Kofferrek eraf en de topkoffer op het originele rek

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Paul1965

Kofferrek eraf en de topkoffer op het originele rek

Bericht door Paul1965 »

Ondertussen heb ik nagekeken of Givi E21 koffers op mijn originele Suzuki kofferrek passen. Helaas dus niet (volgens RAD). Daarom heb ik besloten het oude roestige kofferrek eraf te halen en heb ik gelijk maar een, nog heel mooi, origineel bagagerek weten te scoren voor weinig. Dan maar geen zijkoffers maar alleen de topkoffer.

Er was mij verzekerd dat ik alleen het rubbermatje eraf moet halen om de Suzuki topkoffer op het nieuwe rek te monteren. Helaas pindakaas! Zo te zien heb ik een adapterplaat nodig. Ik zie wel gaten in het originele rek die overeenstemmen met de plaats van de ronde nokken maar de sluitnok gaat nooit passen. Daarvoor is het rek niet lang genoeg. Fijn dat Suzuki zijn eigen bagagesysteem niet heeft afgestemd op het originele rekje :evil:

Ik moet dus op zoek naar een adapterplaat voor een Suzuki topkoffer of ik moet zien dat ik de plaat, die nu in het oude kofferrek zit, er netjes uit kan slijpen. Iemand betere ideen??? Ik wil mijn oude kofferrek ook wel ruilen voor een adapterplaat maar ik durf eigenlijk niemand dat roestige ding aan te smeren..... :oops:
Leville

Re: Kofferrek eraf en de topkoffer op het originele rek

Bericht door Leville »

Best een adapterplaat met speciale montagestukken kopen. EBay is je vriend.
Paul1965

Re: Kofferrek eraf en de topkoffer op het originele rek

Bericht door Paul1965 »

Dat is snel :worship:

Ik heb al gegoogled maar kom dan alleen de Givi platen tegen. Nog geen Suzuki adapterplaten gezien. Om nu ook nog de topkoffer de deur uit te doen omdat ik alleen een Givi plaat kan krijgen gaat me te ver. Eerlijk gezegd ben ik niet zo thuis in het ebay (en paypal) gebeuren en zoek liever bij de gewone webwinkels. Zal het toch maar eens proberen.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Kofferrek eraf en de topkoffer op het originele rek

Bericht door Iron Horse »

Hier kun je o.a. de grondplaat kopen. Gebruik de zoekfunctie van het forum en zoek op grondplaat en je vindt o.a. foto's van hoe ik die plaat heb gemonteerd. Inderdaad even de mat eraf. Ik heb op de plek waar de bouten van de bevestiging van de bagagedrager zitten gaten in de grondplaat gemaakt omdat je anders eerst alles moet demonteren als je bijvoorbeeld de remvloeistof achter wilt vervangen of de achterkant om een andere reden eraf moet hebben.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Paul1965

Re: Kofferrek eraf en de topkoffer op het originele rek

Bericht door Paul1965 »

Thnx! Ik zal op grondplaat zoeken. Ik had al wel het een en ander gevonden op het forum maar dat gaat altijd over een Givi grondplaat. Jouw linkje overigens ook. Nu vrees ik dat daar de originele topkoffer niet op past. De zijkoffers van Givi passen immers ook niet op het Suzuki systeem. En ik heb nu eenmaal al de Suzuki topkoffer.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Kofferrek eraf en de topkoffer op het originele rek

Bericht door Iron Horse »

Klopt, dan gaat het niet passen. De Suzuki koffers hebben net weer een andere nok. Ik dacht even te hebben gelezen dat je de Givi wilde monteren, maar als het de Suzuki is gaat het niet lukken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Paul1965

Re: Kofferrek eraf en de topkoffer op het originele rek

Bericht door Paul1965 »

Net even op de Suzuki site gekeken. Had ik eerder moeten doen want er bestaat helemaal geen Suzuki grondplaat, ze verkopen alleen een compleet rek (>100 euro). Eigenlijk hetzelfde roestige ding dat ik nu heb maar dan zonder de zijstukken. Daar wilde ik nu net van af. Het lijkt erop dat ik creatief aan de gang moet. Ik kan mijn oude rek gebruiken als mal voor een zelf gemaakte grondplaat. Ook zou ik de topkoffer gewoon met een paar bouten rechtstreeks op het rek kunnen schroeven maar dan moet wel mijn zadel er gewoon nog af kunnen. Nu moet ik daarvoor altijd mijn topkoffer eraf halen. Ik moet regelmatig onder mijn zadel zijn want daar zit het reservoir van mijn Scottoiler.
Gebruikersavatar
R.Vanmeegen
DL1000 berijder
Berichten: 604
Lid geworden op: vr 12-07-2013, 22:25
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000-K3
Woonplaats: Huissen

Re: Kofferrek eraf en de topkoffer op het originele rek

Bericht door R.Vanmeegen »

Hoi Paul,

Ik ga hetzelfde doen. Ik heb mijn kofferrek er ook afliggen en ga met een adapter plaat de top koffer er op zetten. Ik heb ook de val bescherming er afgehaald. Kan ik tenminste het zadel er af halen zonder dat ik de topkoffer er af hoef te halen. Er zit buiten een nw set niets anders op naar mijn mening.

Verzonden vanaf mijn Nexus 7 met behulp van Tapatalk now Free
Laatst gewijzigd door Stroompje op za 12-10-2013, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link werkend gemaakt.....
DL 1000 - Zilver grijs - K3 - TomTom Rider 400 - 2 Akra's - Sony HDR-AS200
Paul1965

Re: Kofferrek eraf en de topkoffer op het originele rek

Bericht door Paul1965 »

Ik ben eigenwijs, ik ga als eerste proberen zelf een grondplaat te maken. Daarvoor kan ik het originele rek als voorbeeld gebruiken. In het verleden was dat niet zo'n probleem, toen had ik toegang tot een frees en zetbank en flink wat afvalmetaal. Sinds ik alleen nog maar de hele dag achter het beeldscherm zit wordt het waarschijnlijk behelpen met een metaalfiguurzaag en een boormachine. Eerst maar eens een stuk metaal versieren. Ik zit te denken aan dik aluminium. Het gaat nog een flinke klus worden.

Ik kan natuurlijk ook proberen de topkoffer te verkopen en te gaan voor een merk dat wel een grondplaat heeft (bv. Givi of Kappa).

Ik zou het overigens ook wel fijn vinden dat het zadel eraf kan zonder de topkoffer eraf te halen.
Gebruikersavatar
Drummer
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 26-03-2012, 22:43
Mijn motor is een: Honda Crosstourer VFR1200X Dct
Woonplaats: Schilde

Re: Kofferrek eraf en de topkoffer op het originele rek

Bericht door Drummer »

8) 8) 8)


dat gaat ook, moet je enkel je topkoffer een 4 tal cm naar achter monteren tov het origineel.

Zoek maar op dit forum, er staat ergens wel iets van.

Ik heb de mijne ook 4cm naar achter geplaats en werkt prima.


grtz Drummer.
Eerst nen Transalp, daarna een Suzuki V strom DL1000, en nu een Honda Crosstourer VFR1200X Dct

http://denoordkaap2016.blogspot.be/

http://corsica2018.blogspot.com
Paul1965

Re: Kofferrek eraf en de topkoffer op het originele rek

Bericht door Paul1965 »

Dus als ik de koffer 4cm naar achter zet kan het zadel er gewoon af? In dat geval kan ik zonder adapterplaat en maak ik de koffer met bouten (en een plaat tegen het scheuren van het plastic) gewoon rechtstreeks op het rek. Topkoffer hoeft er van mij niet telkens af.
Paul1965

Re: Kofferrek eraf en de topkoffer op het originele rek

Bericht door Paul1965 »

Zo'n adapterplaat voor de originele koffers bestaat dus wel. Heb hem gevonden in een accessoire brochure. Artikel nummer 990D027G00060. Kreng kost helaas liefst 93.50 euro bij cmsnl.com. Zonder de nokken, sluitplaat en rubbers. Die heb ik natuurlijk gelukkig wel van het originele kofferrek maar het is me wat te gortig. Kan ik net zo goed een Kappa koffer kopen (daar zit de grondplaat al bij) en de Suzuki koffer verkopen.Toch maar gaan voor de budget oplossing nl zelfbouw.

Jammer dat de bevestiging op de Givi/Kappa platen volkomen anders is. Ik vraag me af welk merk de Suzuki koffers eigenlijk zijn. Ik bedoel dan die dingen met de bevestiging voor de twee ronde nokken en de forse slotplaat.
Leville

Re: Kofferrek eraf en de topkoffer op het originele rek

Bericht door Leville »

Ter info: bij mijn Kappa koffer van het type Monokey zat GEEN adaptorplaat. Ik heb er nog wel 1 liggen, dacht ik.
Paul1965

Re: Kofferrek eraf en de topkoffer op het originele rek

Bericht door Paul1965 »

Geloof dat Kappa ze alleen maar bij de Monolock meelevert. De Monokeys moeten het zonder doen.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Kofferrek eraf en de topkoffer op het originele rek

Bericht door Iron Horse »

Monolock wordt (bij mijn weten) altijd meegeleverd, bij Monokey niet en is het een additioneel accessoire.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Ate
Berichten: 436
Lid geworden op: di 31-05-2011, 18:33
Mijn motor is een: DL 650 (2004)
Woonplaats: Oosterwolde

Re: Kofferrek eraf en de topkoffer op het originele rek

Bericht door Ate »

Even gegoogled. Zat met hetzelfde probleem. Bodemplaat is wel degelijk te bestellen artikelnummer 990D0-27G00-060. Kosten € 99,- (knoop me er niet aan vast). Dit is originele tekst: "Adapterplaat voor montage van 49 liter topkoffer op de standaard bagagedrager"

Ik heb zelf maar met een metalen plaat een rekje gemaakt en zover naar achteren geplaats, dat het zadel nog gewoon open kan. Zonder de koffer eraf te halen.
Gebruikersavatar
R.Vanmeegen
DL1000 berijder
Berichten: 604
Lid geworden op: vr 12-07-2013, 22:25
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000-K3
Woonplaats: Huissen

Re: Kofferrek eraf en de topkoffer op het originele rek

Bericht door R.Vanmeegen »

Ik heb een vergelijkbare actie gedaan. Plaat laten laseren en lassen. Heb deze op de originele beugel gezet. Zie het onderwerp Opknappen DL1000.
DL 1000 - Zilver grijs - K3 - TomTom Rider 400 - 2 Akra's - Sony HDR-AS200
Plaats reactie