Bevestiging topkoffer Hepco & Becker

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Bevestiging topkoffer Hepco & Becker

Bericht door Bacchus »

Al jaren heb ik een prima topkoffer van Hepco en Becker. Het werkt met een systeem waarbij je op je rek van het topkoffer een plaat monteert en je koffer onder klemt. De klem met sleutel voor de bevestiging zit aan de onderzijde.
Nu heb ik een kofferrek voor top en zijkoffers van Suzuki. Probleem is nu dat het rekje van mijn H&B topkoffer niet meer past, ik nieuwe gaten moet gaan boren en het bevestigingsrek een flink stuk naar achter moet gaan plaatsen. Dit omdat je de sleutel/bevestigingsklem onder je bevestingsrek klemt.

Ook zitten nu de schroeven voor het kofferrek te bevestigen in de weg waardoor ik alles moet gaan verhogen of uitboren.

Zien jullie oplossingen om dit goed te bevestigen. Het topkoffer is wenselijk om erbij te hebben ivm vakantie naar Engeland.

Foto van Google.

Exacte foto volgt asap.
http://www.mdi-online.nl/topdrager-hepc ... l1000.html



ps. een hele goede aanbieding voor een suzuki topkoffer met bevestiging zou een optie zijn. Zou nl alleen voor 1 reis zijn.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Bevestiging topkoffer Hepco & Becker

Bericht door Bacchus »

Zoals beloofd foto's van de kofferrekken.

de 2 kofferrekken naast elkaar om het verschil te zien. De versie voor de zijkoffers is een stuk langer dan het origineel.
Afbeelding


De bevestiging zoals op het origineel kofferrek. Zoals je ziet steekt de achterzijde van het zwarte gedeelte een stuk uit zodat je het het topkoffer aan kan klemmen.
Afbeelding


Op het nieuwe kofferrek welke nodig is ivm montage zijkofferrek, 2 situaties waar ik het zwarte topkofferrekje zou monteren. Foto 1 ver naar achteren, zo kort mogelijk boven de as. Probleem, het zwarte gedeelte steekt niet over zodat ik het topkoffer, waar de klem aan de achterzijde dit, niet kan monteren. Ook zitten de bevestigingsschroeven in de weg.
Afbeelding

foto 2 ver naar achteren, niet optimaal. De achterzijde steekt voldoende uit, maar krijg nu de achterste 2 schroeven niet bevestigd. Dus geen stevigheid.
Afbeelding


Hieronder zoals hij zou moeten bevestigd worden. Probleem is dat de schroeven van het topkofferrek in de weg zitten. Dit is nog wel op te lossen door het zwarte plaatje te verhogen met wat revetten en langere schroeven. Probleem blijft dat de achterste schroeven niet te bevestigen zijn.
Afbeelding


Gezien ik op korte termijn naar Zuid-Engeland ga ben ik zeer op zoek naar een oplossing.
Nogmaals een evt betaalbaar topkoffer (origineel Suzuki?) zou een oplossing zijn voor me.
Al is de vraag, zitten de bevestigingsschroeven van het kofferrek dan ook niet in de weg?
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Bevestiging topkoffer Hepco & Becker

Bericht door Bacchus »

Gezien de tijd toch begint te dringen heb ik de enige makkelijke oplossing gevonden.
Momenteel wordt een Suzuki topkoffer opgehaald in de kleur grijs. :duim: Incl. (een voor mij overbodig extra) topkofferrek. Dit is toch het mooiste en is in ieder geval stevig.

Dus 1 topkoffer voor het kofferrek met zijkoffers en 1 topkoffer als ik het rek zonder zijbeugels gemonteerd heb.



Binnenkort te koop: Topkofferrek, grijs. Dit betreft een origineel Suzuki topkofferrek waar ook de zijbeugels op gemonteerd kunnen worden. Op korte termijn op onze marktplaats hier op het forum :D
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Plaats reactie