Rubbers voor kofferrek los te verkijgen?

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Paul1965

Rubbers voor kofferrek los te verkijgen?

Bericht door Paul1965 »

Vandaag eens bezig geweest om mijn kofferrek op te knappen. Ik dacht dat even quick&dirty te doen met hamerslag. Het is helaas niet echt geweldig geworden maar gelukkig ook niet slechter dan het was :) De hamerslag dekt niet bepaald goed. Van de winter maar eens helemaal eraf halen en dan spuiten of coaten. Tenminste, als dat niet duurder is dan een nieuw rek.

Bij het lakken van het rek zag ik dat een behoorlijk aantal rubbers ontbraken. Zijn die dingen los te koop? En zijn ze dan ook te monteren? Ik heb gezien dat ze in gaatjes in het rek gedrukt zijn.

Eventueel kunnen plakrubbertjes van de bouwmarkt ook wel voldoen maar de rubbers voor het topkoffer hebben ook nog verschillende hoogtes.
Paul1965

Re: Rubbers voor kofferrek los te verkijgen?

Bericht door Paul1965 »

Hele zoekpartij op het forum maar het heeft toch wat opgeleverd. Als je maar de goede zoekterm opgeeft, in dit geval dus trillingsrubbers. Tja.....

http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=5846
Laatst gewijzigd door Iron Horse op zo 08-09-2013, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Externe links a.u.b. altijd tussen [url]link[/url] zetten.
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Rubbers voor kofferrek los te verkijgen?

Bericht door John007 »

Je kan ze gewoon bij de dealer bestellen ( setje ) en er met een klein schroevendraaier indrukken.
Desnoods smeer je er een beetje vaseline o.i.d. op.
succes.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Paul1965

Re: Rubbers voor kofferrek los te verkijgen?

Bericht door Paul1965 »

Ik gisteren al een mailtje naar Motorcentrum Venlo gestuurd maar geen respons. Ik zal Motoport Veldhoven ook eens proberen, ik heb tenslotte al het artikelnummer. Ze zullen wel niet zo happig zijn omdat er niet veel op te verdienen valt.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Rubbers voor kofferrek los te verkijgen?

Bericht door Iron Horse »

Meeste motorzaken zijn op maandag gesloten. Denk dat je daardoor nog bericht hebt gehad.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Voogie
DL1000 berijder
Berichten: 386
Lid geworden op: di 19-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Woonplaats: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Rubbers voor kofferrek los te verkijgen?

Bericht door Voogie »

Ik heb ze online besteld en ze werden bezorgd bij de dealer (niet thuis) en daar moest ik ze dan wel zelf ophalen én afrekenen. Het was een complete set met hoge en lage rubbertjes.
Moet even opzoeken waar ik ze besteld heb.

Wordt vervolgd.

verzonden vanaf mijn Sony Experia via tapatalk
Blije DL1000 rijder!
Paul1965

Re: Rubbers voor kofferrek los te verkijgen?

Bericht door Paul1965 »

Bedankt! Ik zal even geduld hebben.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Rubbers voor kofferrek los te verkijgen?

Bericht door Bacchus »

De rubbers zijn gewoon te bestellen bij Motorcenter Venlo.
Daar heb ik ze een goed jaar geleden ook besteld. Naar toe gereden, besteld en ze werden netjes opgestuurd :duim:
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Paul1965

Re: Rubbers voor kofferrek los te verkijgen?

Bericht door Paul1965 »

Ik heb even geen tijd om er naar toe te rijden dus heb ze maar gemaild inclusief het artikelnummer dat jij een keer op het forum hebt geplaatst. Helaas (nog) geen respons. Maar even afwachten.
Gebruikersavatar
BIG Ad
DL650 berijder
Berichten: 345
Lid geworden op: di 29-12-2009, 23:05
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A L7
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Rubbers voor kofferrek los te verkijgen?

Bericht door BIG Ad »

Ik heb een paar maanden geleden 6 stuks gehaald bij de Valkenier. Die had ze los in een bak in de werkplaats liggen. Omdat-ie alleen zwarte had en niet de lichte die er bij mij opzaten, hebben we nog even gekeken naar een eventueel te bestellen setje. Het setje dat werd gevonden (b)leek wat uitgebreider dan nodig, dus heb ik gewoon alles vervangen door zwarte. Staat ook best goed.
Afbeelding
Groeten, (BIG) Ad
Paul1965

Re: Rubbers voor kofferrek los te verkijgen?

Bericht door Paul1965 »

Heb er nu ook zwarte opzitten. Tenminste degene die er nog zijn.....

Ondertussen een reactie gekregen van Motorcenter Venlo. Ze hebben de originele niet maar kunnen wel de Givi dopjes leveren. Volgens hun zijn dat dezelfde. Ik heb even op hun linkje gekeken maar volgens mij zijn de rubbers voor de zijkoffers inderdaad hetzelfde maar die voor de topkoffer zeker niet. Daar zitten meer dan die 4 doppen in bij mij een ook nog van verschillende hoogtes:

http://www.motorcorner.nl/toebehoren-gi ... 48860.html
http://www.motorcorner.nl/toebehoren-gi ... 25828.html

De originele zijn volgens hun niet meer leverbaar, ben ik mooi klaar mee.

Ik heb nog een alternatief in Duitsland waar ik wel de originele kan krijgen maar dan kost het me ca. 12.50 voor de dopjes en nog eens dat bedrag voor het versturen :shock:
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 11-09-2013, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Externe links a.u.b. altijd tussen [url]link[/url] zetten. Anders werken langere links niet.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Rubbers voor kofferrek los te verkijgen?

Bericht door Bacchus »

Ze zien er wel iets anders uit.
Wellicht toch eens een andere motorzaak proberen?
Als lijkt het me sterk dat deze ze wel zou kunnen leveren. Venlo levert mij tot nu toe alles zonder problemen.

Overigens zijn de Suzuki dopjes ook niet goedkoop. Zou moeten kijken of het op het zakje staat (ligt al 1,5 jaar te wachten op montage)
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Rubbers voor kofferrek los te verkijgen?

Bericht door John007 »

Ik heb ze zo'n twee jaar geleden bij motoport besteld dus misschien kunnen zij jou verder helpen.
Je besteld ze als een setje en hebt dan een paar extra.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Paul1965

Re: Rubbers voor kofferrek los te verkijgen?

Bericht door Paul1965 »

Zo, ik heb zojuist even gebeld met Motoport (Veldhoven). Het artikelnummer (990DO-RPLUG-BLK) was gewoon bekend en leverbaar :!: en de bestelling is de deur uit. Ik ben ca. 16 euro armer als het setje binnen is. Tja, je moet wat doen om rammelvrij te rijden. :-)}
Gebruikersavatar
Voogie
DL1000 berijder
Berichten: 386
Lid geworden op: di 19-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Woonplaats: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Rubbers voor kofferrek los te verkijgen?

Bericht door Voogie »

Mooi, dan hoef ik ook niet meer verder te zoeken naar de website waar ik ze toen besteld heb.

Arie

verzonden vanaf mijn Sony Experia via tapatalk
Blije DL1000 rijder!
Paul1965

Re: Rubbers voor kofferrek los te verkijgen?

Bericht door Paul1965 »

Zo, donderdag bij Motoport besteld en zaterdag kon ik ze afhalen. Hoezo, niet meer leverbaar :frusty:

Nu eerst het rek helemaal schuren en weer een poging doen om het nu eens netjes te doen met hamerslag. Bij de vorige poging heb ik het wat te dik opgebracht omdat de hamerslag de roestige plekken weigerde af te dekken. Daarna de nieuwe dopjes monteren. Wel even opschrijven welk dopje waar zat. Liefst zou ik het rekje laten stralen en poedercoaten maar ik vrees dat ik dan net zo goed een nieuw rekje kan kopen.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Rubbers voor kofferrek los te verkijgen?

Bericht door Bacchus »

Ik heb mijn rek laten poedercoaten, 60 euro en het is weer als nieuw. OVerweging waard, hamerite is ook niet goedkoop :D
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Paul1965

Re: Rubbers voor kofferrek los te verkijgen?

Bericht door Paul1965 »

Klopt! Deze hamerite had ik gelukkig nog over van een vorig project.
Voor 60 euro moet ik er ook nog eens over nadenken. Het zou inderdaad beter zijn om het hele ding eerst helemaal te stralen want de roest heeft zijn werk al aardig gedaan. Het blijft tenslotte een Suzuki :)

P.S. Bacchus, heb je ook een adres voor het poedercoaten? Je woont vrij dichtbij dus misschien is dat adres voor mij ook wel te doen....
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Rubbers voor kofferrek los te verkijgen?

Bericht door Bozobin † »

Als je deze rubbertjes zoekt moet je even contact met mij opnemen, ik heb een voorraadje
Afbeelding

20 ct per stuk ex verzendkosten
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Paul1965

Re: Rubbers voor kofferrek los te verkijgen?

Bericht door Paul1965 »

Bedankt voor het aanbod (zou veel goedkoper zijn geweest dan de 15,95 euro die ik betaald heb) maar het zijn niet dezelfde rubbers. Ook het gedeelte, de plug, dat in het rek steekt is anders. Ik heb overigens de ontbrekende rubbertje gemonteerd. Hoop gewurm met zeep en een klein schroevendraaiertje. Dat gaat zo moeizaam dat het me niet zou verbazen als de plug al half door is na montage.
Plaats reactie