Motor start niet goed na rit

Gesloten
LYNX

Motor start niet goed na rit

Bericht door LYNX »

Al een tijdje op de sukkel met de Vstrom 1000,
Ongeveer een jaar geleden een nieuwe batterij gekocht omdat deze snel leeg was, strom was dan een jaar of 6
dus perfect mogelijk dat deze versleten was,
Maar nu weer of nog erger probleem,
Als de motor rechtstreeks van de druppelader komt start ie direct,als ik na een rit hem 10 min stilleg moet ik al wat langer op de startknop drukken,
als ik een uur wacht dan heb ik veel kans dat ik hem niet wegkrijg,
als ik stationair draai( na dat ie van de druppelader komt) en geef gas dan licht de verlichting op dus toch een teken dat ie oplaad(denk ik toch),
Als de strom "zijn kuren" heeft dan heb ik het volgende contact omdraaien,alles gaat aan (verlichting het zingen van de pomp etc) maar de start motor heeft moeite om rond te draaien (allez zo klinkt het toch) of ik moet lang duwen op de startknop tot ie aanslaat (meestal eindigd dit op een lege accu)
Als ik bij zijn kuren maar enkele minuutjes aan de druppelader leg start hij weer normaal,
heb ondertussen al een spanningsregelaar besteld want volgens velen zou het dat kunnen zijn....maar ben niet echt overtuigd,
zou de accu na een klein jaar al de geest gegeven hebben? of zouden de IRRIDIUM bougies defect zijn of is het de dynamo of toch de spanningsregelaar
in ieder geval ik word ver gek, uitmeten kan ik niet want heb zo geen metertje
Weet wel dat mijn druppeladder altijd meesleur en als ik weet van er is geen stopcontact op mijn bestemming , dan rijd ik niet
Heb de laatste maanden al veel met de met de Fiets kunnen gaan werken (leuk hoor in de vroegen ploeg)
Gebruikersavatar
Roba
DL650 berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 27-10-2012, 23:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A L2 Touring 2012 (zwart)
Woonplaats: Almere

Re: Motor start niet goed na rit

Bericht door Roba »

Beetje verwarrend als je hetzelfde onderwerp meerdere keren gaat posten in verschillende delen van het forum. Zie mijn reactie bij "Verlichting/elektrisch circuit".
Groeten,
Rob
LYNX

Re: Motor start niet goed na rit

Bericht door LYNX »

Roba schreef:Beetje verwarrend als je hetzelfde onderwerp meerdere keren gaat posten in verschillende delen van het forum. Zie mijn reactie bij "Verlichting/elektrisch circuit".
Sorry maar dacht dat het op verkeerde plek stond...gaat niet meer doen....vandaag :D
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Motor start niet goed na rit

Bericht door Stroompje »

Nav. dubbele posting gesloten.
Hier verder :arrow: http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f ... 06#p130067
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gesloten