kom je op m'n topic. Daar staan een paar mooie mogelijkheden in.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Keuze zijkoffers

Bericht door Iron Horse »

Ik geef persoonlijk ook de voorkeur aan zijtassen en dan liefst met een afstandsrek, maar dat heb ik dus (nog) niet. Rijden zonder de afstandhouder lukt ook wel. In het verleden heb ik echter wel met koffers gereden. En daarvoor heb ik het Quicklock systeem van SW-Motech gemonteerd. Echt ideaal wanneer je met koffers wilt kunnen rijden maar als je ze niet mee hebt het rek er in 10 seconden af hebt. Er blijven slechts een paar bijna onzichtbare montagepunten op de motor zitten. Ik had er ook nog Quicklock sloten bij dan is het helemaal veilig om het te laten zitten tijdens een vakantie.

Kijk voor het systeem hier.

Afbeelding

Hier kun je ook meteen de montage-instructie downloaden en kun je de details zien.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Keuze zijkoffers

Bericht door Fogel »

Ik sluit me aan bij Rob, ik heb dat SW-motech Quicklock rack ook. Ideaal, maar je kunt er geen E35 aanhangen.

Groet,
Niels
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Keuze zijkoffers

Bericht door Tulipan »

Het Trax Evo rek is een werelduitvinding door het handige verwijderen, en de koffers ook. :D
Maar je zou kunnen kijken voor andere ( goedkopere ) koffers.
Aro bijvoorbeeld ( NL productie ) http://www.v-strom.nl/forum/viewtopic.p ... aro#p90490
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Dwarf

Re: Keuze zijkoffers

Bericht door Dwarf »

Heb na veel wikken en wegen gekozen voor de Givi V35 zijkoffers. De prijs is OK (500€ voor rack en koffers). Het rack is vast (niet snel demonteerbaar) maar redelijk elegant en niet echt storend, de koffers passen mooi rond de motor (en passen perfect bij de Shad topkoffer) en bovenal : de breedte valt zeer goed mee ! Ben zeer content met deze keuze :-)

https://www.dropbox.com/s/0s7jxd0qctczq ... .19.45.jpg
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Keuze zijkoffers

Bericht door Eikie »

Mooie koffers. Maar hoe ziet het er vanaf de achterkant uit?
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Dwarf

Re: Keuze zijkoffers

Bericht door Dwarf »

Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Keuze zijkoffers

Bericht door Eikie »

Sooooo da's best breed !
Persoonlijk zou ik wat smallers zoeken.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Squarepants

Re: Keuze zijkoffers

Bericht door Squarepants »

hoi everyone, ik rij al 12 jaar een BMW R80RT, veel in de stad. De koffers zijn gewoon legendary, ik rij nooit zonder en kom altijd door de file. Ik heb voorig jaar de originele koffers gemonteerd op mijn lieve 2005 WeeStrom maar het leven is anders. Ze zijn sterk en makkelijk te bedienen maar jeetje waroom zo breeeeeed met minder inhoud dan de BMW koffers. Ik denk de Suzuki designers hebben toen hun total koffer concept outsourced. . . . hoe is het voor de nieuwe generatie, lessons learned ? Gelukkig heb ik een topkoffer voor de files ! . .
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Keuze zijkoffers

Bericht door Eikie »

En ook welkom op het forum ! Leuk dat je jezelf even voorstelt :worship:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
HD2W4W
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 20-04-2016, 22:36
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Re: Keuze zijkoffers

Bericht door HD2W4W »

Bij het rondneuzen naar zijkoffers voor de DL650 kwam ik terecht op dit Franse V-Strom forum. Nu is mijn Frans niet goed, maar de plaatjes zeggen genoeg. Mooi overzicht van het zij- en achteraanzicht van een V-Strom met de diverse koffersystemen. Daarbij ook een opgave van de totale breedte.
https://www.dl650.org/comparo-valises.html
Valentino1974
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 14-12-2016, 19:56

Re: Keuze zijkoffers

Bericht door Valentino1974 »

Dwarf schreef:Ik kocht de nieuwe V-Strom 650 (met Shad SH48 topkoffer) en ben nu op zoek naar min of meer bijpassende zijkoffers. Daarbij spelen een aantal criteria mee : de breedte (liefst zo beperkt mogelijk), het rack (indien mogelijk snel monteerbaar en verwijderbaar), de vormgeving, en uiteraard de prijs. Givi heeft een rack specifiek voor de DL 650 (GIVI : Zijkofferhouder V35 koffers - PLX - PLX3101 voor SUZUKI DL 650 V-Strom L2-L3 (11 > 13) waar de V35 koffers op passen. De staan dicht bij de motor en zien er erg goed uit. Alleen is het een vast rack. Iemand daar ervaring mee ? Is het monteren een hele klus ? Andere goede suggesties ?

Dank bij voorbaat !

Hoi, mijn buurman heeft dit systeem. Ziet er stoer uit en zijn kwalitatief, vallen niet breed en zijn er heel makkelijk op en af te halen. Ik weet niet of ze er ook voor de V-Strom zijn, maar dat denk ik wel.
Ik hoor wel ff of het toepasbaar is en wat je er van vind.

http://www.mlmparts.com/nl/sw-motech-bl ... oCk4Tw_wcB


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Keuze zijkoffers

Bericht door Eikie »

De Givi V35 koffers zien er keurig uit op de L2
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Plaats reactie