Onderhoudsbeurt

Plaats reactie
Heijway

Onderhoudsbeurt

Bericht door Heijway »

Hallo iedereen,

Bij ons bedrijf hebben wij 3x DL650 (2x2009, 1x2011). Nu willenwij watop kosten besparen door zelf een grondige beurt uit te voeren, maar............. :roll:
Dit hebben wij nog nooit gedaan :? , dus bij deze wat vragen:

-Wat hebben we nodig?
-Welke olie, bougies, remvloeistof, filters, etc. en hoeveel?
-Waar moeten we op letten bij demonteren enzovoorts?
-Is er misschien iemand die ons wil helpen? (Wij zorgen voor koffie en eten :mrgreen: )

mvg Heijway
www.motorbrigade.nl
MartijnR

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door MartijnR »

Ik zou jullie wel willen accisteren
Woonplaats??
Gr martijn
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door Spurm »

Heijway

Berichten: 20
Geregistreerd: zo 19 feb 2012, 15:02
Woonplaats: Enschede
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 2009 (striping)

:mrgreen:
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door Cplegt »

Heijway, je hebt PB :).
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door Iron Horse »

Misschien ook aardig te weten om welke beurt(en) het gaat. Nu hebben de 650's het voordeel dat de kleppen eigenlijk nooit hoeven te worden gesteld bij 24K, maar wil je het goed doen dan moet je dat uiteraard ook op het juiste moment meenemen. En daar komt iets meer voor kijken. Verder zul je wel het nodige gereedschap moeten hebben en kan het downloaden en misschien wel uitprinten van het werkplaatshandboek geen kwaad, lijkt me zelfs een must. Weet je ook of je voor sommige zaken speciaal gereedschap nodig hebt.

Het is dat ik niet in de buurt woon anders had je van mij ook een PB-tje gehad. Maar het zijn geloof ik al gekwalificeerde gegadigden :D
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door Frank »

Spurm schreef:Heijway

Berichten: 20
Geregistreerd: zo 19 feb 2012, 15:02
Woonplaats: Enschede
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 2009 (striping)

:mrgreen:
En de V-Stroms staan in Neede..
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door Spurm »

oh, maar das kortbij :mrgreen:
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Heijway

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door Heijway »

Dag allemaal,

Ja ik woon in Enschede maar de motoren zullen in Neede onderhouden worden. Er is een tijd niks aan de motoren gedaan :oops: .
Dus een volledige checkup is nooit weg. Zoals ik al had getikt is dit voor ons de eerste keer dat we dit zelf gaan doen.
Het werkplaatshandboek heb ik al gevonden (Engels) op internet.

Welke gereedschappen we nodig hebben weet ik zo niet, maar de meestegangbare gereedschappen hebben wij wel en 1x gereedschapset wat bij de 650 van 2011 geleverd is. Een oliefilter dop heb ik zo gehaald bij een maatje van mij. Zijn er nog meer speciale gereedschappen benodigd?

Ook hebben we een motor die speling op de voorpoten heeft maar volgens mij ligt dit ook daadwerkeijk aan de poten en niet aan het balhoofdlager. Ik heb al op internet een gebruikte linker en rechter poot gevonden (155 euro) een nieuwe imitatie binnenpoot kost 160 euro.

Kettingen en banden hoeven niet deze zijn dit jaar al vervangen. Misschien nog remblokjes vervangen maar dat kan ik wel :mrgreen:

ik ga nu het Pbtje bekijken :mrgreen:

mvg Heijway
Heijway

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door Heijway »

Inmiddels PB's beantwoord.

Binnenkort komen er 7x Yamaha FJR1300 bij en dan zullen er andere rijders op de V-stroms komen dus voordat we deze uitleveren zal er een grondige controle/vervanging moeten gebeuren om weer veilig op weg te gaan.

Tevens zoeken wij nog geschikte kandidaten om als verkeersregelaar bij ons te komen werken (ja sorry beetje reclame moet mogen toch? O:-) ) kijk op http://www.motorbrigade.nlof mail naar info@motorbrigadepuntnl

mvg Heijway
Laatst gewijzigd door Stroompje op vr 12-04-2013, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: oa. Link aangepast, zet externe URL's aub tussen de [url]link[/url] code.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5038
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door Sparkle Black Peter »

Even voor mijn beeldvorming 8) Verkeersregelaars die hun motoren niet onderhouden :?: Op de V-Strom 2011 zit nog garantie, zelf het onderhoud doen, kan gevolgen hebben voor de garantie.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Heijway

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door Heijway »

Even voor de beeldvorming: Geheel geen onderhoud is niet waar, maar een grote beurt waarbij alle vloeistoffen filters en bougies vervangen worden en een checkup van de gehele motor om weer goed aan het jaar te beginnen is niet geheel uit den boze. De noodzakelijke dingen zoals remblokken banden en ketting worden wel degelijk bij gehouden. :duim:

Een goede tip over de garantie, ik zal dit meteen voorleggen aan de baas. :wink:

mvg Heijway
Laatst gewijzigd door Iron Horse op zo 14-04-2013, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5038
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door Sparkle Black Peter »

Er is een tijd niks aan de motoren gedaan


Mijn opmerking was naar aanleiding van bovenstaande. Maar het is u vergeven :mrgreen:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Heijway

Re: Onderhoudsbeurt

Bericht door Heijway »

@Rhino: Ik snap je beredenering wel hoor :mrgreen: het zou niet mogen dat een motor van een beroepsrijder niet onderhouden is. Maar soms ontkom je er niet aan. :cry:

mvg Heijway
Plaats reactie