Verschil Achterdrager dl650

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fransh
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 17-04-2017, 16:44
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650

Verschil Achterdrager dl650

Bericht door Fransh »

Hallo,

Ik heb op mijn v-strom nu deze achterdrager met koffer , volgens mij orgineel Suzuki
IMG_2270.JPG
Maar je hebt ook deze drager, deze vind ik mooier maar past hier ook mijn huidige koffer op, ik kan dat helaas nergens vinden dus wie heeft hier informatie over
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Verschil Achterdrager dl650

Bericht door Iron Horse »

De eerste is een drager met geïntegreerde grondplaat voor de topkoffer. De onderste is de eerste/oude versie van de bagagedrager zonder bevestigingsmogelijkheid voor de koffer. Daar kun je later wel een grondplaat op monteren. Meestal haalt men dan eerst het rubber eraf. De oude zag er zonder bevestigingsplaat wat mooier uit. Maar op het moment dat je de grondplaat erop monteert maakt het natuurlijk niet veel meer uit als je zonder koffer rijdt, dan is het beide minder mooi.

Op de eerste zit ook voorbereiding voor zijkofferbeugels van Suzuki. Bij de eerste werd ook standaard de koffer geleverd dus eigenlijk niet bedoeld om zonder te rijden.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Fransh
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 17-04-2017, 16:44
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650

Re: Verschil Achterdrager dl650

Bericht door Fransh »

Rob,

Bedankt voor de info dan zal ik,deze laten zitten 😀
Gebruikersavatar
Valetek
DL650 berijder
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 16-03-2014, 13:13
Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
Contacteer:

Re: Verschil Achterdrager dl650

Bericht door Valetek »

de eerste kan wat meer dragen ook dacht ik , de tweede max 7 kg dacht ik uit mijn hoofd
LegalWheels
Berichten: 9
Lid geworden op: do 04-01-2018, 10:49
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650

Re: Verschil Achterdrager dl650

Bericht door LegalWheels »

Hallo iedereen. Ik ben zojuist een bezitter geworden van een DL650 uit 2008.
Nu zit de boven getoonde grondplaat op mijn DL650, echter mist de koffer en volgens mij ook het omhoog staande gedeelte aan de achterkant. De koffer zat er ook niet bij.
Enig idee of het makkelijk is via bijvoorbeeld een Suzuki dealer om dat onderdeel nog bij te bestellen, of goedkoop aan de originele topkoffer te komen?

Aan de andere kant heb ik een volledige Givi monokey set liggen (3 delig). Ook nog een grondplaat, zonder specifieke bevestiging voor de DL650. Zou ik voor montage van de Givi topkoffer grondplaat de Suzuki plaat dienen te verwijderen, of een specifieke adapter dienen te kopen?

Verder vraag ik mij af welke zijkoffer set aan te raden valt voor Givi monokey koffers? De SW-Motech zijn verkrijgbaar met adapters voor ongeveer elke soort, waaronder de Givi, maar een Givi monokey drager is goedkoper. Iemand eigen ervaring?
Gebruikersavatar
Calimero
DL650 berijder
Berichten: 1502
Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
Woonplaats: Den Haag

Re: Verschil Achterdrager dl650

Bericht door Calimero »

Hallo LegalWheels,

Heb je al een complete Givi kofferset liggen of alleen de set sloten?

Voor de koffers is het handig te weten wat je er uiteindelijk mee wilt.
Rij je alleen of ook met passagier?
Moeten er twee integraalhelmen in de topkoffer passen?
Ben je van plan op de motor meerdere weken op vakantie te gaan?
Wil je koffers waar ook binnentassen voor verkrijgbaar zijn? (Hoef je niet met de koffer te zeulen)
Wat moet er in de koffer passen? (een A4-ordner past bijvoorbeeld niet in alle koffers)
Wat is je budget?

In het algemeen kan je stellen dat elk type koffer zowel voor- als nadelen heeft.
Ik ga er vanuit dat je al een bepaalde type koffer op het oog hebt.
Met de antwoorden op de vragen en jouw voorkeur voor bepaalde koffers denk ik dat er op het forum voldoende gebruikerservaring is om jou hierin te adviseren.

Vragen over benodigde adapters voor Givi kan je bijvoorbeeld ook bij www.rad.eu stellen.
Ik weet uit ervaring dat er snel op vragen geantwoord wordt en de prijs van de Givi-koffers is hier ook gunstig.
Groeten,
Adri
LegalWheels
Berichten: 9
Lid geworden op: do 04-01-2018, 10:49
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650

Re: Verschil Achterdrager dl650

Bericht door LegalWheels »

Bedankt voor de uitgebreide reactie!

Inmiddels heb ik de universele drager en bijbehorende goedkope (grote) Givi-clone op mijn Suzuki fabrieks-topkoffer drager weten te plaatsen (beetje beunen en flinke dosis tiewraps, maar het zit ;)).

Nu nog kijken een drager voor de zijkoffers. Ik beschik al over twee Givi zijkoffers van mijn andere motor, dus wel zo makkelijk die te gebruiken (zijn nog netjes).
Aangezien ik mij enkel op de motor verplaats, komt het regelmatig voor dat ik heel wat zaken mee moet slepen. Vandaar dat ik 46 liter zijkoffers heb.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Verschil Achterdrager dl650

Bericht door Iron Horse »

Met 2 keer 46 liter GIVI zijkoffers wordt hij wel heel erg breed hoor. Heb ik ooit ook gehad maar er toch snel weer afgehaald.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
LegalWheels
Berichten: 9
Lid geworden op: do 04-01-2018, 10:49
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650

Re: Verschil Achterdrager dl650

Bericht door LegalWheels »

Is alleen voor wanneer de ruimte nodig is. Meestal rij ik alleen met de topkoffer. Heb er genoeg ervaring mee, rij ook met de 2 x 46 liter op een FJ1200: nogal een bakbeest - zeker met de koffers. Iemand in de buurt heeft ook de 2 x 46 liter op zijn DL650. Kreeg wel de indruk dat zijn rek erg ver uitsteekt (dus de ruimte tussen uitlaat en montage punt). Weet niet wie de eigenaar is, dus kan niet vragen welk rek het is.

Bij mijn FJ1200 Wingrack zit een en ander direct tegen de kont met weinig tussenruimte, wellicht heeft het er mee te maken dat de uitlaten van de FJ laag zitten en bij de Wee hoog (aan de andere kant zou je denken dat het grote hitte schild afdoende zou moeten zijn). Bij mijn F650GS 1 cilinder zitten de koffers ook direct tegen de hitte schildjes op de hoge uitlaten.

Geen idee of per Givi-compatible rekken de ruimte tussen de kont en montagepunt altijd zo groot is.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Verschil Achterdrager dl650

Bericht door Iron Horse »

LegalWheels schreef: wo 17-01-2018, 13:27Iemand in de buurt heeft ook de 2 x 46 liter op zijn DL650. Kreeg wel de indruk dat zijn rek erg ver uitsteekt (dus de ruimte tussen uitlaat en montage punt). Weet niet wie de eigenaar is, dus kan niet vragen welk rek het is.
Dat is dus het "probleem" bij de V-Strom. Door de uitlaat staat het rek erg ver naar buiten. En als je dan geen asymmetrische koffers gebruikt wordt het een breed bakbeest. Ik heb ooit ook eens foto's geplaatst (in 2004), maar die zijn inmiddels niet meer zichtbaar. De breedte heb ik toen wel gemeten en die was 1,20 meter. En dat is echt breed en onhandig. Maar misschien dat jij het anders gaat ervaren. Bij het K-model heb je zover ik weet echter weinig alternatieve mogelijkheden wat betreft rek. Enige waar je iets breedte mee kunt beperken is het type koffer. En dan vooral die aan de uitlaatzijde.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
LegalWheels
Berichten: 9
Lid geworden op: do 04-01-2018, 10:49
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650

Re: Verschil Achterdrager dl650

Bericht door LegalWheels »

Ik kan de volgende drager overnemen. De verkoper beweerde dat het SW Motech is. Het gaat om alleen een linker en rechter deel. Maar als ik zoek naar SW Motech dragers voor de 2008 DL650 kan ik alleen de quick release vinden. Later bleek dat het om de Suzuki drager zou gaan, en dat deze dan blijkbaar gemaakt zou zijn door SW Motech, voor de Suzuki aluminium koffers (die gelijk aan de Trax zouden zijn).

Klopt bovenstaande? Is het inderdaad een Suzuki OEM drager? Bestaat deze inderdaad uit alleen een linker en rechter deel? En passen de adapter kits van SW Motech voor de Givi monokey koffers inderdaad op deze drager? En is deze te combineren met de zwarte topkofferdrager zoals Fransch boven plaatst (deze heb ik er zelf ook op zitten, minus de connectoren, en in de plaats daarvan heb ik een universeel clone Givi plaatje er op gezet).
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Verschil Achterdrager dl650

Bericht door Iron Horse »

Ik weet niet overal een antwoord op. Ik heb zelf de SW-Motech Quick Release gehad. Die bestaat uit een linker en rechter deel. Maar is wel verbonden door een strip die je onder de nummerplaat vast moet zetten. Die blijft net als de strips op andere bevestigingspunten aan de motor vast zitten als je de zijdragers verwijdert. Ik had er de Givi adapters opzitten en aan elke kant een slot. Of ze ook onder label voor Suzuki werden/worden gemaakt durf ik niet te zeggen. Er werden destijds wel verschillende adapters geleverd voor verschillende merken koffers. Het maakt niet uit welke achterdrager erop zit. De strips voor de bevestiging van de SW-Motech rekken zitten onder de schroeven ter hoogte van de handvatten gemonteerd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Verschil Achterdrager dl650

Bericht door Sparkle Black Peter »

SW Motech heeft inderdaad voor Suzuki spullen geleverd. Incl. koffers en dragers. Ook Givi heeft ooit koffers e.d. geleverd. Nu is H&B aan de beurt.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
LegalWheels
Berichten: 9
Lid geworden op: do 04-01-2018, 10:49
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650

Re: Verschil Achterdrager dl650

Bericht door LegalWheels »

Maar er zit duidelijk een groot verschil tussen de SW Motech quick release rekken en de Suzuki rekken voor de alu koffers, welke schijnbaar door SW Motech gemaakt zijn.
Voor mij is het belangrijk om te weten of de SW Motech adapters ook op dit Suzuki model passen. Op het oog lijkt het dezelfde beugel.
LegalWheels
Berichten: 9
Lid geworden op: do 04-01-2018, 10:49
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650

Re: Verschil Achterdrager dl650

Bericht door LegalWheels »

Afbeelding
Foto toont even niet...
Laatst gewijzigd door Iron Horse op ma 22-01-2018, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link van de foto aangepast.
Plaats reactie