Breedte koffers DL650

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Sjoerd2b

Breedte koffers DL650

Bericht door Sjoerd2b »

Ik lees van veel mensen problemen met de breedte van de koffers tov het stuur. Nou meen ik dat ik op de beurs in Utrecht een V-strom heb gezien met 2 "voelsprieten" op de beugels (van de Black Rhino) te hebben gezien. Deze geven je een indicatie van de breedte achter. Klopt dat? Heeft iemand daar een oplossing voor bedacht wellicht anders dan ophangframe etc aanpassen (en dan nog steeds breder zijn dan je stuur)?
Leville

Re: Breedte koffers DL650

Bericht door Leville »

Smallere koffers?

De ervaring met V35 koffers op mijn V-Strom heeft me doen besluiten voorlopig geen koffers meer te nemen op de Tiger.
Wegens zo breed gebruikte ik de koffers toch niet meer voor WW verkeer. En zelfs op vakantie kon het storend zijn. Gezien de prijs van een kofferset, denk ik dat ik alternatieven ga proberen (roll, soft luggage...)
Blue-Rhino

Re: Breedte koffers DL650

Bericht door Blue-Rhino »

Ik rijd ook al een tijdje zonder de koffers en moet zeggen bevalt meer dan prima.
Als oplossing heb ik een bags connection cargobag van 50 liter en 2 bags connection tent rolletjes op de strom liggen als ik een weekendje wegga.
Alles past erin, tent, matjes, slaapzakken, kleding ed.
Aangekomen op plaats van bestemming tentje opzetten, matjes en slaapzak in orden maken en de tassen van de motor af.
De tent is overigens een normaal formaat 2 persoonstent, slaapzakken grote dekenmodellen (2 stuks lig graag comfortabel) matjes 2 mummy modellen van 50 cm breed.
Moet zeggen bevalt me beter dan de koffers en als grote voordeel geen rek meer op de motor als de koffers en niet op zitten.

Gr. Martin
Plaats reactie